طراحی بنر انتخاباتی

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
طراحی بنر انتخاباتی

طراحی بنر انتخاباتی

 

طراحی بنر انتخاباتی

 

زمان شروع انتخابات ، زمان بسیار حسی است. با رعایت برخی از اصول اولیه می توانید یک بنر انتخاباتی خوب طراحی کنید. در بنرهای انتخاباتی می توانید تصویری از خودتان و خدماتی که در آینده ارائه می دهید ، طراحی کنید. عدم رعایت اصول اولیه در طراحی بنر انتخاباتی می تواند نتایج منفی برای شما به همراه داشته باشد. هدف از طراحی بنر انتخاباتی ، رقابت یا درگیر کردن افراد نیست. افراد مختلف می توانند به اشخاص مورد توجه خود رای بدهند. طراحان بنر برای افرادی که با فضاهای سیاسی آشنا نیستند ، سبب عدم موفقیت آن ها در طراحی بنر تبلیغاتی می شود.

چرا  کاندیدای انتخاباتی اقدام به طراحی بنر انتخاباتی می کنند ؟

طراحی بنر انتخاباتی ، یک روش مهم و موثر در تبلیغات انتخاباتی است. بنر تبلیغاتی فرصت خوبی برای معرفی و آشنایی مردم با کاندیداهای انتخاباتی را فراهم می کند و اهداف و برنامه های آن ها را به مردم معرفی می کند.

نکته مهم در طراحی بنر انتخاباتی ، توجه به متن و همچنین کوتاه بودن متن تبلیغاتی آن است.

زمانی که بیننده یا مخاطب بنر انتخاباتی شما را می بیند ، در چند ثانیه می تواند شناخت کافی از شما به دست بیاورد و برای اینکه بتواند به اطلاعات بیشتری دست پیدا کند ، از افراد دیگر پرس و جو می کند.

نکات طراحی پوستر انتخاباتی و چاپ بنر انتخاباتی

طراحی بنر برای انتخابات از اهمیت زیادی برخوردار است. در صورتی که نتوانید بنری مناسب طراحی کنید ، به نتایج مطلوب و دلخواه خود دست پیدا نمی کنید. در طراحی بنر انتخاباتی به نکات مهم و کاربردی توجه کنید. این نکات شامل موارد زیر است:

  • بنر انتخاباتی را ساده طراحی کنید.

یکی از عواملی که سبب جلب توجه مخاطب ، زیبایی و جذابیت بنر انتخاباتی می شود ، سادگی آن است. افراد مختلف معمولا از بنرهای شلوغ دیدن نمی کنند و طرفدار طرح های ساده و جذاب هستند.

با توجه به اینکه در فضاهای انتخاباتی زمان کافی ندارید ، سعی کنید طرح ساده و سریعی انتخاب کنید که سبب ترغیب و تمایل مخاطب به سمت شما شود. طرح های ساده دارای محتوا و تصاویری کاملا واضح هستند.

  • از متن تبلیغاتی کوتاه در بنر انتخاباتی خود استفاده کنید.

در بنرهای انتخاباتی از نوشته و متن های کوتاه استفاده کنید. به گونه ای که پیام شما را به بیننده انتقال دهد و هدف شما را بیان کند.

فونت و متن لوگوی انتخاباتی خود را به گونه ای انتخاب کنید که چند سایز کوچکتر باشد. بهتر است متن و نوشتار شما بیشتر از چهار خط و یا کمتر از چهار خط نباشد.

از فونت های بسیار ریز در بنر انتخاباتی استفاده نکنید. در طراحی بنر انتخاباتی بهتر است از مواردی مانند : آدرس محل کار ، شماره تماس ، آدرس شبکه های اجتماعی و… استفاده نکنید ، زیرا فضای بنر انتخاباتی شما را شلوغ و آشفته می کند. سعی کنید فونت و اندازه نوشتار خود را بیشتر از ۱۰ انتخاب کنید.

  • در طراحی بنر انتخاباتی از تصاویر مناسب استفاده کنید.

مطمئن باشد که تصاویر به کار رفته در بنر انتخاباتی شما ، با حوزه فعالیت و انتخاباتی شما تناسب دارد. از تصاویری استفاده کنید که بیننده و مخاطب را به سمت بنر شما جذب کند.

استفاده از عکس نامزد انتخاباتی در بنر بسیار مهم است.  سعی کنید از چهره خوب و متین در طراحی بنر انتخاباتی استفاده کنید تا تصویر شما در ذهن مخاطب باقی بماند. از مفاهیم انتزاعی در تصویر بنر انتخاباتی استفاده نکنید ، و سعی کنید از مفاهیم بومی استفاده کنید تا پیام شما به صورت کامل به مخاطب منتقل شود.

  • در طراحی بنر انتخاباتی از رنگ های مناسب استفاده کنید.

در به کار بردن رنگ در بنر انتخاباتی سعی کنید یک هارمونی رنگی خود ایجاد کنید. به این معنی که رنگ پس زمینه بنر شما با رنگ متن شما تضاد داشته باشد و بیشتر دیده شود. به عنوان مثال ، اگر رنگ پس زمینه بنر انتخاباتی شما قرمز یا سفید است ، از رنگ زرد در نوشتن متن و نوشتار بنر استفاده کنید.

رنگ ها در بنرهای انتخاباتی پیام های خاصی را منتقل می کنند. رنگ ها را متناسب با سلیقه مخاطبان و بینندگان خود انتخاب کنید. رنگ اولین نکته ای است که سبب جلب توجه کاربران به بنر شما می شد.

از علامت ها و متون جذاب در بنر انتخاباتی استفاده کنید.

استفاده از علامت ها و المان ها در بنرهای انتخاباتی سبب جلب توجه افراد می شود. این المان ها و اطلاعات بهتر است مختصر و کوتاه باشد. المان های جذاب سبب می شود که بازدیدکنندگان بنر انتخاباتی شما بیشتر شود و افراد زیادی با شما ارتباط برقرار کنند.

در طراحی بنر انتخاباتی راه ارتباطی با مخاطب برقرار کنید.

در بنر انتخاباتی خود می توانید با استفاده از ابزارهای مختلف مخاطبان را به سمت خود جذب کنید. این ابزارها می تواند: کارت های هدیه ، کارت تخفیف ، کارت قرعه کشی و… باشد که توجه مخاطب و بیننده را به سمت شما جذب کند و سبب شود که بیننده با شما تماس بگیرید و ارتباط برقرار کند.

از شعار انتخاباتی در طراحی پوستر انتخاباتی استفاده کنید.

یکی دیگر از مواردی که سبب علاقه و تمایل مخاطب و بیننده به شما می شود ، استفاده از شعار انتخاباتی در بنر انتخاباتی است. سعی کنید شعاری را برای بنر خود انتخاب کنید که در بازه زمانی کوتاهی پیام شما را به مخاطب انتقال دهد. سعی کنید از چند کلمه برای شعار انتخاباتی استفاده کنید ، زیرا این کلمات به راحتی در ذهن مخاطب و بیننده باقی می ماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *