تاریخچه لوگوی بانک ملت

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
لوگوی بانک ملت

تاریخچه لوگوی بانک ملت

 

لوگوی بانک ملت

 

لوگوی بانک ملت: به موجب مصوبه تاریخ ۲۹ / ۰۹/۱۳۵۸ با ادغام بانک های تهران ، داریوش ، بین المللی ایران ، عمران ، بیمه ی ایران ، ایران و عرب ، پارس ، اعتبارات تعاونی و توزیع ، تجارت خارجی و فرهنگی  در تاریخ ۳۱ / ۰۴/ ۱۳۵۹ بانک ملت تاسیس شد.

بانک ملت شرکت خدمات مالی و بانکداری است که ۱۴۴۸ شعبه در سراسر ایران دارد. این بانک در سال ۱۳۹۶ در میان ۱۰۰ شرکت برتر ایرانی قرار گرفت. بانک ملت توانست رتبه نخست در میان بزرگترین شرکت های خصوصی را به خود اختصاص دهد. این بانک ، در حال حاضر دارای سرمایه ای با مبلغ ۲۰/۷۰۴ میلیارد تومان  از بزرگترین بانک های ایران است.

لوگوی بانک ملت

طراحی لوگو از مواردی است که در بهبود کیفیت و شاخص های بانک ها تاثیر زیادی دارد. ادارات دولتی ، بانک ها و بیمه های ایران معمولا در  طراحی لوگو ی خود به سلیقه مشتریان و همچنین به طرح لوگو های گذشته خود توجه می کنند. امروزه طراحان لوگو در طراحی و ساخت لوگو ی بانکها به دنبال زیبایی ظاهری و بصری برای رونق کسب و کار آنها نیستند. طراحان لوگو ی بانکها به دنبال ایده ای هستند که کار آنها را از کار رقبایشان متمایز کند.

بسیاری از بانکها در طراحی لوگو ی خود از یکدیگر الهام گرفته‌اند.  این امر سبب شده است که تمایزی میان آنها و رقبایشان بوجود نیاید. لوگو ی شرکت های بیمه هم همینطور است. معمولا شرکت های بیمه لوگو ی خود را بر اساس بانک مورد نظر خود طراحی می کنند. برخی بانک ها لوگو ی خود را به صورت منحصر به فرد طراحی کرده اند و زیبایی بصری آنها به گونه ای است که در ذهن مخاطب باقی می ماند. به عنوان مثال لوگو ی بانک مسکن با نشانه یک مسکن ، بان پاسارگاد با نشانه ریتون ایرانی ، بانک اقتصاد نوین با علامت درصد طراحی شده اند. موفق ترین لوگوها در میان بانکها ، بانکهایی هستند که در تصویر لوگو ی خود ، مفهوم بانک را بیان کنند. بنابراین در طراحی لوگو ی بانک بهتر است از تصاویر ساده و منحصر به فرد استفاده شود.

در واقع ، لوگو ی بانک و نحوه طراحی شعب، رنگ‌آمیزی و تابلوی آنها، همگی بخشی از هویت سازمانی بانک ملت است.  این موضوع در ارتباط مستقیم با ذهن مشتری است. این تغییرات به منظور ارائه حداکثری جلوه های بصری و ارتباطی با مشتریان انجام شده است تا در معرفی نوع، شیوه و سطح خدمات بانک، بالاترین میزان اثرگذاری در ذهن مشتری را داشته باشد.

لوگو ی بانک ملت ، یک لوگو ی سه بعدی و خوش و آب و رنگ است که نقش موثری در جلب رضایت مشتری دارد. طراح لوگو ی بانک ملت، معتقد است که تغییر لوگو ، حروف و فونت آن همگی بر اساس آخرین روندهای گرافیکی و معماری دنیا و بر اساس نیازهای بومی انجام شده است و همه این تغییرات در قالب خلق هویت جدید سازمانی برای بانک ملت قرار دارد.

مهمترین اهداف بانک ملت ، توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات ، مدیریت روابط مشتریان ، بهبود کیفیت خدمات ، توسعه منابع انسانی و بهبود شاخص های عملکرد بانک است. با توجه به اینکه این بانک برای دستیابی به اهداف خود نیاز به شناخت و معرفی بیشتر داشت ، برای محقق شدن هدف خود شروع به ارائه خدمات مناسب به مشتریان مانند بهره وری بانک ، سوددهی و.. نمود.

در این میان ، بانک ملت تصمیم گرفت لوگویی را طراحی کند که سبب ایجاد شهرت و محبوبیت فراوان در میان عموم مردم شود. طراحان لوگو ی بانک ملت با استفاده از سری قلم های مجموعه MJ توانستند یکی از زیباترین فونت ها را که با تایپوگرافی ساده و حرفه ای طراحی شده است را در لوگوی بانک ملت به کار ببرند. استفاده از این طرح ، تاثیر زیادی در زیبایی و جذابیت لوگو ی بانک ملت داشت.

ویژگی‌های فونت لوگوی بانک ملت

فونت لوگو ی بانک ملت به صورت tTf  طراحی شده است. این فونت قابلیت تایپ مستقیم در تمامی نرم افزارهای گرافیکی را دارد. عنوان این فونت با نام Mj ثبت شده است. قلم به کار رفته در لوگو ی بانک ملت از تمامی زبانهای فارسی ، عربی ، اردو ، پشتو ، ترکی ، قدیم (عثمانی) و… پشتیبانی می کند.

مفهوم لوگوی بانک ملت

برخی معتقدند که لوگو ی بانک ملت نشان دهنده ایستایی و ماندگاری است ، زیرا تصویر آن طوری طراحی شده است که در ذهن بیننده باقی می ماند.

برخی نیز معتقدند که عناصر به کار رفته در لوگو ی بانک ملت که به شکل حرکت و چرخش بر حول یک دایره است نشانه ای از پول در گردش است. تکرار دایره محصور در مربع و شش ضلعی یا پنج ضلعی نیز نشان دهنده گردش پول است.

برخی طراحان می گویند لوگو ی بانک ملت نسبت به لوگو ی سایر بانک ها حرفه ای تر طراحی شده است. در چند سال اخیر، طرحی مجددا بر روی لوگو ی بانک ملت انجام شد که سبب شد جلوه بهتر و زیباتری پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *