طراحی لوگو بانک

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
لوگو بانک

طراحی لوگو بانک

 

لوگو بانک

 

بانک ها از مراکزی هستند که همه افراد حس امنیت و اعتماد بسیار زیادی به آن ها دارند. طراحی لوگو بانک نیز باید به گونه ای باشد که سبب تقویت حس اعتماد و امنیت  در مشتریان شود.

برای این که بتوانید از یک لوگوی خوب و جذاب در بانک خود استفاده کنید ، از نمونه لوگوهای بانک ها و مؤسسات مالی بین المللی دیدن کنید و از ایده و طرح های آن ها دیدن کنید. به طرح ها ، رنگ ها و فونت هایی که در لوگوی بانک ها و موسسات مالی بین المللی به کار رفته است ، توجه کنید تا از این طریق بتوانید اعتماد و رضایت مشتریان خود را به دست بیاورید.

اهمیت طرح و ساختار در طراحی لوگو بانک و موسسات مالی

در بسیاری از مشاغل رنگ ها نقش بسیار مهمی را بر عهده دارند. هدف طراحان لوگوهای بانک ها و موسسات مالی اعتباری ، القای حس اعتماد و امنیت به مشتریان و مخاطبان است.

بسیاری از طراحان لوگوهای بانکی از شکل های هندسی در طراحی لوگو ی خود استفاده می کنند. به عنوان مثال ، برخی از آن ها در اتودهای اولیه لوگوی خود از شکل دایره با چرخش و حرکت اسپیرال استفاده می کنند. استفاده از شکل های هندسی ، همچنین پیام و هدف بانک و موسسات مالی را نیز انتقال می دهد. به عنوان مثال ، دایره نمادی از حرکت ، آرامش و تداوم است. حرکت چرخشی و دورانی دایره نیز معنای بی پایانی را به مشتریان انتقال می دهد.

شکل  مربع نیز حس اعتماد و امنیت را به افراد انتقال می دهد. مربع از نظر شکلی و بصری ، حس تعادل ، استحکام و ایستایی را به مشتریان و مخاطبان انتقال می دهد.

در بسیاری از لوگوهای بانک ها مانند: بانک ملی ، بانک صادرات ایران ، بانک ملت و… از این اشکال هندسی استفاده شده است. هر کدام از این شکل های هندسی پیام های خاصی را به بیننده منتقل می کنند.

به طور کلی ، سعی کنید لوگوی بانک را ساده و بدون هیچ گونه پیچیدگی طراحی کنید. نکته دیگری که در طراحی لوگو بانک باید به آن توجه کرد این است که طرح لوگوی شما با فناوری های روز تناسب و همخوانی داشته باشد. سعی کنید از طرح های شلوغ و رنگارنگ در طراحی لوگو بانک استفاده نکنید.

طراحان حرفه ای و کارشناسان معمولا از رنگ ها و افکت هایی در طراحی لوگو ی خود استفاده می کنند که احساس امنیت ، اعتماد و اطمینان را در افراد تداعی کنند. بسیاری از طرح هایی که برای لوگوی بانک ها انتخاب می شود ، با اهداف آن ها سازگاری دارد. به عنوان مثال ، زمانی که مخاطب لوگوی بانک ملی را می بیند ، در اولین نگاه هدف و پیام لوگوی بانک به او منتقل می شود. علاوه بر این ، طرح لوگوی بانک بهتر است به گونه ای باشد که با خدمات و امکانات هماهنگی کامل داشته باشد.

نکات مهم در طراحی لوگو بانک

عناصر و اجزایی که در طراحی لوگو بانک به کار می رود ، مانند: رنگ ، تایپوگرافی ، تصویر ، اندازه لوگو …. تاثیر زیادی در زیبایی و جذابیت لوگوی بانک دارد.

بسیاری از بانک ها برای طراحی لوگو های خود با چالش های خاصی مواجه می شوند ؛ زیرا طرح لوگو برای بانک ها از اهمیت زیادی برخوردار است.

سعی کنید از تصاویر و طرح های حرفه ای در طراحی لوگو بانک خود استفاده کنید. این تصاویر نقش مهمی در برقراری ارتباط با مشتریان شما دارد.
– از رنگ مناسب در طراحی لوگو بانک استفاده کنید.
رنگ ها نقش بسیار مهمی در طراحی لوگو ی بانک ها و موسسات مالی دارند. بسیاری از بانک ها و موسسات مالی از رنگ آبی در لوگوی خود استفاده می کنند. با توجه به اصول روانشناسی رنگ ها در طراحی لوگو ، رنگ آبی حس اطمینان ، اعتماد و آرامش را در افراد به وجود می آورد. رنگ آبی ، همچنین حس امنیت و محافظه کارانه ای در افراد به وجود می آورد. بنابراین ، در بیشتر شرکت های مالی و تجاری از رنگ آبی در طراحی لوگو ی آن ها استفاده می شود.

  • از تایپوگرافی مناسب در طراحی لوگو بانک استفاده کنید.

فونت یا همان تایپوگرافی نقش مهمی در طراحی لوگو بانک دارد. با توجه به این که لوگوی بانک تاثیر زیادی در برقراری ارتباط با مشتریان دارد ، استفاده از تایپوگرافی و فونت مناسب ، سبب جذابیت و زیبایی لوگوی بانک می شود.

  • از طرح مینیمال در طراحی لوگو بانک استفاده کنید.

طرح مینیمال یکی از طرح های بسیار خوب و پرطرفداری است که در زمینه بانکداری کاربرد زیادی دارد. این طرح ، در نگاه اول هدف و پیام خود را به افراد و مشتریان انتقال می دهد.

  • از فونت های فانتزی در طراحی لوگو بانک استفاده نکنید.

در طراحی لوگو های بانکی و مالی سعی کنید از طرح های فانتزی استفاده نکنید و یا بسیارکم از این طرح ها استفاده کنید. علاوه بر  آن ، سعی کنید از فونت ها و افکت هایی در لوگوی بانک استفاده کنید که علاوه بر ساده بودن ، به گونه ای باشند که مورد پسند همه افراد و عموم مردم واقع شود.

  • از ابعاد و اندازه های مناسب در طراحی لوگو بانک استفاده کنید.

نکته دیگری که در طراحی لوگو ی خود باید به آن توجه کنید ، اندازه و ابعاد لوگوی شما است. در صورتی که ابعاد لوگوی شما استاندارد باشد ، قابلیت چاپ در همه مکان ها مانند: بیلبوردها ، تابلوهای تبلیغاتی و مکان های دیگر را نیز دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *