تاریخچه لوگو توشیبا

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
تاریخچه لوگو توشیبا

تاریخچه لوگو توشیبا

 

تاریخچه لوگو توشیبا

 

تاریخچه لوگو توشیبا: لوگو توشیبا از قدیمی ترین لوگو های دنیای صنعت و تکنولوژی شناخته می شود. این شرکت در بسیاری از حوزه ها مانند خودروسازی ، صنعت و …. نیز فعالیت داشته است. این شرکت بحران های زیادی را پشت سر گذاشته است.

شرکت توشیبا در سال ۱۹۳۹ تاسیس شد. این شرکت ترکیبی از دو شرکت  شیبائورا و توکیو دنکی است که هر دو متعلق به قرن ۱۹ هستند. نام شرکت توشیبا ابتدا ، Tokyo Shibaura Denki  بود  که در سال ۱۹۷۸ به Toshiba Corporation تغییر یافت.

لوگو توشیبا در تاریخ فناوری به‌عنوان پیش‌گام تولید  لپ تاپ شناخته می‌شود. علاه بر آن ، در زمینه تولید  LCD و نیمه‌هادی نیز از پیشگامان بازار LCD نیز شناخته می شود.

هم اکنون شرکت توشیبا در چهار زمینه تولید و ساخت محصولات دیجیتال، دستگاه‌های الکترونیکی، لوازم خانگی و زیرساخت‌های اجتماعی فعالیت می‌کند.

در واقع ، شرکت های Shibaura Sesaku-sho و Tokyo Electric Company شرکت‌‌های تشکیل‌دهنده‌ی توشیبا بودند. در سال ۲۰۱۷ شرکت Midea اقدام به خرید زیرمجموعه لوازم خانگی شرکت توشیبا نمود و توانست ۸۰/۱ درصد از سهام این شرکت را خریداری کند.

شرکت توشیبا ریشه ای عمیق در تاریخ ارتباطات ژاپن دارد. اولین فروشگاه تجهیزات تلگرافی ژاپن متعلق به شرکت توشیبا بود. در سال ۱۸۷۵ شخصی به نام تاناکا که به ادیسون ژاپن نیز معرف است ، این شرکت را تاسیس کرد. به طور کلی ، تاریخچه لوگو توشیبا به دو شرکت پیشگام فناوری در قرن ۱۹ باز می‌گردد.

در مورد تاریخچه لوگو توشیبا بیشتر بدانیم.

شرکت توشیبا یک شرکت ژاپنی است که در حوزه ساخت و تولید محصولات الکترونیکی فعالیت می کند. این شرکت در حوزه های مختلفی مانند : محصولات الکترونیکی مصرفی، لوازم خانگی ، تجهیزات پزشکی، تجهیزات اداری و سیستم‌های نورپردازی و لجستیک ، سیستم‌ ها و تجهیزات فناوری اطلاعات و ارتباطات، قطعات و مواد مورد نیاز صنعت الکترونیک، سیستم ‌‌های قدرت، سیستم ‌های زیرساختی صنعتی و اجتماعی و… نیز فعالیت می کند.

 

چگونگی شکل گیری لوگو توشیبا

در قرن نوزدهم کشور ژاپن شرایط کاری و صنعتی مناسبی نداشت و با سایر کشورهای توسعه یافته صنعتی مانند: بریتانیا ، فرانسه ، آلمان و آمریکا فاصله زیادی داشت. پس از سقوط حکومت توکوگاوا حجم زیاد واردات کالاها شرکت های ژاپنی را تهدید می کرد. دولت جدید ژاپن نیز که قصد حفظ صنایع و کسب و کار خود را داشت ، نسبت به این بحران ها واکنش هایی نشان داد.

شرکت شیبائورا توانست در جهانی به رشد خود ادامه دهد. این دشرکت در سال ۱۹۳۹ با شرکت برق توکیو ادغام شد و به نام توشیبا تغییر نام داد.

شرکت برق توکیو ابتدا به نام  Hakunetsu-sha شناخته می شود و با همکاری شرکت شیبائورا به شرکت توشیبا تغییر نام دارد. شرکت برق توکیو را  دکتر ایشیزوکه فوجیوکا و شویچی میوشی، این شرکت را در سال ۱۸۹۰ تأسیس کرده بودند.

این شرکت ، اولین شرکت تولید کننده لامپ های رشته ای در ژاپن بود. و نخستین لامپ های رشته ای نیز در شرکت توشیبا ساخته شد.

در سال ۱۹۲۳ زمین لرزه ای در ژاپن رخ داد که ۱۰۰ هزار نفر قربانی بر جای گذاشت. تعداد زیادی از کارکنان شرکت برق توکیو نیز در این زمین لرزه جان خود را از دست دادند. مدیر این شرکت پس از این حادثه ، با قدرت شروع به کار کرد و توانست با ادغام شرکت خود با شرکت شیبائورا کسب و کار خود را توسعه دهد.  او معتقد بود که  «کارخانه‌ای بدون بخش تحقیق و توسعه ، شبیه به حشره‌ای است که شاخک ندارد». همین رویکرد باعث شد تا شرکت برق توکیو در سال‌های بعدی فعالیت به حوزه‌های متعدد فناوری وارد شود. از حوزه‌های جدید می‌توان به تجهیزات پزشکی و دستگاه‌های رادیویی اشاره کرد.

شرکت جدید که از ادغام دو فعال جدی صنعت برق ژاپن تشکیل شده بود، پس از مدتی نام توشیبا را برگزید. آن‌ها تا پیش از شروع جنگ جهانی دوم، در توسعه‌ی محصولاتی همچون لامپ‌های فلورسنت و تجهیزات راداری، به شهرت رسیدند.

در سال ۱۸۷۰ وزارت صنعت ژاپن تاسیس شد و شروع به توسعه صنعتی کشور نمود. آن ها تصمیم به استخدام مهندسان ، تکنسین ها و دانشمندان خارجی گرفتند تا بتوانند اقدام به ساخت و تولید فناوری های روز در صنعت نمایند. مهندسان خارجی وظیفه داشتند تا فعالیت با ماشین‌آلات وارداتی را به مهندسان ژاپنی آموزش دهند.  متخصصان ژاپنی نیز به کشورهای خارجی فرستاده می‌شدند تا از طریق  آشنایی با فناوری‌ها و تجهیزات روز، بهترین نمونه‌ها را برای استفاده در صنایع داخلی انتخاب کنند.

کارمندان شرکت Tanaka Seizo-sho  اقدام به ساخت یک موتور با قدرت ۱.۳۰۰ اسب بخار نمودند. فعالیت آن‌ها به صنعت‌گران ژاپنی اثبات کرد که می‌توان با بهره‌گیری از دانش خارجی، فناوری را به ‌صورت بومی و با بهره‌مندی از منابع داخلی، به نتیجه رساند. مدیران شرکت در دهه‌ی ۱۸۸۰ به این نتیجه رسیدند که پرداخت هزینه برای دانش فنی، بهترین ابزار برای ارتقاء ظرفیت‌های فناورانه خواهد بود.

در سال ۱۸۹۴ این شرکت توانست اولین ژنراتورهای برق آبی ژاپن را تولید کند و توسعه دهد.

. فناوری‌های داخلی شرکت به‌قدری توسعه یافتند که در سال ۱۹۰۲، یک دینام سه‌فاز ۱۵۰ کیلوواتی برای انبار مهمات خلیج یوکوزوکا ساختند.

استفاده از این استراتژی به آن ها کمک کرد که در دهه ۱۸۹۰ بتوانند موتورهای برقی ، ترانسفورماتور و دیگر تجهیزات برقی و صنعتی را تولید کنند.

ساخت این محصول ، نشان دهنده تغییر فناوری  و تکنولوژی خارجی و انتقال آن فناوری داخلی بود. پس از ساخت محصولات مختلف و متنوع ، این شرکت در سال ۱۹۰۴ نام شیائورا را برای خود انتخاب کرد و در سال ۱۹۱۵ به تولید لامپ های خلأ اشعه ی ایکس در ژاپن نمود.

با آغاز جنگ جهانی اول ، شرکت های ژاپنی و همچنین شرکت شیائورا با چالش های زیادی مواجه شدند. این شرکت ها با گسترش و توسعه فناوری و تکنولوژی و همچنین آغاز جنگ جهانی در مسیر خود متوقف شدند. با شعله ور شدن آتش جنگ جهانی ، این کشور دسترسی خود به ماشین آلات صنعتی و مواد شیمیایی کشورهای دیگر مانند : انگلستان ، آلمان ، ایالات متحده و… را از دست داد و متوقف ماند؛ به همین دلیل به شرکت های ژاپنی دیگر مراجعه کردند تا بتوانند مواد و محصولات اولیه خود را تهیه کنند و کالاهای مورد نیاز خود را تولید کنند. با توجه به این که این شرکت سختی ها و دشواری های زیادی را در جهت تامین مواد اولیه و تجهیزات اصلی خود پشت سر گذاشت ، توانست به موفقیت های طولانی مدت در آینده دست پیدا کند. سرانجام در سال های آینده این شرکت توانست به نوعی خودکفایی در صنعت و فناوری دست پیدا کند و سبب توسعه صنعتی کشور ژاپن شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *