تاریخچه لوگو بارسلونا

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
لوگو بارسلونا

تاریخچه لوگو بارسلونا

 

لوگو بارسلونا

 

لوگو یکی از مواردی است که می تواند برند شما را در سطح جهانی معرفی کند. در طراحی لوگو سعی کنید از افراد ماهر و متخصص در این زمینه استفاده کنید. بسیاری از برندها در طول زمان توانسته اند به محبوبیت و شهرت خوبی دست پیدا کنند. طرح و سبک به کار رفته در لوگوی این برندها سبب شهرت و محبوبیت آن ها شده است. در این مقاله قصد داریم تاریخچه لوگو بارسلونا را به شما بگوییم.

تیم فوتبال بارسلونا یکی از محبوب ترین و بزرگ ترین تیم های فوتبال در جهان است. با توجه به اینکه لوگوی این باشگاه ، بیان کننده هویت آن است ، باشگاه بارسلونا با طراحی هوشمندانه لوگوی خود ، توانست اصالت خود را حفظ کنید. طرح لوگو بارسلونا به صورت کاسه ای است که به چهار قسمت تقسیم شده است. هر کدام از این بخش ها معنا و مفهوم خاصی را بیان می کنند.

بارسلونا باشگاهی ورزشی – اجتماعی است که در شهر بارسلون در کشور اسپانیا قرار دارد. این باشگاه اعضای زیادی دارد که تیم فوتبال بارسلونا نیز یکی از اعضای آن است.

باشگاه  بارسلونا چگونه تاسیس شد؟

در سال ۱۸۸۹ شخصی به نام خوان گمپر به همراه تعدادی افراد اسپانیایی ، انگلیسی و سوئیسی اقدام به تاسیس باشگاه بارسلونا کردند. در تاریخ ۲۹ نوامبر سال ۱۸۸۹ جلسه ای تشکیل شده و در این جلسه ، ۱۱ بازیکن جذب تیم بارسلونا شدند و به این ترتیب ، باشگاه بارسلونا تاسیس شد.

 اولین لوگوی باشگاه بارسلونا

در سال ۱۹۸۸ اولین لوگوی باشگاه بارسلونا طراحی شد.  طرح این لوگو ، به صورت تارج و تخت آراگون و خفاشی بود که با دو شاخه یکی به صورت برگ مو  و دیگری به صورت نخل طراحی شده است. این طرح نشان دهنده این است که در گذشته مردم بارسلونا به صورت حلقه یا تاج که یونانیان به برندگان و قهرمانان و بزرگان ادب و هنر می دانند ، معتقد هستند.  تا سال ۱۹۱۰ لوگو بارسلونا به این شکل بود و تغییری در آن ایجاد نشد.

در قسمت بالای لوگوی بارسلونا خفاشی طراحی شده است که نشان دهنده پیوند این تیم با شهر آن ها می باشد.

با برگزاری مراسمی با عنوان طرح برند بازیکنان بارسلونا شخصی به نام کارلس کومامالا در این طرح برنده شد. او در تاریخچه لوگو بارسلونا تغییری جزئی به وجود آورد و به عنوان لوگوی بارسلونا شناخته شد.

 

 ساختار به کار رفته در طراحی لوگو بارسلونا

لوگو بارسلونا از جزئیات زیادی تشکیل شده است. هر کدام از این جزئیات مفهوم خاصی را منتقل می کنند. رنگ و فونت به کار رفته در لوگو نیز بیان کننده مفهوم و هدف باشگاه بارسلونا است.

اجزای به کار رفته در لوگو بارسلونا

قسمت بالا در سمت چپ
در این بخش ، صلیبی دیده می شود که از نمادهای مقدس محله کاتالونیا می باشد. این صلیب نشان دهنده وابستگی تیم فوتبال بارسلونا به عقاید و اعتقادات مذهبی آن ها است.

قسمت بالا در سمت راست

در این بخش ، شما یک پس زمینه زرد با خطوط قرمز را می بینید. این طرح بیان کننده مذهب و دین تیم بارسلونا است. پرچم به کار رفته در لوگو بارسلونا نیز نشان دهنده این است که این تیم به باورهای مذهبی خود بسیار پایبند است.

بخش زیرین  لوگو بارسلونا

در این بخش از لوگوی بارسلونا کلمه FCB را مشاهده می کنید. این کلمه به رنگ مشکی و در پس زمینه طلایی نوشته شده است.

بخش پایین لوگوی بارسلونا

در پایین ترین بخش لوگو بارسلونا یک توپ فوتبال به رنگ طلایی وجود دارد. سه خط قرمز رنگ به صورت عمودی در کنار تصویر توپ به صورت عمودی به کار رفته است. رنگ آبی به کار رفته در لوگو بارسلونا به «بلوگرانا» معروف شده است. این رنگ جذابیت و زیبایی لوگو بارسلونا را افزایش داده است. به طور کلی ، طراحان لوگو بارسلونا در طراحی لوگوی این باشگاه ، احترام و پایبندی به ارزش ها و اعتقادات مذهبی را مورد توجه قرار داده اند.

پرچم انگلستان در تاریخچه لوگو بارسلونا ، مفهوم خاص خود را دارد. این پرچم به صلیب سنت جورج  نام دارد و در قسمت بالا در سمت چپ لوگو قرار گرفته است. دلیل وجود این پرچم در لوگو بارسلونا این است که سنت جورج احترام زیادی برای مردم بارسلونا قائل بود و از مردم این منطقه حمایت می کرد.

شهرت و محبوبیت لوگو بارسلونا سبب شده است که از این لوگو بر روی پیراهن های باشگاه های ورزشی استفاده شود.  شکل به کار رفته در لوگو بارسلونا به صورت لوزی است و به چهار قسمت تقسیم شده است و این چهار قسمت به وسیله دو شاخه احاطه شده اند.

پس از گذشت ۱۱ سال تغییری در طراحی لوگو بارسلونا به وجود آمد.  آخرین تغییرات اعمال شده در لوگوی بارسلونا به چند سال گذشته برمی گردد. در طرح جدید لوگو بارسلونا کلمه FCB از لوگو بارسلونا حذف شد و رنگ زرد آن پررنگ تر و جذاب تر شد. این تغییر سبب شد که طرح و رنگ بندی و عناصر به کار رفته در لوگو نیز واضح تر و خواناتر شود.

طبق آخرین تحقیقات ،  هم اکنون ، برند بارسلونا دارای ارزشی به میزان  ۱.۴۱۳ میلیون دلار  است و به عنوان دومین برند ارزشمند دنیا شناخته شده است.  طبق آخرین گزارشات ،  در سال ۲۰۲۰ جایگاه اول و پس از آن باشگاه بارسلونا جایگاه دوم را در میان باشگاه های ورزشی به دست آورده اند.

تاریخچه لوگو بارسلونا با تغییرات و تحولات زیادی همراه بوده است. این لوگوی ورزشی توانسته است اهمیت و ارزش زیادی در میان لوگوهای ورزشی به دست بیاورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *