تاریخچه لوگوی اپل

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
تاریخچه لوگوی اپل

تاریخچه لوگوی اپل

 

تاریخچه لوگوی اپل

 

تاریخچه لوگوی اپل: اپل یک شرکت آمریکایی است که در زمینه فناوری فعالیت می کند. مکان اصلی این شرکت در شهر کالیفرنیا قرار دارد. شرکت اپل در زمینه تولید و فروش محصولات الکترونیکی مانند لپ تاپ ، گوشی موبایل ، گوشی آیفون ، دستگاه های پخش آی پاد و کامپیوترهای سری مک فعالیت می کند.

اولین لوگو ی اپل را رونالدوین طراحی کرد. تصویر این لوگو تصویری از آیزاک نیوتن بود که در زیر درخت سیب نشسته بود. هدف اصلی از ارائه این طرح بیان نیروی جاذبه بود که به وسیله یک سیب کشف شد.

پس از مدتی طرح راب جانوف جایگزین طرح اولیه لوگو ی اپل شد. طرح جانوف شبیه به شکل لوگو ی سیب گاز زده به طرح رنگین کمانی بود. راب جانوف برای اینکه رضایت همگان را جلب کند طرح های مختلفی برای لوگوی اپل ارائه داد.

از نظر راب جانوف برند رنگین کمانی لوگو ی اپل آن را صمیمانه تر در میان مردم جلوه می دهد. گاهی اوقات به اشتباه تصور می شود که لوگو ی سب گاز زده اپل به دلیل احترام به آلن تیورینگ انتخاب شده است.

آلن تیورینگ فیلسوف ، ریاضیدان و دانشمند برجسته علوم کامپیوتر بود که او را بنیان گذار علم کامپیوتر مدرن نیز می دانند. آلن تیورینگ در سال ۱۹۵۳۴ به دلیل مسمومیت با سیانید در گذشت و در کنار جسد او سیب گاز زده ای پیدا شد. بررسی های انجام شده نشان داد که او با مسموم کردن سیب به سیانید خودکشی کرده است.

اما جانوف و شرکت اپل  این مسئله را تکذیب کردند. در ماه آگوست سال ۱۹۹۷ شرکت اپل به صورت رسمی از لوگو ی خود حذف و به جای آن از لوگو ی سیب گاز زده تک رنگ استفاده کرد. اکنون برند اپل معتبرترین برند دنیاست که بالغ بر ۱۱۸ میلیارد دلار ارزش دارد.

 

لوگوی مدرن  شرکت اپل APPLE

استیوجابز تصمیم گرفت که طرحی جدید برای لوگو ی خود طراحی کند که تفاوت هایی با طرح اولیه داشته باشد. استیو جابز معتقد بود که طرح قدیمی را نمی توان در ابعاد کوچک مورد استفاده قرار داد. او معتقد بود که طرح فعلی لوگو ی اپل با سایر محصولات این شرکت هارمونی و هماهنگی ندارد.

جابز معتقد بود که نام و لوگو ی شرکت باید مکمل یکدیگر باشند و به نوعی با هم ادغام شوند ؛ به همین دلیل یک طراح گرافیک را استخدام کرد. این طراح که راب جانوف نام داشت طرح سیب گاز زده را طراحی کرد که مورد استقبال استیو جابز قرار گرفت.

جابز تمایل داشت که نام و لوگو شرکت بیانگر یکدیگر باشند و به نوعی با هم ادغام شوند به همین دلیل یک طراح گرافیک به نام راب جانوف را استخدام کرد .

چه عواملی سبب موفقیت لوگوی اپل شد؟

تاریخچه لوگوی اپل: زمانی که از تاریخچه لوگو ی شرکتی صحبت می کنیم ، به عواملی که سبب موفقیت آن شرکت در طراحی لوگو شده است نیز باید توجه کنیم. عوامل مختلفی در موفقیت لوگو ی اپل تاثیر داشت که در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم.

  • طراحی لوگوی اپل با یک چشم انداز شروع شد.

استیو جابز معتقد بود که فناوری باید شرایطی را فراهم کند که مردم بتوانند چیزهای بزرگی را در زندگی خود کشف و اختراع کنند. او به دنبال ایجاد یک جرقه بزرگ در طراحی لوگو ی خود بود.

  • طراحی لوگوی اپل یکپارچه و منحصر به فرد بود.

یکپارچگی در طراحی لوگو سبب ماندگاری آن در ذهن مخاطب می شود. استیو جابزر توانست این کار را در طراحی لوگو ی خود انجام دهد. او از این طرح در تمام محصولات خود استفاده کرد.

  • یکتایی لوگوی اپل سبب محبوبیت آن شد.

سیب گاز زده در لوگو ی اپل طرحی منحصر به فرد است. این طرح نشان می دهد که مردم نمی توانند کمک کنند از آن یک گاز می زنند. طرح سیب ممکن است در نظر همه عادی جلوه کند اما کلید موفقیت برند اپل همین سیب گاز زده بود.

  • رمز و رازی در طراحی لوگوی اپل وجود دارد.

 

طراحی لوگوی اپل

 

یکی از رازهای لوگو ی اپل این است که زمانی که شخصی آن را می بیند ابتدا به قسمت گاز زده سیب توجه می کند. ممکن است این سوال پیش بیاید که چه کسی سیب را گاز زده است؟ چه کسی مجبور کرده است که این سیب را گاز بزند؟ با طرح این سوالات افراد به راحتی با این لوگو ارتباط برقرار می کنند.

هنگامی که شخصی لوگو ی اپل را می بیند به راحتی با آن ارتباط برقرار می کند. شما به راحتی درک می کنید که چرا لوگو ی اپل مهم است. سیب گاز زده به شما می گوید که چه چیزی است و گاز زدن نشان دهنده افتخار و عظمت این لوگو است. زمانی که از این برند استفاده می کنید می توانید پاسخ این سوالات را دریابید.

  • طراحی لوگو شما را به سمت بنیان گذار آن می برد.

لوگو ی شرکت اپل سبب ارتباط قوی شما با بنیانگذار «استیو جابز» می شود. جابز و اوزنیاک که شریک تجاری جابزبود ، لوگو ی اپل را بر اساس داستان دوران کودکی جابزر طراحی کردند. بنیان گذار شرکت با طراحی لوگو و برند شرکت خود به نوعی با مخاطب و مشتری خود ارتباط برقرار می کند. از آنجا که شخصیت جابز به گونه ای با هویت و لوگو ی شرکتش ارتباط داشت ، مخاطبان او نیز  به راحتی با لوگو ی او ارتباط برقرار کردند.  طرحی که جابز بوجود آورد سبب شد که خود را در برند خود غوطه ورد کند. با وجود اینکه در سال ۲۰۱۱ جابز درگذشت ، اما با این حال ، افراد زمانی که محصولات اپل را می بینند به صورت ناخودآگاه استیو جابز را به خاطر می آورند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *