تاریخچه لوگوی آمازون

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
لوگوی آمازون

تاریخچه لوگوی آمازون

لوگوی آمازون

 

لوگوی آمازون: آمازون شرکتی است که  در سال ۱۹۹۴ در زمینه تجارت الکترونیکی در ایالات متحده آمریکا در شهر ساتل واشینگتن توسط جف بزوس تاسیس شد.

همانگونه که م‌دانیم آمازون بزرگترین رودخانه دنیاست. هدف جف بزوس از تاسیس این شرکت این بود که می‌خواست شرکتش مانند رودخانه آمازون، زرگترین شرکت در جهان باشد. آغاز شدن کلمه آمازون با اولین حرف زبان انگلیسی نیز انگیزه دیگر جف  بزوس برای انتخاب این نام بود. او می‌خواست همه جا اول باشد.

آمازون تاریخچه جالبی دارد. نام آمازون در ابتدا همین نام نبوده است. جف بزوس ابتدا با نام Cadabra کار خود را شروع کرد.  به دلیل شباهت ظاهری این کلمه با کلمه cadaver (به معنی جسد) نام آن به آمازون تغییر کرد.

در سال های اول تاسیس این شرکت جف بزوس در یک گاراژخانه کار خود را آغاز کرد و از آنجا به عنوان محصولات انبار خود استفاده کرد. بعد از مدتی این شرکت به اندازه‌ای رشد کرد که هم اکنون یک سوم خریدهای اینترنتی آمریکا از طریق سایت  amazon.com  صورت می‌گیرد. هم اکنون ۳۳ هزار کارمند در این شرکت مشغول به کار هستند.

طی سال های اخیر این شرکت این شرکت عنوان بزرگترین شرکت خرده فروشی در زمینه اینترنت در جهان را از آن خود کرده است.

این شرکت فعالیت خود را  با فروش آنلاین کتاب آغاز کرد و بعد از مدتی به فروش محصولات مختلفی مانند سی دی ، دی وی دی،نرم افزار ، کتاب های الکترونیکی، مبل، غذا و اسباب‌بازی پرداخت.

بزرگترین ریسک جف بزوس

زمانی که جف بزوس قصد تاسیس شرکت آمازون را داشت، پدرخوانده و مادرخوانده او از ایده و اندیشه‌اش پشتیبانی کردند  و کل پس‌انداز سالهای زندگی خود را به دست او سپردند تا بتواند به فعالیت خود ادامه دهد. با تلاش‌های جف بزوس، آنها پاداش کار خود را گرفتند و پول خوبی به دست آورند. این بزرگترین ریس جف بزوس بود که البته نتیجه بسیار خوبی هم داشت.

لوگوی معروف آمازون

لوگو ی آمازون از سال ۱۹۹۵ تا سال ۲۰۰۰ تغییرات زیادی را پشت سر گذاشته است. پس از سال ۲۰۰۰ تغییرات کمتری در این لوگو ایجاد شد و امروزه ما آن را با نام آمازون می‌شناسیم. در آخرین لوگو ی آمازون که لوگوی تایید شده آن است، یک لبخند در حرف A شروع می‌شود و به حرف Z ختم می‌شود. این لبخند به نوعی بیانگر رضایت‌مندی و همه‌گیر بودن کاربران این شرکت و نیز اشاره‌ای به تاریخچه آن دارد.

آمازون یک برند متفاوت

شرکت آمازون صرفاً یک سایت خرده‌فروشی نیست و در زمینه‌های مختلفی نیز سرمایه‌گذاری کرده و نتایج خوبی نیز گرفته است. این شرکت برندهای مختلفی را مانند: پرایم ویدیو، آمازون موزیک ، تی ویچ و انتشارات آمازون را از آن خود کرده است که هم اکنون شرکت‌های بزرگی هستند.  اگر جزء افراد علاقه‌مند به فیلم و سریال باشید حتما با نام آمازون استودیو آشنایی دارید. سایت مشهور کتاب بازها نیز هم اکنون به این برند (آمازون) تعلق دارد.

رازهای نهفته در لوگوی شرکت آمازون

یکی از رازهای نهفته در این لوگو همانطور که اشاره شد، لبخندی است که از حرف A  شروع و به حرف Z  ختم می شود. از آنجا که لوگو ی این شرکت بر اساس حروف الفبا مرتب شده است، این قابلیت را دارد که در بازی های گرافیکی ترتیب کتابها از حرف A تا حرف Z  در یک لوگو نشان داده می شود.

یکی دیگر از رازهای نهفته در لوگو ی آمازون این است که ، لوگو ی فعلی آن علاوه بر اینکه لبخندی را از حرف A تا حرف  Z  را به ذهن متبادر می کند، به این معنی است که این شرکت می تواند هر محصولی را از هرکجا به هر فرد در هر نقطه از دنیا به دست او برساند. در واقع طراحی لوگو ی آمازون به صورت زیرکانه و حرفه ای انجام شده است. جف بزوس در مورد تاسیس این لوگو می گوید: «طرح تجاری لوگوی آمازون زمانی به ذهنش رسید که با همسر خود از نیویورک به سمت سیاتل در حال رانندگی بود.»

درآمد باورنکردنی و توسعه لوگوی آمازون

آمازون در سال ۱۹۹۷ به سرمایه ۵۴ میلیون دلاری رسید. بزوس که این پیشرفت باورنکردنی را دید، فعالیت و کسب و کار خود را گسترش داد. او محصولات جدیدی مانند  DVD  و موسیقی را نیز به شرکت خود اضافه کرد. و کار خود را گسترش داد.  از ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۰ آمازون با شرکت‌های بزرگی مانند  IMDB همکاری خود را گسترش داد.

در سال ۲۰۰۰ آمازون درآمد باورنکردنی ۱,۶ میلیارد دلاری به دست آورد. این درآمد برای شرکتی که تنها چند سال از تاسیس آن می گذرد، عدد بزرگی است.  این درآمد باعث شد شرکت آمازون رشد خیلی خوبی داشته باشد.

هم اکنون محصولاتی مانند وسایل الکترونیکی و اسباب بازی نیز به محصولات آمازون اضافه شده است.  مجله مشهور نیویورک تایمز در سال ۱۹۹۹ تصویری از آمازون با عنوان «مرد سال» منتشر کرد.

ترکیدن حباب دات کام و خوشبینی جف بزوس

در سال ۲۰۰۰ و چند سال پس از آن ، بسیاری از شرکت‌های تازه تاسیست اینترنتی که در حال رشد نیز بودند، متحمل زیان‌هایی شدند که سبب ورشکت شدن آنها شد؛ به این ورشکستی اصطلاحا حباب دات کام می‌گویند.  در سال ۲۰۰۰ شرکت آمازون با این حباب مواجه نشد و توانست جان سالم به در ببرد. با این وجود، ارزش سهام آمازون از ۱۰۰ دلار به ۶ دلار رسید. آمازون در جریان این حباب (ترکیدن حباب دات کام) سه میلیارد دلار ضرر کرد و تا پایان سال ۲۰۰۱ هیچ سودی به دست نیاورد؛ تا پاسان سال ۲۰۰۳ وضعیت آمازون به همین صورت بود.

جف بزوس به مبارزه با این مشکلات پرداخت و در سال ۲۰۰۱  در همایش PC شرکت کرد. او با دیدی مثبت به این قضیه مسیر خود را در پیش گرفت. با توجه به اینکه سهام شرکت آمازون کاهش یافته بود، اما پس از گذشت چند سال سرمایه این شرکت به صورت چشمگیری افزایش یافت. هم اکنون آمازون بزرگترین شرکت در  جهان شناخته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *