۱۱ روش افزایش فروش محصولات با تلفن اینترنتی

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
تلفن اینترنتی

۱۱ روش افزایش فروش محصولات با تلفن اینترنتی

امروزه، تماس تلفنی همچنان یکی از ارجح ترین راه های تعاملی است که مشتریان برای ارتباط با یک شرکت انتخاب می کنند.
اگرچه در حال حاضر کسب‌وکارهای ایران  از شماره‌های مجازی متمرکز برای مدیریت حجم عظیمی از تماس‌های دریافتی استفاده می‌کنند، اکنون ارائه‌دهندگانی وجود دارند که به کسب‌وکارها در تهیه تلفن اینترنتی حرفه ای  کمک می‌کنند.

تلفن اینترنتی بدون هیچ محدودیت جغرافیایی ، خدمات حرفه ای تری  را به مشتریانتان ارائه داده و  در کارایی کسب و کار و افزایش فروش محصولات وخدمات شما بسیار موثرند و تأثیر مثبتی بر بهره وری کلی هر فضای کاری دیگری دارند.

در دنیایی که تجارت الکترونیک تنها راه رو پیشرفت هر کسب و کاری به نظر می رسد ، اما راه های متعددی وجود دارد که از طریق آن یک شماره تلفن اینترنتی  می تواند به یک سازمان در عملیات خود کمک کند.

در زیر برخی از توضیحاتی در مورد اینکه چگونه یک سیستم تلفن اینترنتی  می تواند به کسب و کارها کمک کند، آورده شده است:

 

۱. ایجاد اعتماد در مشتری با تلفن اینترنتی 

تلفن اینترنتی

به محض اینکه یک خریدار بالقوه شماره تلفن اینترنتی فهرست شده در بخش تماس وب سایت شرکت را ببیند، اعتماد او به برند شما بیشتر می شود. اگر فرآیند دریافت اطلاعات در مورد یک محصول یا یک خدمت خسته کننده به نظر برسد، و در وب سایت شما فقط یک شماره همراه شخصی باشد  خریدار ممکن است نظر خود را تغییر دهد و به سراغ برند دیگری برود .

اگر تماس با یک شرکت یک فرآیند دست و پا گیر باشد، از هیچ کسی  انتظار نمی رود که تعاملات مرتبط با خرید زیادی داشته باشد. وقتی فردی یا  شرکتی تصمیم می گیرد روی محصول یا خدمات  جدیدی سرمایه گذاری کند، شرکت تولید کننده آن محصول باید در هر مرحله از تولید خود  بستر پشتیبانی و مشاوره رایگان را برای خریدار فراهم کند .

مشتریان امروزی قبل از سرمایه گذاری زمان و پولشان در یک برند، خواستار تعامل هستند. اگر سیستم ارتباطی یک شرکت حرفه ای نباشد، انتظار اینکه مشتریان به آن وفادار بمانند، عادلانه نیست .

۲. تجربه کاربری پیشرفته با تلفن اینترنتی 

تلفن اینترنتی

سیستم تلفن اینترنتی  یک سیستم پشتیبانی انسانی را فراهم می کند که خریداران در طول تجربه خرید فیزیکی خود درست روی صفحه نمایش تلفن خود به دنبال آن هستند. تلفن اینترنتی رویکرد انسان محور را حتی در قبال خریدارانی که به صورت آنلاین خرید می کنند، امکان پذیر می کند.

حدود ۷۸ درصد از مردم جهان خرید آنلاین را به خرید حضوری ترجیح می دهند.  از این رو برای ایمن سازی روابط با مشتری و ایجاد وفاداری بهتر مشتری، تغییر به شماره تلفن ابری  نیازی ضروری است .

 

۳. سناریوهای تلفن اینترنتی جهت مشاوره 

تلفن اینترنتی

مصرف‌کنندگان امروزی بیشتر از فروشنده‌ای خرید می‌کنند که آنها را با اطلاعات شخصی‌شان به خاطر می‌آورد و بر اساس سابقه خریدشان از برند مشاوره های رایگان  می دهد .

برای ارائه خدماتی که به زمان وابسته نیستند ، صنعت تجارت الکترونیک می‌تواند از یک شماره تلفن اینترنتی شخصی‌سازی شده بهره‌های زیادی ببرد. القای تلفن گویا حرفه ای  (IVR) با استفاده از فناوری ابری می‌تواند به تقلید از پشتیبانی انسانی در ساعات کاری غیرفعال کمک کند.

مطالعه کنید   مزایای مرکز تلفن ویپ (تلفن اینترنتی )

سیستم‌ تلفن اینترنتی را نیز می‌توان به صورت حرفه ای تنظیم کرد تا برای هر تماس‌گیرنده یک پیام خوش آمد گویی سفارشی پخش گردد یا می توان چندین سناریو را تنظیم کرد  که برای مشترک به جای بوق آهنگ انتظار پخش گردد و هم چنین زمانی که چندین مشتری با شماره تلفن اینترنتی تماس گرفتند در صف انتظار قرار گیرند و سیستم به صورت هوشمند به مشتری اعلام کند که “شما نفر اول / دوم / سوم / چهارم ……  در صف انتظار هستید که این سناریو ها و سایر امکانات تلفن اینترنتی  به بهبود تجربه مشتری که یک شرکت ارائه می دهد کمک زیادی می کند.

۴. دسترسی از راه دور به تلفن اینترنتی 

تلفن اینترنتی

بااستفاده از تلفن های  اینترنتی چه در محل کار حضور داشته باشید چه در خانه ویا هرکجای جهان باشید میتوانید به مشتریانتان مشاوره دهید تلفن های اینترنتی محدود مکانی ندارد وبا هراینترنتی از هر ISP سازگار است ، تلفن اینترنتی  به مشتریان این امکان را می دهد تا با استفاده از فناوری ابری از تمام نقاط  جخان با شرکت شما  ارتباط برقرار کنند.

برای دستیابی به تسهیل فروش از راه دور (دورکاری ) و داشتن تیم های پشتیبانی عالی  سازمان ها و شرکت های بزرگ در مسیر تجارت الکترونیکی ۱۰۰ درصد به تلفن اینترنتی نیاز خواهید داشت .

راه‌اندازی تلفن های وُیپ  ( Voip ) و تهیه زیر ساخت های آن  درشرکت شما قطعا برای شما دردسر ساز خواهد شد زیرا نیاز به زیرساخت های فیزیکی مانند سرورها، هارد دیسک ها، سیستم های کامپیوتری، کابل ها، روترهای تماس ،ای پی فون های سخت افزای ، فایروال ، اینترنت استیبل با پهنا باند بالا و  و غیره دارد که  راه اندازی آن زمان و هزینه زیادی را برای شرکت شما خواهد داشت . از سوی دیگر، یک سیستم تلفن اینترنتی هیدیکا کاملاً مبتنی بر فضای ابری است. نیازی به هیچ گونه سخت افزار فیزیکی ندارد ، و فقط با یک اپلیکیشن  ( اندروید ، ویندوز ، لینوکس ، آیفون )  می‌توانید در عرض چند دقیقه تمام جزئیات تماس کارکنان را بر روی پورتال خود داشته باشید ومدیریت کنید .

 شماره های تلفن اینترنتی بر اساس داخلی ها و کانال انتخاب می شوند  که بر اساس آن کارمندان می توانند به صورت همزمان با چندین مشتری تماس بگیرند و تماس های ورودی مشتریان در صف انتظار تلفن ابری قرار بگیرد و در نتیجه مسیریابی تماس ها را کارآمد انجام دهند.

۵. نداشتن محدودیت زمانی در تلفن اینترنتی 

تلفن اینترنتی

از دست دادن تماس‌های تلفنی مهم از سوی مشتریان باتلفن های سنتی در شرکت  ممکن است در درازمدت باعث پسرفت یک سازمان شود. زیرا کارمندان یک شرکت به صورت ۲۴ ساعته در شرکت حضور ندارند که این تماس ها را پاسخ دهند . اما یک سیستم تلفن اینترنتی  امکان ثبت تماس و ضبط تماس را فراهم می کند. همچنین این قابلیت را در اختیار شما قرار می دهد که تمامی پست های صوتی خود را به صورت ایمیل دریافت کنید. و یا ازطریق پرتال کاربری آن ها را گوش دهید هم چنین این امکان وجود دارد که اگر مشتری با شرکت تماس گرفت و کارشناس جوابگو نبود به یک کارشناس دیگه وصل شود وحتی سناریو را طوری تنظیم کرد که سیستم تلفن ابری با فرد تماس گیرنده و کارشناس مربوطه ارتباط برقرار کند  این امکانات به یک شرکت کمک می کند تا تمامی تماس های مهمی را که ممکن است از دست داده باشید را  ردیابی کنید . هم چنین  از تماس های ضبط شده نیز می توان برای استخراج و تجزیه و تحلیل داده های مفید مشتری استفاده کرد.

مطالعه کنید   چگونه SIP ALG را در مودم غیرفعال کنیم

۶. یکپارچه سازی CRM و راه حل های مدیریت تماس با تلفن اینترنتی 

تلفن اینترنتی

ساده ترین تعریف مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) این است که فرآیندی است که از طریق آن یک کسب و کار تعاملات خود را با پایگاه مشتریان با استفاده از داده های جمع آوری شده در طول زمان برای تجزیه و تحلیل مدیریت می کند.
امروزه، به سرعت، تکنولوژی در حال تحول است، داده های ذخیره شده و ثبت شده در CRM را می توان با سیستم تلفن اینترنتی ادغام کرد. بنابراین، هنگامی که مشتری برای مشاوره  و خدمات تماس می گیرد، اطلاعات او می تواند در پورتال CRM درست روی صفحه نمایش کارشناسان  نمایش داده شود. این نه تنها تعامل را با لایه‌ای از شخصی‌سازی مدیریت می‌کند، بلکه مدت زمانی را که یک کارشناس پشتیبانی ممکن است صرف بررسی چند صفحه برای یافتن اطلاعات مناسب کند، کاهش می‌دهد.

۷. تماس رایگان با تلفن اینترنتی 

تلفن اینترنتی

در تلفن های سنتی ثابت هنگامی که مشتریان شما در کشور دیگری هستند ، ممکن است به دلیل گرانی تماس های بین المللی در تماس با شرکت شما خودداری کنند. در واقع، بسیاری ممکن است ترجیح دهند به جای تجارت بین المللی، با یک تجارت محلی ارتباط برقرار کنند.

شماره های تلفن اینترنتی به شما این امکان را می دهد که زمانی که به یک کشور دیگر سفر میکنید دایورت تماس داشته باشید که هزینه رومینگ بین المللی برای شما نداشته باشد تلفن اینترنتی هزینه آبونمان ندارد ویک ماه مکالمه رایگان رو پنل های تلفن ابری هیدیکا فعال می گردد

۸. مسیریابی تماس و انتقال تماس با تلفن اینترنتی

تلفن اینترنتی 

تلفن اینترنتی همچنین می توانند مسیریابی تماس و  دایورت تماس را تسهیل کنند. مسیریابی تماس در تلفن اینترنتی ، تماس‌های مشتریان را به طور هوشمندانه  به کارشناسان مربوطه در واحد های مختلف شرکت ( واحد فروش ، واحد پشتیبانی ، واحد مالی و… ) هدایت می‌کند که می‌تواند به بهترین شکل رابط بسیار خوب و جذابی برای مشتریان باشد .تماس های ورودی در تلفن اینترنتی کاملا رایگان می باشد و هیچگونه هزینه ای برای شرکت شما ندارد .

در تلفن های اینترنتی می توانید پیامی از پیش تعریف شده را در زمان تعطیلات و موقعیت های خاص که کارمندانتان در دسترس نیستند تنظیم کنید تا برای مشتریانتان پخش شود .همچنین به کارمندان شرکت  کمک می کند که مجبور به تماس های تکراری نباشند که می تواند تهدیدی برای بهره وری روزانه آنها باشد.

تماس های ازدست رفته شرکت بسیار مهم و باارزش هستند در سیستم تلفن اینترنتی  قابلیت انتقال تماس به صورت هوشمند وجود دارد . این بدان معناست که تلفن ابری را میتوان به نحوی تنظیم کرد که  مشتریانی که با تلفن اینترنتی شرکت ارتباط برقرار می کنند زمانی که کارشناس مربوطه در دسترس نباشد به‌طور خودکار به شماره‌های شخصی کارمند مربوطه برای مشاوره و پشتیبانی فوری و بدون تأخیر هدایت شود. ومشتری اصلا متوجه دایورت تماس به شماره همراه کارمندان نشود این به تقویت رابطه شرکت با مشتریان خود به دلیل کمک شبانه روزی کمک می کند و در نتیجه راه را برای تعامل یکپارچه مشتری هموار می کند.

مطالعه کنید   آموزش کانفیگ تلفن گرنداستریم Grandstream GRP2615

۹. مدیریت سفارش با تلفن اینترنتی 

تلفن های اینترنتی می‌توانند فهرستی از تمام سفارش‌های مشتریان را در صورت ادغام با نرم‌افزار CRM نگهداری کنند و کارمندان بتوانند به‌روزرسانی‌های آنی را در مورد وضعیت خریدهایی که انجام می‌دهند به مشتریان ارائه دهند.

۱۰. راه اندازی ساده

 تلفن های سنتی در مقایسه با تلفن ابری ، به یک تکنسین برای کمک به چیدمان سیم‌ها و سایر ترتیبات فیزیکی برای راه‌ اندازی و اجرای یک سیستم تلفن در محل نیاز دارد .  برخلاف سانترال های سنتی که  نصب و راه اندازی های سخت و دشواری داشت  و  وابسته به سخت‌افزارهای  فیزیکی زیادی بود ، یک شماره تلفن اینترنتی به سخت‌افزاری نیاز ندارد و می‌تواند روی گوشی های ساده یا اسمارت  شما کار کند.

۱۱. دورکاری با تلفن اینترنتی 

تیم‌هایی که به صورت دورکار کار می کنند ، سازمان‌ها ممکن است  نتوانند در زمان‌های سخت، مانند یک بیماری همه‌گیر جهانی ( کرونا ) ، برای برآورده کردن انتظارات مشتری تلاش کنند. اگر تیم های راه دور نتوانند یکپارچگی و یک رویکرد منظم  را صرفاً به دلیل اختلالات ارتباطی در سازمان حفظ کنند، نمی توان انتظار داشت که مشتریان به  برند شما  پایبند باشند. شماره تلفن های اینترنتی و سایر راه حل های فضای کاری مجازی به آموزش از راه دور کمک  کزده و رویکرد کاملی را برای ارتباطات تجاری بی وقفه تأیید می کنند.

محدود کردن چندین کانال ارتباطی مختلف و برنامه های کاربردی تنها به یک پلت فرم به سرعت در راه حل های مشتری کمک می کند.با شماره تلفن ابری ، کنفرانس تلفنیز  با سایر اعضای تیم ها نیز به یک فرآیند بسیار ساده تبدیل می شود. این خطوط کنفرانس فقط به کارمندان محدود نمی شود، بلکه می تواند برای مشتریان نیز فعال شود تا اطمینان حاصل شود که آنها نوع تعامل عملی مورد نظر خود را دریافت می کنند.

نتیجه گیری 

درک این نکته ضروری است  برای اینکه مشتریان ، شرکتی را برای خرید محصول یا خدمات انتخاب کنند، سطح بسیار بالایی از اعتماد لازم است. مشتری هرگز برندی را که کامل به آن اعتماد ندارد را انتخاب نمی کند. با گنجاندن شماره تلفن های ابری ، مشتریان می توانند به صورت ۲۴ ساعته در طول هفته  با برند مورد نظر خود تماس بگیرند.

علاوه براین می‌توان با روش‌های نوآورانه به آنها دسترسی پیدا کرد و به نوبه خود خدمات شخصی‌سازی شده برای اعتماد به یک شرکت خاص ارائه کرد. به طور خلاصه، یادآوری این نکته مهم است که سیستم های تلفن مجازی نه تنها برای مشتریان مفید هستند، بلکه برای کسب و کار بسیار مقرون به صرفه و برای عوامل پشتیبانی آن نیز مفید هستند.

با توجه به اینکه شرایط امروز بازار چقدر به صورت پویا در حال تغییر است، سیستم های تلفن ابری  قطعا بخش بزرگی از بازارهای فردا خواهند بود !

یک دیدگاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *