طراحی لوگو اختصاصی

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
لوگو اختصاصی

طراحی لوگو اختصاصی

 

لوگو اختصاصی

 

امروزه در هر شغلی ، طراحی لوگو هم به صورت آنلاین و هم به صورت غیرآنلاین از اهمیت زیادی برخوردار است. طراحی لوگو اختصاصی به شکل های مختلفی انجام می شود. از جمله آن ها می توان به: لوگوهای تصویری ، لوگوهای نوشتاری و لوگوهای ترکیبی اشاره کرد.

از میان روش های طراحی لوگو اختصاصی ، لوگو ترکیبی کاربرد زیادی دارد. در واقع ، در ساخت لوگوی ترکیبی هم از تصویر و هم از تایپوگرافی استفاده شده است. این روش ، سبب می شود که در اولین نگاه ، پیام و مفهوم لوگوی شما به مخاطبان و مشتریان شما منتقل شود.

به همین دلیل ، طراحی لوگو اختصاصی برای بسیاری از صاحبان مشاغل از اهمیت زیای برخوردار است.  از لوگوی اختصاصی برای مکان های مختلف و متفاوتی مانند: وب سایت ها ، کارت ویزیت ، سربرگ شرکت ها ، پروفایل های شبکه های اجتماعی و… استفاده می شود.

هزینه طراحی لوگو اختصاصی چگونه محاسبه می شود؟

با توجه به این که طراحی لوگو اختصاصی به روش ها و سبک های مختلفی انجام می شود ، هزینه آن هم با توجه به طرح و سبک طراحی لوگو ، متفاوت است. به عنوان مثال ، در صورتی که طرح لوگوی شما ساده باشد ، هزینه طراحی لوگو نیز کمتر می شود ، در صورتی که طرح لوگوی شما پیچیده و تخصصی باشد ، هزینه طراحی لوگو شما نیز افزایش می یابد.

عناصر ، اجزا و المان های به کار رفته در طراحی لوگو اختصاصی نیز تاثیر زیادی در افزایش قیمت طراحی لوگو ی شما دارد.

طرح های مختلف در  طراحی لوگو اختصاصی

در طراحی لوگو اختصاصی از طرح های مختلفی استفاده می شود. در این جا به مهم ترین و پرکاربردترین این طرح ها اشاره می کنیم.

طرح پیکتوگرام

این طرح از لوگو به صورتی است که با نام شرکت و همچنین حوزه فعالیت کسب و کار شما مرتبط است. طرح پیکتوگرام یکی از طرح های پرکاربرد در طراحی لوگو اختصاصی است.  این طرح ، ساده و در عین حال ، جذاب است و با نگاه اول ، طرح آن در ذهن افراد ثبت می شود. عناصر به کار رفته در این طرح از لوگو سبب می شود که مخاطب با آن به راحتی ارتباط برقرار کند.

در این روش از طراحی لوگو اختصاصی ، تاکید طراح بر شکل ، نام شرکت و حروف به کار رفته در لوگو است.

لوگوتایپ

یکی دیگر از روش های طراحی لوگو اختصاصی ، طراحی به سبک لوگوتایپ است.  در این سبک از طراحی لوگو ، از ترکیب حروف و کلمات استفاده می شود. همچنین برخی طراحان لوگو از کنار هم قرار دادن نام شرکت ، کلمه ای به صورت مخفف ایجاد می کنند و از آن در طراحی لوگو استفاده می کنند. به عنوان مثال ، لوگوی شرکت گوگل نمونه ای از لوگوتایپ است که از کنار هم قرار دادن چند حرف تشکیل شده است. به این روش از طراحی لوگوتایپ  طراحی به   leeeerform نیز می گویند. به عنوان مثال ، لوگوی شرکت ناسا نمونه ای طراحی به روش لوگوتایپ است.

لوگوی ترکیبی

این طرح از لوگو همانطور که از نام آن مشخص است ، ترکیبی از روش های دیگر در طراحی لوگو است. در این طرح هم از تصویر و هم از متن در ساخت و طراحی لوگو استفاده می شود.

بسیاری از شرکت ها مشهور و بزرگ از این روش ، در طراحی لوگو اختصاصی برای شرکت خود استفاده کرده اند. به عنوان مثال ، شرکت آدیداس از جمله شرکت هایی است که از این روش در طراحی لوگو ی خود استفاده کرده است.

با استفاده از طراحی لوگو اختصاصی برند خود را معروف کنید.

یکی از روش هایی که در طراحی لوگو اختصاصی کاربرد زیادی دارد ، استفاده از نام شرکت بر روی لوگو است. به عنوان مثال ، زمانی که نام شرکت شما بر روی برند و لوگو ثبت شود ، در طول زمان ، نام شرکت شما در ذهن مخاطبان و مشتریان شما باقی می ماند که تاثیر زیادی در رونق کسب و کار شما دارد.

مهم ترین ویژگی های طراحی لوگو اختصاصی

برای این که بتوانید لوگویی اختصاصی طراحی کنید ، لازم است به اصول و نکاتی توجه کنید. در این جا به مهم ترین اصول در طراحی لوگو اختصاصی اشاره می کنیم.

  • از طرح های خلاقانه استفاده کنید.

در صورتی که طراحی لوگو اختصاصی شما به صورت خلاقانه باشد ، تاثیر زیادی در مخاطبان شما دارد. علاوه بر آن ، سبب افزایش اعتبار و شهرت شرکت شما نیز می شود.

  • طرح های ساده را در طراحی لوگو ی خود به کار ببرید.

یکی از مهم ترین نکات در طراحی لوگو اختصاصی ، استفاده از طرح های ساده است. هر چقدر لوگوی شما ساده تر باشد ، افراد به راحتی آن را به خاطر می آورند.

  • از طرح های به یاد ماندنی در طراحی لوگو اختصاصی استفاده کنید.

بسیاری از کارشناسان و طراحان حرفه ای لوگو از تصاویر و نمادهای مشهور در لوگوهای خود استفاده می کنند. این امر سبب می شود که طرح لوگوی شما به راحتی در ذهن مشتریان و مخاطبان شما باقی بماند.

  • از المان ها و عناصر مرتبط در طراحی لوگو اختصاصی استفاده کنید.

سعی کنید در طراحی لوگو ی خود از اجزا و المان هایی استفاده کنید که با حوزه کسب و کار شما مرتبط باشد. به عنوان مثال ، اگر حوزه کسب و کار شما مرتبط با فروش لباس است ، از تصاویر و نمادهایی استفاده کنید که مرتبط با محصولات شما باشد. استفاده از تصاویر و عناصر مرتبط سبب شهرت و ماندگاری طرح لوگوی اختصاصی شما در ذهن مخاطبان شما می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *