تاریخچه لوگو NOKIA

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
لوگو NOKIA

لوگو NOKIA

 

لوگو NOKIA

 

لوگو NOKIA: برند نوکیا بیش از ۱۵۰ سال است که در کشور فنلاند متولد شد. لوگو نوکیا در سال ۱۸۶۵ به وسیله شخصی به نام (Fredrik Idestam) تاسیس شد. فردریک ایدستام یک کارخانه کاغذسازی در فنلاند تاسیس کرد و سپس در شهری به نام «نوکیا» این کارخانه را افتتاح کرد. در سال ۱۸۷۱ ، فردریک ایدستام با کمک دوست خود لئو میشلین (Leo Mechelin) شرکت نوکیا را تاسیس کرد.

تاریخچه لوگو نوکیا خواندنی است. این شرکت دو جنگ جهانی را پشت سر گذاشت و تا سال ۲۰۰۰ به کشور فنلاند کمک کرد تا تولید ناخالص خود را افزایش دهد. شرکت نوکیا علاوه بر حوزه فعالیت خود در زمینه های مختلفی مانند لاستیک ، کابل ، الکترونیک و مخابرات نیز فعالیت کرده است. این شرکت توانست در صنعت الکترونیک و مخابرات به پیشرفت چشمگیری دست پیدا کند. این شرکت پس از پیشرفت خود توانست ۴۹/۴ درصد از سهم بازار موبایل را به خود اختصاص دهد ، اما در سال ۲۰۰۷ ناگهان با شکست مواجه شد.

لوگو نوکیا تحولات زیادی را پشت سر گذاشته است. در سال ۱۹۰۲ ایدستام بازنشسته شد و میشلین به ادامه فعالیت شرکت و علاوه بر آن به تولید برق پرداخت. با آغاز جنگ جهانی اول در سال ۱۹۲۲  شرکت نوکیا با ورشکستگی مواجه شد و شرکت Finnish Rubber Works به این شرکت کمک کرد تا از ورشکستگی آن جلوگیری کند.

تاریخچه لوگو نوکیا در سال ۱۹۶۷

سال ۱۹۶۷ ، سال مهمی برای شرکت نوکیا بود. در این سال ، برندهای   Nokia Ab، شرکت لاستیک فنلاند و Kaapelitehdas با یکدیگر ادغام شدند و برند نوکیای امروزی که همه آن را می شناسند ، به وجود آمد.

شرکت نوکیا علاوه بر فعالیت در عرصه مخابرات به چهار فعالیت دیگر مانند : لاستیک، کابل، جنگلداری و الکترونیک مشغول شد.

علاوه بر آن ، برند نوکیا شروع به ساخت ماسک گاز M61 و دستگاه های ارتباطی دیگر در کشور فنلاند پرداخت. در این زمان ، هدف لوگو نوکیا این بود که به فعالیت در زمینه مخابرات بپردازد ، زیرا در آن زمان کسی در این زمینه مشغول به کار نبود.  در سال ۱۹۷۰ اتحاد جماهیر شوروی بازار بزرگی برای شرکت نوکیا فراهم کرد و از این طریق ، شرکت نوکیا توانست سود خوبی به دست بیاورد. یکی از زمینه های فعالیت شرکت نوکیا با اتحاد جماهیر شوروی ، زمینه فناوری های علمی بود. در سال های ۱۹۷۰- ۱۹۷۷  شخصی به نام کاری کایرامو  به عنوان مدیر عامل شرکت نوکیا شناخته شد و توانست لوگو نوکیا را با تحول بزرگی مواجه سازد.

با توجه به اینکه شرکت نوکیا با اتحاد جماهیر شوروی همکاری داشت ، این امر سبب شک دولت آمریکا به این شرکت شد. همین امر سبب شد که شرکت نوکیا از قطعات آمریکایی برای ساخت محصولات خود استفاده کند. شخصی به نام ریچارد پرل (Richard Perle) که شخصی آمریکایی بود به صورت پنهانی با شرکت نوکیا همکاری می کرد تا بتواند پیشرفت و تحولات این شرکت را در زمینه تکنولوژی به آمریکا اطلاع رسانی کند. با توجه به اینکه شرکت نوکیا کاملا بی طرف بود ،  به راحتی با اتحاد جماهیر شوروی و کشور آمریکا ارتباط برقرار می کرد.

زمانی که کایرامو مدیر عامل شرکت نوکیا بود ، در سال ۱۹۸۴ این شرکت تلویزیون سالورا (Salora) را خریداری کرد و توانست پس از یک سال شرکت     Luxor AB که تولید کننده لوازم الکترونیکی و رایانه ای بود را تحت سلطه خود در آورد. در سال ۱۹۸۷ این شرکت توانست محصولات شرکت تلویزیونی فرانسوی  Oceanic   را نیز تحت سلطه خود دربیاورد.

در سال ۱۹۸۲ شرکت نوکیا ، اولین تلفن همراه خود با نام  Mobira Senator را تولید کرد. شرکت موبیرا که سازنده این تلفن همراه بود ، این محصول را به شرکت نوکیا واگذار کرد.

شرکت نوکیا با ساخت موبیرا سناتور ، هیچ گرایش و علاقه ای به ساخت و تولید گوشی موبایل نداشت. این شرکت ، گوشی موبایل را شبیه به وسایل جیمز می دانست و علاقه مند به تولید محصولات دیگر نیز داشت.

سرانجام ، در تاریخ ۱۱ سپتامبر  سال ۱۹۸۸ کایرامو  خودکشی کرد و پس از او شخصی به نام سیمو والنتینو (Simo Vuorilehto) مدیریت شرکت نوکیا را به عهده گرفت.

پس از انتصاب والنتینو به سمت مدیریت شرکت نوکیا ، لوگو نوکیا بازسازی شد و شرکت نوکیا با تغییرات و تحولات زیادی مواجه شد. بسیاری از زیرمجموعه ها در این شرکت واگذار شدند. به عنوان مثال ، لاستیک فنلاند از شرکت نوکیا جدا شد و بخش مربوط به کامپیوتر و دیتای نوکیا (Nokia Data) در سال ۱۹۹۱ به شرکت    International Computer Limited فروخته شد.

پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی ، برند نوکیا با افت شدیدی مواجه شد ، زیرا اتحاد جماهیر شوروی بزرگ ترین مشتری شرکت نوکیا بود. پس از این اتفاق ، شرکت نوکیا با مشکلات اقتصادی زیادی مواجه شد.

این اتفاقات سبب شد که والنتینو استعفا بدهد و جورما اولیلا (Jorma Ollila) مدیریت شرکت نوکیا را بر عهده بگیرد. جورما اولیلا با فروش بخش تلفن همراه مخالف بود و شرکت را به یک شرکت مخابراتی تبدیل کرد. با انجام این کار ، شرکت نوکیا به سرعت رشد کرد. سرانجام ، سود منفی شرکت نوکیا در سال ۱۹۹۱ به یک میلیارد دلار در سال ۱۹۹۵ رسید و در سال ۱۹۹۹ به ۵ میلیارد دلار رسید.

تحولات لوگو نوکیا

در سال ۱۹۹۲ برند نوکیا اولین تلفن تجاری خود را با استفاده از فناوری GSM به نام ۱۰۱۱ تولید کرد. این گوشی ابتدا توسط نخست وزیر فنلاند ، هاری هولکری مورد استفاده قرار گرفت.

با ساخت این تلفن  ، نام برند نوکیا در سراسر جهان بر سر زبان‌ها افتاد.

شرکت نوکیا در سال ۱۹۹۸ توانست حدود ۲۰ میلیارد درآمد به دست بیاورد و ۲.۶ میلیارد دلار آن سود بود. در سال ۲۰۰۰ شرکت نوکیا بیش از ۵۵ هزار نیرو داشت و نیروی او دو برابر نیروی شرکت موتورولا بود.

لوگو نوکیا در سال ۱۹۹۹ در بیش از ۱۴۰ کشور شروع به فعالیت کرد. برخی افراد به اشتباه تصور می کردند که برند نوکیا یک برند ژاپنی است. سرانجام ، در سال ۲۰۰۱ برند نوکیا حدود ۵ برابر رشد کرد و درآمد آن از  ۶.۵ میلیارد یورو به ۳۱ میلیارد یورو رسید و توانست به رشد چشمگیری دست پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *