تایپ فرمول چیست؟

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
نوشتن فرمول

نوشتن فرمول چیست؟

 

تایپ فرمول

 

یکی از مشکلات دانشجویان رشته های ریاضی و علوم پایه نحوه نوشتن تایپ فرمول است. فرمول های ریاضی بسیار عجیب هستند. بسیاری از افراد نیز برای نوشتن مقالات و پایان نامه های خود از فرمول استفاده می کنند.

بسیاری از افراد تصور می کنند که تایپ فرمول های لاتین و ریاضی کار بسیار سخت و پیچیده ای است. در صورتی که اینگونه نیست. با استفاده از نرم افزارهایی مانند ورد می توانید تایپ فرمول را به راحتی انجام دهید.

بسیاری از رشته های دانشگاهی نیز برای نوشتن پایان نامه نیاز به استفاده از تایپ فرمول دارند. نرم افزارهای مختلفی نیز برای تایپ فرمول طراحی شده است ، اما داشتن مهارت کافی و تجربه در این زمینه اهمیت زیادی دارد.

افرادی که در زمینه تایپ فرمول یا تایپ لاتین فعالیت می کنند ، از ابزارهای خاصی برای این کار استفاده می کنند. به عنوان مثال ، می توانید از نرم افزار ورد برای انجام تایپ فرمول استفاده کنید. افرادی که مهارت کافی در تایپ فرمول ندارند ، نیز می توانند از این نرم افزار استفاده کنند.

همچنین می توانید در نرم افزار ورد بدون استفاده از گزینه ها و با دست فرمول مورد نظر خود را بنویسید ، پس از نوشتن فرمول ، ورد فرمول شما را به متن تبدیل می کند.

 روش ساده برای تایپ فرمول و تایپ  لاتین

روش های ساده ای وجود دارد که با کمک آن ها می توانید تایپ فرمول و تایپ لاتین را به راحتی انجام دهید و اقدام به فرمول نویسی نمایید. اگر قصد دارید که با روش ساده برای تایپ فرمول یا تایپ لاتین آشنا شوید ، ابتدا با برنامه ویرایشگر معامله آشنایی پیدا کنید. برای آشنای با این برنامه لازم است با برنامه ورد آشنا باشید.

مطالعه کنید   انواع خدمات تایپ

برای تایپ لاتین و فرمول نویسی در ورد ، لازم است حروف یونانی دلتا را نیز بشناسید و آن ها را در فرمول خود درج کنید. پس از آن از رادیکال استفاده کنید. رادیکال ها در ویرایشگر معامله مدل های مختلفی دارند که با توجه به نوع فرمول نویسی خود می توانید آن ها را انتخاب کنید. پس از انتخاب نوع رادیکال می توانید تایپ لاتین خود را به صورت فرمول نویسی بنویسید.

 

نحوه آماده سازی برنامه ویرایشگر معامله در نرم افزار ورد

هنگام انجام کار تایپ فرمول با ابزار ویرایشگر معامله ، ابتدا نشانگر موس را در محل مورد نظر خود قرار دهید و سپس کلید  ترکیبی Alt+= را انتخاب کنید. سپس به سربرگ Insert مراجعه کنید و گزینه Equation  را  انتخاب نمایید. با انجام این کار می توانید تایپ فرمول و تایپ لاتین خود را  به راحتی انجام دهید.

چه یک فرمول ساده تایپ گونکنیم ؟

پس از نصب و راه اندازی برنامه ویرایشگر معامله ، فرمول مورد نظر خود را تایپ کنید. به عنوان مثال ، اگر قصد دارید فرمول معادله درجه را تایپ کنید ، ابتدا اجزای فرمول را درج کنید.

برای پیدا کردن اجزای فرمول به سربرگ Equation Tools > Design مراجعه کنید. اجزای فرمول شامل مواردی مانند :  کسرها ، توان‌ها ، زیرنویس‌ها ، بالانویس‌ها ، حروف یونانی و علامت‌های ریاضی هستند.

پس از مشخص کردن فرمول مورد نظر خود ، حروف یونانی دلتا را درج کنید. این حروف را می توانید در قسمت Symbols  گزینه Greek Letters  انتخاب کنید  و سپس از بین کاراکترهای ظاهر شده، کاراکتر دلتا را درج کنید.

مطالعه کنید   تایپ فوری و ارزان

پس از درج حروف یونانی دلتا ، از رادیکال استفاده کنید. برای درج رادیکال به قسمت

Structure بروید و گزینه Radical را انتخاب کنید و نمونه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

در این قسمت انواع مختلفی از رادیکال ها را می توانید مشاهده کنید. پس از انتخاب رادیکال شکل معادله مورد نظر شما نمایش داده می شود.

در قسمت زیر رادیکال ، قسمتی که با مربع خط چین دار مشخص شده است را تایپ کنید. اگر در تایپ عبارت رادیکال به توان نیاز دارید ، می تواید به قسمت  Structure  بروید و گزینه Script  را انتخاب کنید.

هنگام انتخاب گزینه توان ، شکل های مختلفی از بالانویس و زیرنویس به شما نشان داده می شود ، و متناسب با فرمول خود می توانید توان را انتخاب کنید. پس از انتخاب توان ، مقادیر خود را در قسمت های مشخص شده معامله وارد کنید و بقیه اجزای معامله را در زیر رادیکال تایپ کنید.

کلیدهای میانبر برای تایپ فرمول استفاده کنید.

با توجه به اینکه استفاده از منوی بالای نرم افزار و همچنین استفاده از موس برای انتخاب گزینه های مورد نظر ، کار دشوار و وقت گیری است ، طراحان نرم افزار ورد از کلیدهای میانبر برای حل این مسئله استفاده می کنند. از کلیدهای میانبر برای نوشتن حروف یونانی دلتا ، رادیکال ها ، زیرنویس ها و بالانویس ها می توانید استفاده کنید.

برای نوشتن فرمول  مورد نظر خود می توانید یک کلید میانبر طراحی کنید. به عنوان مثال ، می توانید کاراکتر دلتا را در کادر ویرایشگر معامله با عبارت \Delta  تایپ کنید و سپس گزینه Space را انتخاب کنید تا کاراکتر دلتای شما ظاهر شود. همچنین برای درج رادیکال می توانید از عبارت \sqrt() به همراه کلید Space استفاده کنید. برای درج و نمایش عبارت های توانی نی ز می توانید عبارت b^2 را تایپ کنید.

مطالعه کنید   هزینه تایپ فارسی

به طور کلی ، استفاده از کلیدهای میانبر تاثیر زیادی در سرعت عمل کار تایپ فرمول شما دارد. در هر رشته ای تعدادی از عبارت ها و علائمی وجود دارد که می توانید آن ها را متناسب با نیاز خود انتخاب کنید تا بتوانید تایپ فرمول را به راحتی و در کمترین زمان ممکن انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *