تاریخچه لوگوی PUMA

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
لوگوی PUMA

تاریخچه لوگوی PUMA

 

لوگوی PUMA

 

لوگوی PUMA :پوما (PUMA) یک شرکت آلمانی است که از سال ۱۹۴۸ در زمینه تولید کفش ورزشی فعالیت می‌کند. امروزه این شرکت یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده کفش و تجهیزات ورزشی به شمار می رود. در واقع ، شرکت پوما زیر مجموعه ای از شرکت فرانسوی کرینگ (kering)  محسوب می شود.

بنیان گذاران شرکت پوما برادران رودلف و آدولف داسلر بودند. رودلف و آدولف  در سال ۱۹۲۴، با کارخانه کفش برادران داسلر در شهر هرتسوگن‌آوراخ آلمان، شروع به کار کردند. در سال ۱۹۴۸ دارایی این کارخانه بین دو برادر تقسیم شد. آدولف شرکت آدیداس و رودلف کارخانه تولید کفش پوما را تاسیس کرد. در واقع ، برند پوما از  (PUMA Schuhfabrik Rudolf Dassler) گرفته شده است.

در سال ۱۹۴۸ اولین کفش فوتبال پوما با عنوان اتم تولید شد. در سال ۱۹۵۰ تعداد زیادی از بازیکنان تیم آلمان غربی کفش فوتبال پوما را پوشیدند. سرانجام ، در سال ۱۹۵۲ رودلف توانست کفش ورزشی با نام سوپر اتم  (Super Atom)  را تولید و به دنیای فوتبال وارد کند.

در سال ۱۹۵۳ کفش فوتبال اتم با عنوان برزیل  (Brasil) تولید شد. در سال ۱۹۵۴ زمانی که تیم هانوفر در مقابل تیم کایزرسلاترن پیروز شد ، بازیکنان این تیم در جشن قهرمانی خود کفش پومای برزیل را به پا داشتند.  پوما در سال ۱۹۵۳ رکورد دو میدانی ۱۰۰ متر جهان را در کشور ژاپن جشن گرفت..

در سال ۱۹۵۷، رودلف داسلر  تصمیم گرفت برای برند پوما لوگو طراحی کند. شکل لوگو ی این کفش به صورت مسیر دومیدانی و با عنوان علامت تجاری پوما طراحی شد. پس از آن ، این طرح در همه محصولات پوما مورد استفاده قرار گرفت.

نکته جالب این است که اولین نام این برند Ruda بود که لوگو ی آن ترکیبی از دیوی بود که درون حرف D در حال دویدن بود. بعدها با تغییر نام برند به  PUMA این لوگو با برند جدید ثبت شد.

 

خلاقیت های تبلیغاتی در برند پوما (puma)

برند پوما (puma) در طی سالهای مختلف توانست تحولات خوبی را پشت سر بگذارد. در سال ۱۹۹۶ که بازی های المپیک آتلانتا شروع شد ، برند پوما از لنزهای این برند برای کمپین تبلیغاتی استفاده کرد. در این کمپین لنفورد کریستی با لنز تبلیغاتی برند پوما ظاهر شد ، این کار سبب محبوبیت و شهرت برند پوما در جهان شد.

در سال ۱۹۹۸ برند پوما در طرح لباس جیل سندر به کار رفت. در این طرح ، مد و ورزش با یکدیگر تلفیق شدند. در همین سال شرکت پوما با سرنا ویلیامز ، تنیسور مشهور ، قراردادی امضا کرد.

در سال ۲۰۰۲ برند پوما در مسابقات جام جهانی فوتبال حضور خود را پررنگ تر کرد. این برند در محصولاتی مانند لباس های ورزشی ، کیف ، تجهیزات ورزشی و… به کار رفت. در همین سال پوما از «مجموعه تنیس سرنا ویلیامز» پرده برداری کرد.

در سال ۲۰۰۴ شرکت پوما قراردادی با تیم اسکوریا فراری بست. این قرارداد سبب شد که محصولات شرکت پوما توسط تیم اسکوریا فراری مورد حمایت قرار بگیرد.

در سال ۲۰۱۰ که مسابقات جام جهانی فوتبال در آفریقای جنوبی برگزار شد، برند پوما توانست با حمایت فدراسیون فوتبال نام خود را در جهان گسترش دهد. در همین سال شرکت پوما توانست محصولات و لوازم ورزشی دیگری مانند لوازم ورزشی گلف را تولید کند و به یکی از بهترین برندهای ورزشی تبدیل شود.

در سال ۲۰۱۰ و در مسابقات جام جهانی فوتبال در آفریقای جنوبی، برند پوما با حمایت از هفت فدراسیون فوتبال نام خود را بار دیگر در دنیای مسابقات ورزشی طنین انداز کرد. در همین سال این کمپانی وارد عرصه تولید لوازم ورزشی گلف شد و با تولید محصولاتی متنوع و با کیفیت در این عرصه توانست به یکی از برترین برندهای محصولات گلف بدل شود.

در سال ۲۰۱۵ فردی به نام ریحانا به عنوان سفیر جهانی پوما شناخته شد. او توانست در طراحی و اجرای محصولات این برند خلاقیت زیادی به خرج دهد. در همین سال او قراردادی را با کمپانی تولید عینک «کرینگ آیور» به امضا رساند. این کار ، سبب شهرت و محبوبیت برند پوما شد.

در سال ۲۰۱۶ برند پوما مسئولیت تهیه کفش و لباس اعضای تمیم مسابقه ردبول را به عهده گرفت . در همین سال پوما توانست محصولات خود را به بهترین شکل ممکن به جهان عرضه کند.

تغییرات بوجود آمده در لوگوی پوما (PUMA)

شکل لوگو ی پوما به صورت یک گربه در حال پرش است که امروزه یکی معروف ترین برندها در جهان است. با گسترش محصولات شرکت پوما این لوگو محبوبیت بیشتری پیدا کرد.  در سال ۱۹۷۹ لوگو ی پوما تغییر کرد و به گربه در حال پرش در گوشه سمت راست تغییر کرد.

امروزه شرکت پوما مجموعه ای تجهیزات ورزشی مانند ساعت ، کفش ، پوشاک و… را برای رشته های مختلف ورزشی تولید می کند.

هم اکنون ، شرکت پوما دو طراح معروف به نام های الکساندر مک کوئین و حسین چالایان دارد. شرکت پوما در حال حاضر ، از شرکت های حامی فوتبالیست هایی مانند پله ، یوهان کراف ، دیگو مارادونا ، دیگو گودین و تعدادی فوتبالیست دیگر است.

شرکت پوما توانست تا کنون مطابق با دنیای مد پیش برود. هم اکنون طرح های کلاسیک کفش و سایر تجهیزات ورزشی این شرکت در طرح ها و رنگ های مختلف تولید و عرضه می شود.

لوگوی PUMA : در حال حاضر ، این شرکت بیش از ده هزار کارمند در سرتاسر جهان دارد و محصولات خود را به بیش از ۱۳۰ کشور مختلف ارسال می کند. برند پوما بعد از برندهای ریباک ، آدیداس و نایک از معروف ترین و پرطرفدارترین برندهای جهان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *