آشنایی با طراحی لوگوی پوشاک

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
طراحی لوگوی پوشاک

آشنایی با طراحی لوگوی پوشاک

 

لوگوی پوشاک

 

آشنایی با طراحی لوگوی پوشاک:

با توجه به اینکه لباس و به طور کلی پوشاک از اهمیت زیادی برخوردار است ، طراحی لوگو برای لباس نیز از ارزش بالایی برخوردار است. در طراحی لوگوی لباس به این نکته دقت کنید که طرح شما به گونه ای باشد که در نهایت نتیجه خوبی به همراه داشته باشد. هرچقدر طرح شما زیبا و جذاب باشد ماندگاری و تداوم زیادی در ذهن مخاطب دارد. با به کارگیری طرح مناسب می توانید با سایر برندها به راحتی رقابت کنید.

قبل از طراحی لوگوی پوشاک ابتدا عناصر و المان های موثر در طراحی لوگو ی پوشاک را بشناسید. هرکدام از این عناصر را در جایگاه مخصوص به خود استفاده کنید. سپس محدوده کار خود در طراحی لوگو را مشخص کنید. به عنوان مثال می توانید نکات زیر را در طراحی لوگو در نظر بگیرد:

  1. لوگوی پوشاک را برای کدام رده سنی  قصد دارید طراحی کنید؟  این لوگو مخصوص کودکان است یا مخصو بزرگسالان است؟
  2. از کدام مفاهیم و تصاویر بهتر است در طراحی لوگو استفاده کنید؟
  3. لوگوی شما برای چه محیطی قرار است طراحی شود؟

پاسخ به این سوالات راهنمای خوبی برای سنجش ارزش لوگوی شما و تاثیر آن در ذهن مخاطب دارد. با طراحی حرفه ای لوگوی خود می توانید آن را در ذهن مخاطب ماندگار کنید.

طراحی لوگوی  لباس چگونه است؟

پوشاک و لباس به دو دسته زنانه و مردانه تقسیم می شوند. هر کدام از اینها لوگو و برند مخصوص به خود را دارند. در واقع طراح لوگوی مناسب مهمترین چیزی است که سبب می شود برند شما بهتر دیده شود و در ذهن مخاطب باقی بماند. در واقع، لوگو نوعی هویت دیداری برای برند شما است.

اگر به دنبال طرحی برای طراحی لوگوی لباس هیتید، هرچه زودتر یک لگوی زیبا و جذاب طراحی کنید.

طراحی لوگوی لباس زنانه چگونه است؟

 

لوگوی لباس زنانه

 

با توجه به اینکه استقبال خانم ها نسبت به آقایان از پوشاک بیشتر است، این حرفه مورد توجه قرار گرفته است. برای طراحی لوگوی لباس زنانه ابتدا مشخص کنید که مخاطبان و مشتریان شما چه کسانی هستند؟ این افراد چه نوع لباس و پوشاک هایی را می پسندند؟

سپس به بررسی لباس هایی بپردازید که در زمینه کسب و کار شما طراحی و تولید می شود. با توجه به این نکات به طراحی لوگوی لباس خود بپردازید. دقت داشته باشید که در طراحی لوگوی لباس زنان حتما به طرح و رنگ توجه کنید. به لحاظ روانشانسی برخی رنگ تاثیر خوبی در خانم ها می گذارد و سبب استقبال از لوگو و برند شما می شود.

طراحی لوگو لباس بچه گانه چگونه است؟

برای طراحی لوگوی لباس بچه گانه متناسب با هدف کودکان در جامعه عمل کنید. لوگوی لباس بچه گانه باید با رنگ های شاد و جذاب طراحی شود. استفاده از این طرح ها بیشتر به چشم کودکان می آید و جذابیت خاص خود را دارد.

در طراحی لوگو ی لباس بچه گانه از لوگوهای تلفیقی و ترکیبی استفاده کنید. لوگوی تصویری نیز گزینه خوبی برای طراحی لوگوی لباس بچه گانه است. تاثیر گذاری لوگوی تصویری و تلفیقی به مراتب بیشتر از مدل های دیگر است.

در طراحلی لوگوی لباس بچه گانه لوگو ی شما باید به گونه ای باشد که قابل طراحی در اندازه های مختلف باشد. به عنوان مثال کوچک یا بزرگ کردن آن تاثیری در کیفیت و خوانایی آن نداشته باشد.

در صورتی که قصد ایجاد فروشگاه اینترنتی دارید، قبل از آن حتما یک طرح مناسب برای لوگوی خود انتخاب کنید. در واقع لوگو معرفی کننده هویت برند شماست و سبب جذب مشتریان زیادی می شود.

با رعایت نکات گفته شده در زمینه طراحی لوگوی لباس می توانید در مدت زمان کوتاهی افراد زیادی را به سمت خود جذب کنید. این امر تاثیر زیادی نیز در رونق کسب و کار شما دارد.

یک لوگوی خوب برای پوشاک چه مشخصه هایی دارد؟

برای طراحی لوگوی مناسب در زمینه پوشاک و لباس لازم است اصولی را رعایت کنید. در ادامه این اصول را به شما معرفی می کنیم:

  • ساده بودن طرح لوگو

معمولا لوگوها در دو رنگ سفید یا سیاه طراحی می شوند. سعی کنید طرح لوگوی خود را به گونه ای طراحی کنید که قابل استفاده در همه جا مانند کارت ویزیت، لباس و بیلبوردهای تبلیغاتی باشد.  لوگوی خود را پیچیده طراحی نکنید.  با استفاده از طرح ساده مخاطب به راحتی با آن ارتباط برقرار می کند.  استفاده از طرح ساده سبب می شود مخاطب با دیدن لگو برند آن را در ذهن خود تداعی کنید. در لوگوهای ساده از عناصر و المان ها به میزان کمتری استفاده می شود.

  • توجه به اصول زیبایی شناسی لوگو

به این معنی که طرح، نوشته و تصویر لوگو به گونه ای باشد که با تلفیق آنها با  یکدیگر تصویر زیبایی در ذهن مخاطب ایجاد شود.

  • مرتبط بودن لوگو با هدف، تفکر و هویت کسب و کار

لوگوی خود را متناسب با کسب و کار خود طراحی کنید.  طراحی آن باید به گونه ای باشد که مخاطب با دیدن آن به ماهیت و فعالیت برند شما پی ببرد و از این طریق اطلاعات کافی در مورد آن کسب کند.

  • ماندگاری لوگو

طرح و سبک لوگو سبب ماندگاری آن در ذهن مخاطب می شود.

  • انتخاب آرم مناسب برای لوگو

برای طراحی لوگو و آرم فروشگاه خود به سلایق مشتریان و مخاطبان خود توجه کنید. به عنوان مثال اگر لوگو را برای یک فروشگاه لباس بچه گانه طراحی می کنید حتما از رنگ ها و طرح های شاد و روشن استفاده کنید. اگر لوگو را برای فروشگاه لباس زنانه یا مردانه طراحی می کنید، از طرح های مدرن و جدید استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *