تاریخچه لوگوی اسپاتیفای

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
لوگوی اسپاتیفای

تاریخچه لوگوی اسپاتیفای

 

لوگوی اسپاتیفای

 

لوگوی اسپاتیفای: لوگو نمادی است که برای القای مفهوم یا پیام یک شرکت و یا برندی خاص استفاده می شود. شکل و ظاهر لوگو در القای این پیام اهمیت زیادی دارد. گاهی اوقات طراحی لوگو به راحتی امکان پذیر است و گاهی اوقات با پیچیدگی هایی همراه است. در اینجا قصد داریم به معرفی اسپاتیفای و لوگو ی آن می پردازیم.

 معنی لوگوی اسپاتیفای چیست؟

Spotify   یکی از سایت های مشهور در زمینه موسیقی است. این شرکت در تاریخ ۷ اکتبر سال ۲۰۰۸ راه اندازی شد و بیشترین طرفداران را در اروپا دارد. شرکت Spotify AB  در  استکهلم  فعالیت خود را آغاز کرد.

شرکت اسپاتیفای به وسیله شخصی به نام دنیل‌ اک (Dabiel Ek)، مدیر فناوری سابق شرکت Stardoll و مارتین لورنتزون (Martin Lorentzon)  تأسیس شد.

«اسپاتیفای»از لحاظ لغوی ترکیبی از کلمه‌های SPOT و IDENTIFY می‌باشد.  هدف و کاربرد این سایت در همین واژه خلاصه شده است: کشف و شناسایی بهترین قطعات موسیقی؛

سایت شرکتSpotify  روش جدیدی برای گوش دادن به موسیقی بوجود آورد. در این سایت، شما می‌توانید تنها با نوشتن نام موسیقی مورد نظر خود به آن موسیقی دسترسی داشته باشید.

، Li Ka-shing ،Creandum ،Northzone و Horizons Ventures  از اولین سرمایه‌گذاران شرکت  اسپاتیفای بودند. آنها در مجموع ۲۱.۶ میلیون دلار در دور اول جذب سرمایه به این شرکت واریز کردند. یک سال بعد، لی کا-شینگ و چند شرکت دیگر ۵۰ میلیون دلار دیگر در سری B جذب سرمایه به اسپاتیفای پرداخت کرد. در سری C جذب سرمایه نیز ۱۶۱.۱ میلیون دلار از طرف فاندرز فاند و شان پارکر (موسس نپستر) در سال ۲۰۱۰ به اسپاتیفای پرداخت شد.

میلیون ها ترانه قدیمی و جدید در نرم افزار اسپاتیفای وجود دارد. شما در هرکجا که باشید تنها با یک اشاره می‌توانید به موسیقی و ترانه مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید و از شنیدن آن لذت ببرید.

پس از گذشت دو سال اپلیکیشن  Spotify در ۱۶ مهر سال ۱۳۸۷ (۷ اکتبر ۲۰۰۸) رونمایی شد.

زمانی که اپلیکیشن Spotify رونمایی شد ، دعوتنامه ای از جانب شرکت در سرویس های آن ایجاد شد. این شرکت در همان روزهای اول شروع به مذاکره با فعالان دنیای موسیقی کرد تا بتواند مجوز خود را دریافت کند.

طراحی لوگوی اسپاتیفای

در سال ۲۰۱۰  مدیران شرکت Spotify برای افزایش محبوبیت خود تصمیم به طراحی لوگو برای برند خود گرفتند. در ماههای پایانی سال ۱۳۹۵ (۲۰۱۶) شرکت اسپاتیفای بیلبوردهای بزرگی در شهرهای بزرگ جهان اجاره کرد تا بتواند کمپین های تبلیغاتی خود را گسترش دهد. متن نوشته شده در این بیلبوردها جنبه طنزگونه داشت و توجه افراد را به خود جلب می کرد. به‌عنوان مثال در یک بیلیورد خطاب به فردی که ۴۲ بار آهنگ «Sorry» را در شب ولنتاین پخش کرده بود نوشته شد: «چه اشتباهی انجام دادی؟»

سال ۱۳۹۱ (۲۰۱۲) سال رشد شرکت اسپاتیفای بود. طراحی لوگو ی این شرکت تاثیر زیادی در افزایش کاربران آن داشت. آمار کاربران این شرکت در همان سال به ۲۰ میلیون کاربر فعال و ۵ میلیون کاربر اشتراک پولی رسید.

در سالهای بعد با رونق کسب و کار اسپاتیفای ، این شرکت تصمیم به تغییر طرح لوگو ی خود گرفت. در همان سال سرمایه گذاران شرکت های بزرگی مانند  کوکاکولا، دیجیتال اسکای، اکسل پارتنرز و … سرمایه این شرکت را به مبلغ ۵۳۷.۸ میلیون دلار رساندند.

شرکت اسپاتیفای همیشه به فکر گسترش و توسعه روند کار خود بود. این شرکت همیشه به دنبال ارائه خدماتی بهتر و با کیفیت به خریداران و هنرمندان بود.

در سال ۲۰۱۵ Spotify لوگوی خود را تغییر داد که با واکنش بسیار بد کاربران روبرو شد و بسیاری از افراد در شبکه های اجتماعی بیان کردند که رنگ جدید آن را دوست ندارند. آنها در همین راستا در سال ۱۳۹۵ ۲۰۱۶ استارتاپ CrowdAlbum را خریداری کردند که با جمع‌آوری و آنالیز داده‌‌ی آثار هنری هنرمندان، به آنها در جذب بیشتر مخاطب و درآمدزایی کمک می‌کند.

مهمترین ویژگی‌های لوگوی اسپاتیفای

لوگو ی اسپاتیفای یک لوگو ی منحصر به فرد است که عوامل زیادی در رشد و شهرت آن تاثیر گذاشته اند. از جمله این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از طرحی جذاب و ساده

همانطور که گفتیم استفاده از طرح ساده و جذاب از نکات کلیدی در موفقیت لوگو است. در طراحی لوگو ی اسپاتیفای از  سایه ها ، فونت ها و رنگ هایی استفاده شده است  که توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کند.

  • استفاده از روانشناسی رنگ ها در طراحی لوگوی اسپاتیفای

لوگو ی هر محصولی باید با هدف هر کسب و کار سازگاری داشته باشد. رنگ ، سبک و طرح به کار رفته در لوگوی اسپاتیفای به گونه ای است که در همان نگاه اول پیام خود را به بیننده منتقل می کند. به عنوان مثال خط های مورب به کار رفته در لوگو بیانگر معنای موسیقی و انعکاسات صوتی آن است.

  • رعایت تناسب تصویر و طرح با یکدیگر در طراحی لوگو

تناسب میان طرح و تصویر نکته مهمی است که در طراحی هر لوگویی باید به آن توجه شود. به عنوان مثال رنگ سبز و سفید به کار رفته در لوگو ی اسپاتیفای سبب شده است طرح آن در ذهن مخاطب پایدار بماند. رنگ سبز در طراحی این لوگو به گونه ای استفاده شده است که با یک بار دیدن آن در هرجایی که باشید نام آن را به خاطر می آورید.

  • استفاده از طرح رنگی و سفید در طراحی لوگو

یک لوگو ی ایده‌ال لوگویی است که بتوانید از طرح های رنگی و سیاه و سفید به درستی استفاده کنید. در لوگوی اسپاتیفای رنگ سبز و سفید به گونه ای در کنار هم طراحی شده اند که در نگاه اول تاثیرگذار هستند. خطوط به کار رفته در این لوگو به صورت افقی طراحی شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *