تاریخچه لوگو پپسی

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
تاریخچه لوگو پپسی

تاریخچه لوگو پپسی

 

تاریخچه لوگو پپسی

 

طراحی لوگو های تبلیغاتی به دانش و مهارت زیادی نیاز دارد. اگر قصد طراحی لوگو ی حرفه دارید سعی کنید از طرح هایی استفاده کنید که ماندگاری و تداوم زیادی داشته باشند. قبل از طراحی لوگو ، سعی کنید شناخت کافی نسبت به محصولات و خدمات خود به دست بیاورید و سپس با توجه به حوزه کار خود شروع به طراحی لوگو کنید. شرکت های تجاری معروف و بزرگ ، قبل از طراحی لوگو ی خود ، ابتدا حوزه کسب و کار خود را مشخص می کنند.

یکی از این شرکت ها ، شرکت پپسی است. تاریخچه لوگو پپسی با تغییرات زیادی همراه بوده است. در واقع ، پپسی یکی از معروف ترین و مشهورترین برندها در زمینه نوشیدنی ها محسوب می شود. محصولات شرکت پپسی در همه نقاط جهان طرفداران زیادی را به سمت خود جذب کرده است. لوگو پپسی با رعایت اصول طراحی لوگو توانست محبوبیت زیادی به دست بیاورد.

شرکت پپسی ، پس از تاسیس ، نماد تجاری خود را در کشور مکزیک به ثبت رساند و توانست شهرتی بین المللی به دست بیاورد. در اینجا نگاهی به تاریخچه لوگو پپسی می اندازیم.

لوگو پپسی در سال ۱۹۲۰

در سال ۱۹۲۰ شرکت پپسی برای جلب توجه مخاطبان و مشتریان خود از شعار تبلیغاتی «پپسی کولا بنوشید» استفاده کرد و با این روش توانست رضایت مشتریان خود در سراسر جهان را به دست بیاورد. پس از آن ، برند پپسی توانست از لوگوی خود ابتدا در آرژانتین و سپس در شوروی رونمایی کند.

لوگو پپسی در سال ۱۹۴۰

 

تاریخچه لوگو پپسی

 

در این سال ، شرکت پپسی بر روی لوگوی خود ، آهنگی را ساخت و از لوگو ی خود رونمایی کرد. در همان سال ، لوگو پپسی به یکی از جذاب ترین و ساده ترین برندها در زمینه نوشیدنی ها تبدیل شد. راز محبوبیت لوگو پپسی در استفاده درست از فونت ، رنگ ، المان ها و عناصر گرافیکی بود.

تاریخچه لوگو پپسی از سال ۱۹۴۰ تا سال ۲۰۰۰ با تغییرات زیادی همراه بوده است که در این جا به برخی از این تغییرات و تحولات اشاره می کنیم.

لوگو پپسی در سال ۱۹۴۰

در سال ۱۹۴۰ طراحان لوگو پپسی از یک کادر مستطیل شکل برای طراحی لوگو پپسی استفاده کردند. در این طرح نام پپسی به همراه المان های دیگر بر روی آن طراحی شده بود.

بخشی از طرح لوگوی پپسی نیز در وسط طرح آن به شکل دایره قرار گرفته بود. رنگ قرمز و سفید به کار رفته در لوگو پپسی نشان دهنده حمایت از کشور آمریکا به جهت تلاش هایش در جنگ جهانی دوم بود.

 لوگوی پپسی در دهه ی۱۹۶۰

 

تاریخچه لوگو پپسی

 

در سال ۱۹۶۰ لوگو ی پپسی تغییراتی کرد. شکل دایره به کار رفته در آن با یک طرحی مانند بطری در آن تغییر کرد. در سال ۱۹۶۰ شرکت پپسی کلمه  cola را از طرح قبلی لوگوی خود حذف کرد.

 لوگوی پپسی در دهه ی ۱۹۷۰

در سال ۱۹۷۰ طراحان لوگو پپسی تصمیم گرفتند که از طراحی به روش مینیمال برای طرح جدید لوگو پپسی استفاده کنند. در این طرح از رنگ سفید برای رنگ پس زمینه استفاده کردند و این امر سبب افزایش جذابیت و زیبایی لوگوی پپسی شد.

لوگوی پپسی در سال ۱۹۸۹

در سال ۱۹۸۹ شرکت پپسی در طراحی لوگو ی جدید خود به رقابت با شرکت کوکاکولا پرداخت. لوگو هر دو شرکت به رنگ قرمز بوند. تفاوت این دو طرح در این بود که در طراحی لوگو پپسی از فونت های خاصی برای طرح نوشتاری و تایپوگرافی استفاده شده است و در سال های بعد طرح نوشتاری آن با تغییرات کمی مواجه شد.

لوگو پپسی در سال ۱۹۹۱

 

تاریخچه لوگو پپسی

 

در سال ۱۹۹۱ طرح لوگو پپسی تغییر کرد. در این سال ، شکل دایره ی لوگوی پپسی کوچک شد و در گوشه ی سمت راست در قسمت پایین لوگو قرار گرفت. در همین سال ، یک تغییر دیگری در لوگو پپسی صورت گرفت و آن ، استفاده از حروف بزرگ برای نام برند پپسی بود.

در این سال ، طرح لوگو پپسی به رنگ های آبی و قرمز بود و تضاد میان آن ها سبب زیبایی لوگو شده است. از رنگ سفید نیز برای رنگ پس زمینه آن استفاده شده است.

در سال ۱۹۹۸ شرکت پپسی تولد ۱۰۰ سالگی خود را جشن گرفت و در همین سال ، تغییراتی در لوگو خود ایجاد کرد. در این طرح ، کلمه پپسی از دایره خارج شد و به شکل سه بعدی تغییر پیدا کرد.

طرح فعلی لوگو پپسی

اگر به طرح جدید و امروزی لوگو پپسی دقت کنید ، می بینید به گونه ای است که شبیه یک به لبخند به نظر می رسد. رنگ ها ، فونت و اشکال لوگو پپسی نیز به صورت خاص و منحصر به فرد با یکدیگر ترکیب شده اند و شکلی کروی مانند را برای لوگوی پپسی به وجود آورده اند.

سال ۱۹۹۸ ، سال خوبی برای لوگو پپسی بود. زیرا در این سال ، تکنولوژی نیز در سراسر جهان با تغییرات زیادی مواجه شد. به عنوان مثال ، طراحان لوگو در این سال ، از المان های گرافیکی جذابی در طراحی لوگو ی خود استفاده کردند. لوگوی پپسی نیز از این المان ها در طرح خود  استفاده کرد و توانست رضایت مشتریان خود را به دست بیاورید ، به همین دلیل ، توانست  محبوبیت خود را حفظ کند.

لوگو پپسی در سال ۲۰۰۸

 

تاریخچه لوگو پپسی

 

در سال ۲۰۰۸ ، یک شرکت تبلیغاتی با عنوان ARNELL  قراردادی با شرکت تبلیغاتی Arnell منعقد کرد. این شرکت توانست تغییراتی در لوگوهای تبلیغاتی به وجود بیاورد. این شرکت با ارائه طرحی به شرکت لوگو پپسی و استفاده از شعارهای تبلیغاتی توانست سبب محبوبیت و پیشرفت شرکت پپسی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *