تاریخچه لوگو فولکس واگن

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
لوگو فولکس واگن 

تاریخچه لوگو فولکس واگن 

 

لوگو فولکس واگن

فولکس واگن به زبان آلمانی (Volkswagen)  و مخفف (vw) است. این شرکت ، یک شرکت خودروسازی آلمانی است و برند آن متعلق به گروه فولکس واگن است. در حال حاضر ، فولکس واگن بزرگترین شرکت خودروسازی در جهان است.   تاریخچه لوگو فولکس واگن زیبا و خواندنی است.

کارخانه فولکس واگن در سال ۱۹۳۰ به دستور رهبر حزب نازی ، آدولف هیتلر تاسیس شد. هیتلر از فردیناند پورشه درخواست کرد که خودرویی را طراحی کند که همه مردم آلمان توانایی خرید آن را داشته باشند. فردیناند نام این شرکت را «فولکس واگن» گذاشت و در زبان آلمانی به معنای «خودروی مردم» است.

پس از جنگ جهانی دوم ، یک افسر نیروی زمینی در انگلستان به نام ایوان هیرست ، رهبری شرکت فولکس واگن را به عهده گرفت. کارخانه فولکس واگن که در اثر جنگ جهانی دوم آسیب های زیادی دیده بود ، توسط آمریکایی ها اشغال شد و سپس رهبری آن به هیرست سپرده شد.  ابتدا آمریکایی ها قصد داشتند کارخانه فولکس واگن را به انباری برای قرار دادن وسایل جنگی خود تبدیل کنند اما هیرست با این پیشنهاد مخالفت کرد و توانست نیروهای آمریکای را متقاعد کند که رهبری کارخانه فولکس واگن را به او بسپارند. هیرست توانست حدود ۲۰۰۰۰ سفارش از نیروی زمینی انگلستان برای ساخت خودرو بگیرد.

شرکت فولکس واگن در سال ۱۹۳۷  تنها خودروهای لوکس و گران قیمت را تولید می کرد اما پس از آن تصمیم گرفت که به تولید و ساخت خودروهایی بپردازد که همه مردم توان خرید آن را داشته باشند.

در سال ۲۰۱۹ شرکت فولکس واگن در نمایشگاه فرانکفورت از لوگو ی جدید رونمایی کرد.

سال ۲۰۱۹ ، سالی که بود شرکت فولکس واگن نهمین لوگوی خود را طراحی کرده بود و در طراحی آن نیز از خطوط تخت استفاده کرده بود. طرح به کار رفته در لوگوی فولکس واگن بسیار ساده بود و قابل تمایز با سایر طرح های دیگر بود.

تاریخچه لوگو فولکس واگن

با توجه به گفته شرکت فوکس واگن ، بیش از ۷۰ هزار لوگو را در بیش از ۱۰ هزار نقطه به فروش رسانده و تعویض خواهد کرد.

سال ۱۹۳۷ تا ۱۹۳۹

اولین لوگوی فولکس واگن در این سال به وسیله آدولف هیتلر ساخته و رونمایی شد. در این لوگو ، حروف فولکس واگن درون دایره ای قرار گرفته اند و نحوه قرار گیری آن ها به گونه ای است که یکی از حروف در بالای دیگری قرار دارد.

چرخ دندانه های به کار رفته در آن نیز بیان گر تفسیری از صلیب شکسته آلمان نازی است. این طرح لوگو را شخصی به نامReimspiess  که  بعدها طراحی پیشرانه‌ی بیتل را انجام داده است ، طراحی کرده است.

سال ۱۹۳۹ تا ۱۹۴۵

در این سال ، لوگوی فولکس واگن بدون تغییر بود.  در میان این سال ها دندانه های چرخ لوگوی فولکس واگن حذف شد اما چرخ دندانه دار باقی ماند. در این طرح حروف V  و W بزرگ طراحی شده اند و ابعاد آن نیز مانند ابعاد امروزی آن است. نکته قابل توجه این است که این طرح لوگوی فولکس واگن تنها در میان خودروهای نظامی دیده می شد ، زیرا جنگ جهانی سبب شده بود که تولیدات کشور تحت تاثیر آن قرار بگیرد.

سال ۱۹۴۵ تا ۱۹۶۰

در میان این سال ها ، این طرح لوگوی فولکس واگن بر روی محصولات دیگر آن نیز دیده شد و  نه تنها با بیتل بلکه با ون‌های T1 هم مشهور شد. در این طرح لوگو ، چرخ دندانه دار نیز حذف شد و حروف آن پهن تر شد. این لوگو قابل تشخیص و واضح بود و بسیار زیبا و جذاب بود.

سال ۱۹۶۰ تا ۱۹۶۷

در این سال ها ، لوگوی فولکس واگن به شکل مربعی طراحی شد. در سال ۱۹۶۰ – ۱۹۶۷ لوگوی فولکس واگن وارد بازارهای بین المللی آمریکا شد و طرح جدیدی برای آن در نظر گرفته شد که سبب کسب هویت جهانی برای لوگوی فولکس واگن شد.

سال ۱۹۶۷ تا ۱۹۷۸

در پایان دهه ۶۰ میلادی شکل مربع به کار رفته در لوگوی فولکس واگن حذف شد. طرح جدید آن به طرح لوگوی پس از جنگ بسیار شباهت داشت. همچنین رنگ لوگو در آن دیگر به صورت سفید و مشکی نبود و به جای آن ها از رنگ آبی استفاده شد. این لوگو توانست عنوان لوگوی مینیمالیستی را در تاریخ لوگو فولکس واگن از آن خود کند.

سال ۱۹۷۸ تا ۱۹۸۹

در دهه ی  ۷۰ میلادی شرکت فولکس واگن رشد زیادی کرد و محصولات خود را به بازارهای جهانی صادر کرد. دراین سال ، طرح جدیدی از لوگوی فولکس واگن ساخته دشد. طرح گرافیکی این لوگو در این سال ، تغییری نکرد و حالت دو بعدی داشت. تنها رنگ های آن تغییر کرد و رنگ آبی آن به پس زمینه منتقل شد.

سال ۱۹۸۹ تا ۲۰۰۰

در سال ۱۹۹۵ اولین نسخه لوگوی فولکس واگن بسیار ساده بود و همان لوگویی بود که در سال های ۱۹۴۵ تا ۱۹۶۰ طراحی شده بود و تنها به جای رنگ مشکی از رنگ آبی در آن استفاده شده بود.  در سال های ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۰ طرح های گرافیکی لوگوی فولکس واگن تغییر کرد و تناسب میان رنگ ها با یکدیگر تفاوت داشت. این امر سبب گیج شدن بیننده و مخاطب هنگام دیدن لوگو شد.

سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۲

با ورود به قرن ۲۱ شاهد معرفی لوگوی جدید فولکس‌واگن بودیم که طرح سه‌بعدی داشت. رنگ آبی خودنمایی کمتری داشته و تناسبات جدیدی نیز در این لوگو دیده می‌شود.

سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۹

در سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۹  لوگوی فولکس واگن به صورت سه بعدی و کمی کوچک تر طراحی شد. این طرح  ، آخرین تغییر لوگوی فولکس واگن بود.  لوگوی جدید شرکت فولکس واگن نسبت به لوگوهای قبلی خود کاملا متفاوت طراحی شده و طرح آن به صورت تخت و دوبعدی است. این لوگو با ترکیب رنگ های سفید ، آبی ، مشکی و سفید در نمایشگاه فرانکفورت به نمایش درآمده است.

هم اکنون ، لوگوی جدید فولکس واگن ترسیم کننده هویت جدیدی برای این شرکت است و در عصر مدرن نیز به گونه ای طراحی شده است که با زبان صوتی نیز همراه است. لوگوی شرکت فولکس واگن دارای دو بخش اساسی و طراحی تخت و دو بعدی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *