تاریخچه لوگو پرادا (Prada)

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
تاریخچه لوگو پرادا

تاریخچه لوگو پرادا (Prada)

 

تاریخچه لوگو پرادا (Prada)

 

لوگو پرادا مانند بسیاری از برندهای معتبر در زمینه تولید و طراحی کیف و کفش چرمی فعالیت می کند. بنیان گذار برند پرادا شخصی به نام ماریو پرادا بود. لوگو پرادا یک لوگوی ایتالیایی است که در شرکت آن در شهر میلان در کشور ایتالیا قرار دارد.

اولین محصولی که توسط شرکت پرادا به تولید آن پرداخت ، کیف و چمدان های مسافرتی بود. کیف هایی که با لوگو پرادا تولید می شدند ، به دلیل کیفیت بسیار بالا ، محبوبیت زیادی پیدا کردند. تنها نقطه ضعف این کیفها این بود که وزن بسیار سنگینی داشتند اما از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند.
برند پرادا (Pradaدر سال ۱۹۱۹ به یکی از تولید کنندگان کیف و کفش های چرمی در خانواده سلطنتی ایتالیا تبدیل شد.

در سال ۱۹۷۹ شرکت پرادا شروع به تولید کیف های دوشی و همچنین کوله پشتی کرد. این کیف ها در همان دوره از پرفروش ترین محصولات شرکت پرادا به شمار می رفتند.
به تدریج برند پرادا خطوط تولید خود را گسترش داد و شروع به تولید و ساخت کیف های دستی کرد و آن ها را به سراسر جهان عرضه کرد.

پس از اینکه  شرکت پرادا توانست به موفقیت های زیادی در عرصه تولید کیف و کفش دست پیدا کند ، یک بوتیک و شعبه دیگری در میلان ایتالیا تاسیس کرد.

در سال ۱۹۸۴ برند پرادا شروع به تولید کفش های چرمی کرد و با تولید و طراحی کفش های خاص و با کیفیت توانست طرفداران زیادی پیدا کند.

به تدریج ، در سال های ۱۹۸۸  و ۱۹۹۳ شرکت پرادا شروع به تولید لباس و پوشاک زنانه و مردانه کرد و خط تولیدی راه اندازی کرد.

در سال ۱۹۹۲ شخصی به نام Miuccia یک فروشگاهی با لوگو پرادا راه اندازی کرد و محصولاتی مانند : کیف ، کفش ، پوشاک مردانه ، زنانه و اکسسوری و عطر را در این فروشگاه به فروش رساند.  این فروشگاه به میو میو ، که نام آن را از قسمت ابتدایی نام خود (MIU MIU) گرفته است ، مشهور شد.

 عطر و ادکلن های برند پرادا (Prada)

شرکت . پرادا علاوه بر کیف و کفش شروع به تولید و عرضه مجموعه هایی از عطرها و ادکلن هایی پرداخت. این شرکت در سال ۲۰۰۳ عطر و ادکلن های مختلفی را به فروشگاه های خود عرضه کرد.    از عطر  ،ادکلن، ادوپرفیوم و ادوتویلت های محبوب و پرطرفدار برند پرادا  می توان به موارد زیر اشاره کرد:

Mirages Dark Light, Luna Rossa Sport, Infusion d’Amande   No6 Tubereuse, No3 Cuir Amber, No14 Rossetto, No1 Iris, Prada Candy Sugar Pop, Prada Candy Kiss, Prada Candy,  Prada Tendre, Prada (Amber),  L’Eau Ambree,  Tainted Love, و Prada

 گسترش و توسعه برند پرادا

در سال ۱۹۷۷ میوشا پرادا با شخصی به نام پاتریزیو برتلی ، ملاقات کرد تا بتواند محصولات برند پرادا را گسترش دهد. در همین زمان ، برتلی نیز به خانواده پرادا پیوست و با مشارکت یکدیگر توانستند برند پرادا را با تحولی عظیم مواجه کنند.

خلاقیت فوق‌العاده میوشا و  پاتریزیو برتلی باعث شد تا برند پرادا بیش از پیش توسعه پیدا کند و در جهان گسترش یابد.

شرکت پرادا نخستین بار در سال ۱۹۷۹ شروع به تولید کفش نمود. اولین مجموعه کفش های او ، کفش های زنانه بودند که با استقبال زیادی نیز مواجه شدند. این امر سبب شد که برند پرادا در مسیر رشد و پیشرفت قرار بگیرد و افراد زیادی از محصولات شرکت پرادا خریداری کنند. در همین زمان نیز ، فروشگاه ها و شعبه های مختلفی با لوگو پرادا در سراسر جهان تاسیس شد تا این برند بتواند محصولات خود را به سراسر جهان معرفی کند و به فروش برساند.

لوگو پرادا طرح زیبایی دارد. فروشگاه ها و شعبات مختلف برند پرادا به دلیل طرح زیبا و منحصر به فرد لوگو پرادا و همچنین دیوارهای سبز رنگ خود معروف شده اند. این رنگ سبز  بعدها به «سبز پرادا» مشهور شد. اولین فروشگاه با لوگو پرادا در محله ویا دلا اسپیگا در شهر میلان ایتالیا تاسیس شد و پس از آن بوتیک ها و مغازه هایی در لندن ، توکیو ، مادرید و پاریس تاسیس شد.

در سال ۱۹۹۳ میوشا و برتلی فروشگاه « Milano Prada Arte » را تاسیس کردند و این فروشگاه به « Fondazione Prada » معروف شد. دلیل نام گذاری این فروشگاه به این نام ، عشق هر دو شخص به فرهنگ و هنر بود. آن ها سعی داشتند از این روش ، علایق و خواسته های خود را در دنیای هنر دنبال کنند.

در سال ۱۹۹۷ ، برتلی یک تیم دریانوردی را تشکیل داد تا در رقابت های جام آمریکا شرکت کنند. در سال ۲۰۰۰ برتلی مجموعه ای از لباس های خود با نام (Linea Rossa) یا همان خط قرمز را تولید کرد و به این تیم عرضه کرد.

در سال ۱۹۹۹ برند پرادا برند Church’s را خریداری کرد. این برند به تولید کفش های سلطنتی و سطح بالا می پرداخت و نمادی از سنت انگلیسی به شما می رفت.  در سال ۲۰۰۱ فرند پرادا یک شعبه دیگری از فروشگاه های خود به نام (Epicenter) را در خیابان برادوی نیویورک افتتاح کرد.  دومین فروشگاه برند پرادا نیز در سال ۲۰۰۴ در اویاهاما در شهر توکیو افتتاح شد  و سومین فروشگاه آن نیز در رودیو درایو در بولی هیلز افتتاح شد. در سال ۲۰۰۴ برند پرادا توانست برند Car Shoe که تولید کننده کفش های بدون پاشنه چرمی بود ، از آن خود کرد.

امروزه ، شهرت برند پرادا به دلیل تولید کیف های زنانه و عینک های آفتابی منحصر به فرد آن است. طراحان مدل های عینک های پرادا از بهترین طراحان در سطح جهان به شمار می روند ، به همین دلیل ، قیمت عینک های این برند ، نسبتا بیشتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *