طراحی لوگو سمساری

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
لوگو سمساری

طراحی لوگو سمساری

 

لوگو سمساری

 

لوگوی یک شرکت نشان دهنده ماهیت و خدمات آن شرکت است. به همین دلیل ، قبل از اقدام به طراحی لوگو نوع و حوزه کسب و کار خود را مشخص کنید و مطابق با آن طرح لوگوی خود را انتخاب کنید. تصاویر و نمادها از ابتدا برای انسان بسیار جذاب و زیبا بوده است. تصاویر و طرح های به کار رفته در لوگوها در صورتی که به صورت صحیح و اصولی طراحی شوند ، سبب جذابیت و محبوبیت و همچنین شهرت برند شما می شود. اگر قصد طراحی لوگو سمساری دارید ، حتما به نکات اصولی در طراحی لوگو دقت داشته باشید. تصویر و طرح لوگوی شما باید به گونه ای باشد که افراد با دیدن آن ها آن را به خاطر بیاورند. در بسیاری از مشاغل از روش های متداول در طراحی لوگو استفاده می شود. در این جا این روش ها را به شما معرفی می کنیم.

اگر صاحب یک مغازه لوازم خانگی و یا سمساری هستید ، می توانید از روش های زیر در طراحی لوگو سمساری استفاده کنید:

  • طراحی لوگو به صورت تصویری

این روش ، معمول ترین و متداول ترین روش در طراحی لوگو سمساری است. در این روش از تصویر ، آرم و نمادی در طراحی لوگو استفاده می شود که مرتبط با شغل سمساری است. بسیاری از شرکت ها و کمپانی های بزرگ نیز از این روش در طراحی لوگو ی خود استفاده می کنند. به عنوان مثال ، می توانید از تصویر یکی لوازم خانگی شناخته شده یا یک نماد در لوگوی سمساری استفاده کنید.  طراحی لوگو به صورت تصویری مزیت های زیادی به همراه دارد که از جمله آن ها می توان به کاربر پسند بودن ، قابل درک بودن و همه جانبه بودن آن در میان سایر ملیت ها و فرهنگ ها اشاره کرد. این طرح از لوگو قابل اجرا و چاپ در همه ابعاد و اندازه ها می باشند.

در طراحی لوگو سمساری به صورت تصویری به این نکته توجه داشته باشید که از بیش از چهار رنگ استفاده نکنید. به کار بردن رنگ های زیاد سبب پیچیده شدن طرح لوگوی شما می شود.

در این روش می توانید از طرح تصاویر رنگی و یا تصاویر به صورت سیاه و سفید در لوگوی خود استفاده کنید.

  • طراحی لوگو به صورت نوشتاری

لوگوهای نوشتاری به چند دسته تقسیم می شوند. این لوگوها شامل لوگو تایپ ، ورد مارک و فونت سفارشی هستند. همه این طرح ها از یک قانون  و اصول خاصی پیروی می کنند. در طراحی لوگو سمساری به صورت نوشتاری سعی کنید در استفاده از فونت و نوشتار خلاقیت به خرج دهید و از فونت های تکراری و آماده استفاده نکنید. با توجه به حوزه و فعالیت شرکت خود ، نوع فونت را انتخاب کنید.  به عنوان مثال ، می توانید از فونت ها به شکل فانتزی و با یک رنگ در لوگوی نوشتاری استفاده کنید. در این روش از طراحی لوگو می توانید به فونت و نوشته خود حالت های مختلفی مانند مورّب بدهید. به عنوان مثال ، اگر در زمینه تولید لوازم ورزشی فعالیت می کنید ، سعی کنید از فونت های مورّب در نوشتار لوگوی خود استفاده کنید و از فونت های صاف استفاده نکنید. به عنوان مثال ، شرکت زمزم ، بانک شهر ، شرکت دیزنی از فونت های نوشتاری مورّب در طراحی لوگو ی خود استفاده کرده اند.

  • طراحی لوگو سمساری به صورت حرف و نماد

در این روش از طراحی لوگو از حرف اول نام شرکت به عنوان تصویر برای لوگو استفاده می شود. بسیاری از طراحان و کارشناسان حرفه ای لوگو از حرف اول نام شرکت در فرم ها و شکل های هندسی کاربردی و یا شکل های دیگر استفاده می کنند. معمولا شرکت هایی که نام طولانی دارند از این روش در طراحی لوگوی خود استفاده می کنند. بسیاری از لوگوهای نمادی تک رنگ هستند. رنگ آن ها نیز با توجه به حوزه فعالیت و هدف شرکت انتخاب می شود. به عنوان مثال ، لوگوی شرکت های ال جی ، بانک رفاه و… به صورت حرف نماد طراحی شده اند.

  • طراحی لوگو سمساری به صورت ترکیبی

در این سبک از طراحی لوگو ، از ترکیب نام شرکت ، حرف اول شرکت ، تصویر و متن مربوط به آن در طراحی لوگو استفاده می شود.

در طراحی این نوع لوگو باید هماهنگی لازم بین حرف‌نماد و تصویر حفظ شود. البته بهترین روش برای طراحی این نوع لوگو این است که هر بخش را به شکل مجزا طراحی کنید و سپس در ترکیب نهایی آن‌ها را با هم هماهنگ کنید. از نمونه‌های این لوگو می‌توان به لوگوی بانک سامان ، شرکت پپسی ، ایران‌خودرو و رایتل و… اشاره کرد.

  • در طراحی لوگو سمساری تناسب و تقارن را رعایت کنید.

زمانی که اقدام به طراحی لوگو سمساری می کنید ، سعی کنید ابعاد و اندازه های لوگوی خود را به صورت دقیق مشخص کنید تا بتوانید طرح لوگوی خود را متعادل و متقارن بسازید. با توجه به این که ذهن انسان بیشتر به سمت اشکال متقارن گرایش دارد ، سعی کنید اصل تقارن را در طرح لوگوی خود رعایت کنید. در این روش ، یک شکل هندسی را انتخاب کنید و سعی کنید شکلی را انتخاب کنید که بسیار بلند یا پهن نباشد. سپس ابعاد و اندازه های آن را به صورت متقارن اندازه بگیرید. سعی کنید از شکل های هندسی استفاده کنید که کمتر استفاده شده اند. به عنوان مثال ، بسیاری از شرکت ها از شکل دایره یا مثلث در طراحی لوگو استفاده کرده اند. شما نیز می توانید از شکل هندسی مربع در طراحی لوگو ی خود استفاده کنید. برای رعایت تقارن و تناسب می توانید زاویه ها را حذف کنید تا به یک شکل جدید و جذاب دست پیدا کنید. با رعایت این اصول می توانید به روش خوبی در طراحی لوگو سمساری دست پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *