تاریخچه لوگو یوونتوس

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
لوگو یوونتوس

تاریخچه لوگو یوونتوس

 

لوگو یوونتوس

 

داستان لوگو ی یوونتوس ، بسیار جالب و هیجان انگیز است. در واقع ، یوونتوس متشکل از گروهی از دانشجویان اهل شهر تورین در کشور ایتالیا بود. این گروه به دلیل ایده ها و ویژگی های مشترکی که با یکدیگر داشتند ، دور هم جمع شدند و یک گروه به نام یوونتوس را تشکیل دادند.  با توجه به این که سن افراد گروه یوونتوس بسیار کم بود ، آن ها با یکدیگر فوتبال بازی می کردند. افراد آن محل ، به آن ها لقب  Juventus را دادند. کلمه یوونتوس ، به معنای جوانان و بازیکنان یوونتوس بود. این گروه از این اسم ، بسیار راضی بوند. لباس و یونیفرم آن ها از ترکیب رنگ های و مشکی تشکیل شده ابود.

در سال ۱۹۰۳ ، شخصی به نام John Savage به بازیکنان تیم یوونتوس پیوست. جان ، پدر و مادری ایتالیایی داشت و در بریتانیا متولد شده بود. او پیشنهاد داد که رنگ لباس تیم خود را از رنگ صورتی به رنگ قرمز تغییر دهند. سرانجام ، پیراهنی که به دست بازیکنان تیم یوونتوس رسید ، پیراهنی سفید رنگ بود.

در همان سال ، بازیکنان تیم یوونتوس ، چند روز ، قبل از شروع لیگ های خود ، پیراهن های خود را با همان طرح پیراهن های مشکی – سفید دریافت کردند و بازی های فصلی خود را آغاز کردند.

اولین طرح لوگو ی باشگاه یوونتوس ، ساختار و فرمتی انگلیسی داشت. استفاده از نمادهای انگلیسی سلطنتی در آن کاملا مشخص بود. در این طرح ، یک مبلغ مسیحی ، به نام پولس رسول بر روی لوگو ی یوونتوس ، جمله ای را نوشت که بیان کننده برآمدن تیم یوونتوس از دل افراد جامعه محسوب می شد.

در سال ۱۹۲۱ ، لوگو ی تیم یوونتوس ، با ظاهری ایتالیایی رونمایی شد. در این طرح ، نمادهای سلطنتی از روی طرح لوگو برداشته شد و به جای آن نمادها ، از نماد شهر تورین و تصویری از یک توپ فوتبال در طرح لوگوی یوونتوس استفاده شد. این طرح از لوگوی یوونتوس ، بسیار ساده و خالی از تجملات بود. حتی رنگ‌های به کار رفته در لوگوی ۱۹۲۱ نیز متفاوت از رنگ‌های لوگوی اولیه بودند. در حالی که لوگوی اولیه متاثر از لوگوی باشگاه فوتبال نوتس، دارای دو رنگ مشکی و سفید بود، دو رنگ سرمه‌ای و طلایی نیز به طیف رنگی لوگوی ۱۹۲۱ اضافه شده بودند.

با توجه به این که ، بیشتر تیم های فوتبالی ایتالیایی از تصویر یک حیوان خاص ، در لوگو ی خود استفاده می کردد ، مسئولان باشگاه یوونتوس نیز به پیشنهاد خبرنگار خود ، کارلو برگولیو ، از تصویر یک گورخر به عنوان نمادی از باشگاه در طرح لوگوی خود استفاده کردند.

این تصویر ، لوگوی یوونتوس را بسیار اصیل تر نشان داد و گام مهمی در مسیر ایتالیایی تر کردن لوگوی باشگاه یوونتوس محسوب می شد ؛ زیرا گورخر نیز از حیوانات اشرافی در دوران رم باستان به شمار می رفت.

در سال ۱۹۳۱ ، تصویر لوگوی یوونتوس از شکل گورخر به نماد شهر تورین و تصویر گاومیش تغییر کرد. در این تصویر ، گاویش ، تاجی مزین به طرح استادیوم ‌های رم باستان بر سر داشت. در سال ۱۹۷۷، طراحان لوگو باشگاه یوونتوس تصمیم گرفتند که گورخر را در قالب طرحی انتزاعی برگردانند. طرحی که دیگر نه به شکل بیضی، بلکه به شکل مستطیل بود

در سال ۱۹۵۹ ، تیم یوونتوس ، توانست ده عنوان قهرمانی را به دست بیاورد ، به همین دلیل ، از تصویر یک ستاره در لوگوی باشگاه خود استفاده کرد.

در سال ۱۹۸۲، طرح مستطیلی لوگوی یوونتوس به شکل دایره تغییر پیدا کرد.

در سال ۱۹۸۹ ، طرح لوگوی یوونتوس به طرح سال ۱۹۲۱ بازگشت. البته این طرح با طرح سال ۱۹۲۱ تفاوتی داشت. و تفاوت آن در این مسأله بود که این بار ، دو ستاره به این لوگو اضافه شده بود تا نمادی برای ۲۰ بار قهرمانی یوونتوس در رقابت‌های سری آ باشد.

در سال ۲۰۰۰ فعالیت های تجاری باشگاه یوونتوس بیشتر و بیشتر شد. در سال ۲۰۰۴ ، باشگاه یوونتوس از طرحی در لوگوی خود رونمایی کرد که علاوه بر معرفی کردن فعالیت هیا ورزشی باشگاه ، فعالیت هیا خارج از زمین فوتبال را نیز به نمایش بگذارد.

در سال ۲۰۰۴، لوگو یوونتوس بار دیگر نو شد و این بار به شکلی درآمد که بسیاری از ما آن را می‌شناسیم. طرحی بیضی که اکثر بخش‌هایش سیاه و سفید هستند. این لوگو تا سال ۲۰۱۷ در لوگوی باشگاه یوونتوس به کار رفت و بعدها به طرح مینیمال تغییر پیدا کرد.

از سال ۲۰۱۷ تا سال ۲۰۲۰ لوگوی باشگاه یوونتوس به سبک مینیمال باقی ماند و جایگزین طرح لوگوی بیضی شکل شد.

در سال ۲۰۲۰ ، نوشته بالای لوگوتایپ یوونتوس از روی آن برداشته شد.

هم اکنون ، لوگوی باشگاه یوونتوس ، در میان گذشته و آینده ، ارتباطی برقرار کرده است. طرح فعلی آن ، مینیمال و کوچک است و علاوه بر آن ، از جنبه های زیبایی شناختی زیادی برخوردار است.

بررسی فونت در تاریخچه لوگو یوونتوس

در طرح های اولیه لوگوی یوونتوس ، از فونت های لاتینی زیبا و تزئینی استفاده می شد. به مرور زمان ، این فونت به شکل های ساده تری تبدیل شد. فونت هایی که هم اکنون در لوگوی یوونتوس به کار رفته اند ، به تدریج حالت واقعی پیدا کردند و امروزه به شکل مینیمال درآمده اند.

 بررسی رنگ در تاریخچه لوگو یوونتوس

صاحبان و مسئولان باشگاه یوونتوس ، مدتی طول کشید که رنگ مشکی – سفید را به عنوان رنگ لوگوی خود پذیرفتند. به همین دلیل ، در طرح ها و نمونه های مختلف لوگوی یوونتوس ، رنگ های طلایی و آبی نیز دیده می شود. در نهایت ، رنگ مشکی – سفید به عنوان رنگ نهایی لوگو ی یوونتوس شناخته شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *