اشتباهات رایج در طراحی لوگو

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
اشتباهات رایج در طراحی لوگو

اشتباهات رایج در طراحی لوگو: اهمیت یک لوگو قابل فهم نیست. این سمبل گرافیکی نشانگر هویت یک شرکت است و این نماد کوچک آنقدر قدرتمند است که می تواند اعتبار شرکت شما را رقم بزند یا آن را تضعیف کند. مهم نیست که خدمات شما چقدر شگفت انگیز است ، اگر لوگوی شما از طراحی ضعیفی برخوردار باشد ، محصولات شما هر چقدر هم منحصر به فرد باشد  ، شما زمان زیادی را باید برای جلب توجه مخاطبان به محصولات وخدمات خود صرف کنید.پس اینجاست که  طراحی لوگو را باید خیلی مهم گرفت.

حتی بهترین طراحان لوگو هم هنگام طراحی لوگو خلاق وحرفه ای باچالش روبرو می شوند ، ولی  ما درتیم طراحی لوگو هیدیکا برای راهنمایی و  نجات شما از این چالش ها  در پروسه طراحی ،اشتباهات رایج در طراحی لوگو را به شما معرفی میکیم

بنابراین اگر این مقاله  آموزنده ورایگان را در هیدیکا با دقت مطالعه کنید  به قطع و یقین هیچ وقت در پروسه طراحی لوگو به چالش برنخواهید خورد  بنابراین ، در اینجا ما ۶ اشتباه رایج در طراحی لوگو  وبهتره بگیم  ۶ چالش بزرگ طراحی لوگو را یاد خواهید گرفت

۱- بیشتر روی روندها (ترندها ) تکیه نکنید

صنعت طراحی غالباً تحت سلطه روندهای مختلف طراحی  زمان به زمان است. بسیاری از اوقات ، طراحان لوگو بر اساس آخرین روند طراحی ، در طراحی لوگو با چالش مواجه می شوند

اشتباهات زایج در طراحی لوگو

طراحی لوگو  یک شرکت نماد هویت آن است و باید ماندگار باشد و اگر مطابق روند طراحی شود ، ممکن است برندتان مانند دود سیگار ناپدید شود  و به همین دلیل است که با تکیه بیش از حد به این روندها هنگام طراحی یک آرم ، می توانید صدمات بیشتری را به برندتان وارد کنید. اگرچه همیشه می توانید از روندها الهام بگیرید اما مطمئن شوید که لوگوی طراحی شده شما باید ماندگار ، بی نظیر و چشم نواز باشد.

۲- استفاده نامناسب از تایپوگرافی یا  TypeFace

تایپوگرافی، هنر تنظیم حروف و متون در کنار هم، برای افزایش خوانایی و ایجاد زبان بصریه. این تنظیمات با استفاده از قواعدی مثل انتخاب نوع و اندازه فونت، فاصله‌گذاری، رنگ،‌ ترازبندی و غیره انجام میشه. برای ایجاد تایپوگرافی خوب، باید اصول این کار رو بلد باشیم. این اصول عبارتند از فونت و Typeface، اندازه، فاصله بین سطرها، طول سطرها، ترازبندی متن، سلسله مراتب و رنگ و کنتراست.

تایپوگرافی خوب می تواند طراحی لوگو را به یاد ماندنی کند ولی برعکس تایپوگرافی نامناسب می تواند آن را غیر حرفه ای جلوه دهد ، یک طراح لوگو هنگام انتخاب حروف باید تصمیم عاقلانه ای اتخاذ کند به ‌طور کلی، دو دسته Typeface وجود داره: Serif یا با زائده، و San Serif یا بدون زائده. Typefaceهای نوع Serif، خط‌ها یا زائده‌های کوچکی در انتهای کاراکترهاشون دارند و عرض حروف، اغلب در قسمت‌های مختلف متغیره. مثل Times و Caslon در انگلیسی، نازنین و لوتوس در فارسی. Typefaceهای San Serif، این زائده‌ها رو ندارند و تقریبا در همه قسمت‌ها، کاراکترها عرض یکسان دارند. مثل Helvetica و Open sans در انگلیسی، یکان و ایران سنس در فارسی.

پس باید تایپوگرافی در طراحی لوگو یونیک وحرفه ای باشد نه کپی.اگرچه بسیاری از طراحان لوگو معمولاً از حروفچینی های  زیادی در طراحی لوگو استفاده می کنند تا لوگو جذاب به نظر برسند اما در پایان طراحی لوگو ، آرم ، آماتور به چشم می خورد. در حالت ایده آل ، توصیه می شود به جای چندین نوع مختلف ، یک نوع یا دو نوع شکل را در طراحی آرم اضافه کنید.

۳. انتخاب رنگ ضعیف

اشتباهات رایج در طراحی لوگواشتباهات رایج در طراحی لوگو: این رایج ترین اشتباهی است که طراحان اغلب مرتکب می شوند ، آنها به طور دلخواه رنگ را برای لوگو انتخاب می کنند . شناخت روانشناسی در پشت رنگ ها برای طراحی لوگو خلاق بسیار مهم است. شما به عنوان یک طراح باید رنگ هایی را انتخاب کنید که با شخصیت و پیام اصلی برند مطابقت داشته باشد . باید برای اینکار پروسه فکر و ایده پشت انتخاب یک رنگ بندی خاص باشد وگرنه ممکن است لوگو کسب وکارتان با مشکل بزرگی مواجه شود .

دوم اینکه ، اضافه کردن رنگ باید آخرین تصمیم شما باشد ، بنابراین ابتدا باید لوگو را به رنگ سیاه و سفید و خاکستری بررسی کنید. یک آرم خوب هم به صورت سیاه و سفید و هم در فرم های رنگی عالی به نظر می رسد. بنابراین ، پیشنهاد می شود برای به دست آوردن بهترین نتیجه ، در افزودن رنگ ها در لوگو خود عجله نکنید.

۴- استفاده از تصاویر Raster

اشتباه دیگری که توسط طراحان لوگو انجام شده است ، طراحی لوگو ها با استفاده از تصاویر پیکسلی است. پایین آمدن کیفیت در تصاویر پیکسلی، به هیچ وجه قابل اندازه گیری نیست. تصاویر شطرنجی پیکسلی اند و مقیاس گذاری در اندازه های مختلف باعث تیرگی تصویر شده یا به طرز چشمگیری بر پایین آمدن  کیفیت لوگو تأثیر می گذارد.

بنابراین ، خوب است که لوگو های خود را به صورت وکتور با نرم افزار ایلستریتور و کورل دراو  طراحی کنید تا لوگوی شما به هر اندازه ای که شما بخوایید تغییر یابد و کیفیت بالایی داشته باشد . یک لوگو خوب باید درهمه سایز ها بدون افت کیفیت تغییر یابد   بنابراین در طراحی لوگو بسیار دقت کنید که با چه نرم افزاری تصمیم دارید لوگو طراحی کنید .

۵- ایجاد یک طرح پیچیده

از طریق سادگی ،  زیبایی فوق العاده ای حاصل می شود”. طراحی لوگو شما باید ساده و مؤثر باشد. اگر لوگو شما پیچیده باشد و مخاطبان شما معنای آن را نداند و به خاطر نسپارد  این مسئله در شناخت لوگو ی شما می کاهد  ، وسادگی در طراحی لوگو بسیار مهم است

درطراحی لوگو افراط در رنگ و نمادها باعث می شود  لوگو ونام تجاری شما پیچیده وناسازگار بهنظر برسد ، برندهای برتر ازقبیل  Apple ، Mac Donalds ، Nike ، FedEx ، همه یک خاصیت مشترک دارند ، این خاصیت سادگی  وبه یادماندنی بودنشان است .بنابراین ، شما به عنوان یک طراح ، باید در  ساده بودن  طراحی لوگوی خود تلاش کنید تا در ذهن مخاطبان شما به یاد ماندنی شود.

۶- Plagiarism پلاجیاریزم یا ایده دزدی

اشتباهات رایج در طراحی لوگو:  یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که یک طراح لوگو می تواند مرتکب شود که  متأسفانه این روزها بسیار رایج  پلاجیاریزم یا ایده دزدی است. هر طراح حرفه ای اهمیت یک طراحی لوگو اصلی و منحصر به فرد را درک می کند.هدف از طراحی لوگو  شناساندن یک شرکت تجاری به مخاطبان  است و هنگامی که طراحان ایده را از سایر کارها کپی یا سرقت می کنند ، آنگاه بر برندسازی شرکت تأثیر منفی می گذارد. علاوه بر این ، سرقت ادبی همچنین می تواند به پیگرد قانونی منجر شود و شما ممکن است در نهایت هزینه سنگینی را برای آن پرداخت کنید.

کلام آخر

به عنوان یک طراح لوگو ،  لوگوی تان را با در نظر گرفتن اشتباهات فوق طراحی کنید ،  چه کسی می داند لوگوی شما ممکن است بهترین برند در جهان شود وبه شهرت برسد به یاد داشته باشید کپی کار نباشید ولی از همه طراحی ها  الهام بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *