طراحی لوگو اسم

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
طراحی لوگو اسم

طراحی لوگو اسم

 

طراحی لوگو اسم

 

زمانی که بتوانید یک لوگوی خوب طراحی کنید می توانید ارزش و اهمیت آن را دکر کنید. طراحی لوگو اسم به شکل مناسب می تواند پیام و مفهوم شرکت شما را به بیننده منتقل کند.

در طراحی  لوگو اسم سعی کنید از اسم های مختصر و مفید استفاده کنید. قبل از انتخاب اسم لوگو ابتدا به جست و جو و تحقیق در مورد اسم های مورد علاقه مشتریان خود بپردازید.

می توانید اسامی و نام لوگوی رقبای خود را نیز مطالعه کنید و از این طریق نامی برای لوگوی خود انتخاب کنید.

نکته مهم دیگر در طراحی لوگو اسم ، استفاده از منابع معتبر در طراحی کردن لوگو اسم است.

پس از انتخاب نام و اسم لوگوی خود ، ایده و طرح مورد نظر خود را رسم کنید. پس از رسم ایده و طرح ، آن را به تعدادی از مخاطبان و مشتریان خود تحویل دهید تا بتوانید عکس العمل آن ها را بررسی کنید تا بتوانید نامی نهایی برای لوگوی خود انتخاب کنید.

در طراحی یک لوگوی موفق باید چند نکته دیگر را نیز مد نظر قرار داد. در اینجا به این نکات اشاره می کنیم.

  • از طرح های ساده در لوگو اسم استفاده کنید.

به این نکته توجه کنید که ساده ترین طرح ها تاثیر زیادی در مخاطب و مشتری دارند. لوگوی اسم را به گونه ای طراحی کنید که اجزا و عناصر زیادی در آن به کار نرفته باشد. با توجه به اینکه لوگوی شما در مکان ها و حالت های مختلفی استفاده می شود ، جزئیات آن زیاد به چشم نمی آید. اگر از جزئیات زیادی در لوگوی خود استفاده کنید ، پیام لوگوی شما به مخاطب منتقل نخواهد شد.

۲از طرح ها و تصاویر ماندگار استفاده کنید.

از طرح ها ، تصاویر و اشکالی در طراحی لوگو اسم استفاده کنید که افراد عادی در یک نگاه بتوانند آن را به خاطر بسپارند و وقت زیادی را صرف دیدن و مطالعه کردن لوگوی شما نکنند.

در طراحی لوگو نکته ای که اهمیت دارد این است که از چند عنصر در آن استفاده کنید. به عنوان مثال ، در یک بخش از لوگوی خود از یک شکل هندسی مانند دایره استفاده کنید. لوگوهایی که از اشکال پیچیده و بهم ریخته تشکیل شده اند ، در ذهن مخاطب و بیننده باقی نمی مانند و آن ها را گیج می کنند.

۳ از طرح ها و شکل های  متمایز و متفاوت استفاده کنید.

قبل از انتخاب تصویر و شکل لوگوی خود به لوگوی رقبای خود نگاه کنید و عناصر استفاده شده در آن ها را به خوبی بررسی کنید اما از آن ها کپی برداری نکنید. به عنوان مثال ، لوگوی شرکت مخابرات از نشانه کره زمین و یا لوگوی دندانپزشکی ها از دندان تشکیل شده است.

استفاده از این تصاویر معمول و رایج خوب است اما اگر قصد دارید از رقبای خود بهتر و متمایزتر باشید ، مانند آن ها لوگوی خود را طراحی نکنید. به عنوان مثال ، شرکت مرسدس بنز در طراحی لوگو ی خود از تصویر خودرو استفاده نکرده است. برخی فست فودها نیز در طراحی لوگو ی خود از تصویر غذا استفاده نکرده اند. نیازی نیست که حتما از تصاویر مربوط به حوزه کار و فعالیت خود در تصویر لوگوی خود استفاده کنید.

۴ از طرح ها و اسم های مدرن و به روز استفاده کنید.

یکی دیگر از نکات مهم در طراحی لوگو اسم این است که آن را مطابق با طرح های مدرن طراحی کنید. اگر قصد دارید لوگوی شما تا چند سال آینده نیز باقی و پایدار بماند ، سعی کنید از طرح های روز در طراحی آن استفاده کنید. به عنوان مثال ، در طی سالهای اخیر ، طرحی به نام رویکرد تخت « Flat»  در میان طراحان رایج شد و بسیاری از طراحان در طراحی لوگو های خود از این طرح استفاده کردند. در این طرح از طرح های دوبعدی و ساده استفاده می شود. این طرح بسیار ساده است. حتی شرکت های بسیار بزرگ و معروف نیز در طراحی های لوگوهای خود از طرح تخت استفاده کردند. بسیاری از سازمان ها و شرکت های بزرگ با ورود این طرح در لوگو ، طرح لوگوی خود را تغییر دادند و از این طرح  در طراحی جدید لوگوی خود استفاده کردند. اگر صاحب شرکت بزرگی هستید ، از این طرح در لوگوی خود استفاده کنید.

۵ میان طرح و اسم لوگوی خود  و اجزای دیگر آن تناسب برقرار کنید.

در صورتی که طرح لوگوی شما مطابق با اصول و قواعد اولیه طراحی لوگو ، ساخته شود ، شکل و طرح زیبا و چشم نوازی پیدا می کند و در ذهن مخاطب و بیننده باقی می ماند. سعی کنید در طراحی لوگو اسم ، جنبه های زیبایی شناختی را رعایت کنید و میان شکل و ابعاد لوگو تناسب برقرار کنید. به عنوان مثال ، سعی کنید از رنگ های متناسب با یکدیگر و رنگ هایی که با حوزه کسب و کار شما ارتباط دارند ، استفاده کنید. به عنوان مثال ، رنگ کرم و رنگ های روشن از جمله رنگ هایی است که در طراحی لوگو رستوران به کار می رود.

اگر در طراحی لوگو ی خود از خطوط استفاده می کنید ، سعی کنید همخوانی و هماهنگی میان خطوط به وجود بیاورید. زبان و شکل به کار رفته در خطوط لوگو نیز باید با یکدیگر تناسب و هماهنگی داشته باشد. به عنوان مثال ، در لوگوی پپسی میان فونت و خطوط آن هماهنگی وجود دارد.

۶ طراحی لوگو اسم را متناسب با سلیقه مخاطب انتخاب کنید.


نکته دیگر در طراحی لوگو اسم این است که طرح و نام آن باید متناسب با سلیقه مخاطبان شما باشد. به عنوان مثال ، اگر قصد طراحی لوگو اسم برای محصولات کودکانه دارید ، از طرح ها ، شکل ها و فونت های شاد استفاده کنید و یا اگر لوگو شما برای یک سازمان حقوقی است ، از رنگ ها و شکل های مناسب با آن استفاده کنید.

۷ در طراحی لوگو اسم خلاقیت به خرج دهید.

نکته دیگر این است که در طراحی لوگو اسم ، به هیچ عنوان عجله نکنید و سعی کنید زمان زیادی را به انتخاب طرح و اسم لوگوی خود اختصاص دهید. سعی کنید از طرح ها متفاوت و خلاقانه استفاده کنید که در ذهن مخاطب و بیننده باقی بماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *