طراحی لوگو پزشکی

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
طراحی لوگو پزشکی

طراحی لوگو پزشکی

 

طراحی لوگو پزشکی

 

طراحی آرم پزشکی: علم پزشکی ، علمی است که هدف آن تامین سلامت مردم در جامعه است. پزشکی نقش مهمی در شناخت ، تشخیص  ، درمان و جلوگیری از بروز بسیاری از بیماری ها دارد. به همین دلیل ، یکی از موارد مهم در علم پزشکی ، طراحی لوگو  پزشکی مناسب برای آن است.

انتخاب نماد در طراحی لوگو پزشکی چه اهمیتی دارد؟

در طراحی لوگو پزشکی از نمادها و تصاویر زیادی استفاده می شود. طراحان لوگوی پزشکی در طراحی لوگو از طرح ها و شکل هایی استفاده می کنند که با حوزه سلامت و پزشکی مرتبط باشند. در واقع ، می توان گفت که در طراحی لوگو های پزشکی همیشه یک طرح و ساختار از پیش تعریف شده ای وجود دارد که نشان دهنده هدف و مقصود لوگو است.

اگر قصد دارید یک لوگوی پزشکی مرتبط با یک تخصص طراحی کنید ، لازم است از تصاویر و نمادهایی استفاده کنید که مرتبط با آن حوزه و تخصص باشد ، به گونه ای که بیننده و مخاطب با دیدن آن تصویر ، سریع تخصص و حرفه پزشک را تشخیص دهد. به عنوان مثال ، پزشکان متخصص گوش ، حلق و بینی در طراحی لوگو ی پزشکی خود از تصاویر گوش یا حلق و پزشکان عمومی در لوگوی خود از لوازم جراحی و… استفاده می کنند.
نکته دیگر در طراحی لوگو پزشکی رعایت ظرافت کاری های ان است. به عنوان مثال در طراحی لوگو  پزشک متخصص قلب می توانید از شکل قلب در طرح و الگوهای مخصوص استفاده کنید. نوع طرح انتخابی به سلیقه پزشک و شخص سفارش دهنده بستگی دارد.

در طراحی لوگو های پزشکی معمولا از اشکال هندسی زاویه دار و شکل های منحنی که نماد سرعت و تکنولوژی هستند ، استفاده می شود. این شکل ها سبب ایجاد حس اعتماد و اطمینان در مخاطب و بیننده می شوند. در طرح لوگوهای پزشکی نیز از این اشکال و طرح ها استفاده می شود.

 از چه رنگی در طراحی آرم پزشکی استفاده کنیم؟

یکی از حساس ترین و مهم ترین مراحل در طراحی لوگو پزشکی ، استفاده از رنگ و ترکیب رنگ های مناسب است.  با توجه به این که رنگ ها حس اعتماد و اطمینان را در بیننده و مخاطب به وجود می آورید. سعی کنید در طراحی لوگو  پزشکی از طرح و رنگ هایی استفاده کنید که سبب جلب اعتماد و اطمینان مخاطب و بیننده نسبت به پزشک شود. به عنوان مثال ، رنگ لباس جراحان سبز است و این به دلیل حس آرامشی است که این رنگ به بیمار منتقل می کند.

در طراحی لوگو های پزشکی معمولا از رنگ های سبز ، سفید و آبی استفاده می شود ، زیرا این رنگ ها حس آرامش و اطمینان را به بیمار انتقال می دهد. اگر دقت کرده باشید ، در لوگوی سازمان ها و مراکز درمانی از رنگ قرمز و رنگ سبز در طراحی لوگو ی آن ها استفاده شده است.

مهم ترین اصول در طراحی لوگو پزشکی

 

طراحی لوگو پزشکی

 

اگر به لوگوهای پزشکی دقت کرده باشید ، با دیدن آن ها در ذهن شما ثبت می شوند. دلیل آن هم این است که از اجزا و عناصر به کار رفته در طراحی لوگو به خوبی در آن ها استفاده شده است. به گونه ای که بیننده با یک بار دیدن لوگو ، تصویر آن در ذهنش باقی می ماند.

در اینجا به مهم ترین اصول که در طراحی آرم پزشکی باید به آن ها توجه کرد ، اشاره می کنیم:

– از تصاویر مناسب در لوگو پزشکی استفاده کنید.

از جمله مهم ترین تصاویری که در طراحی لوگو پزشکی از آن ها استفاده می شود ، تصاویر امواج آلفا و بتا است. این تصاویر مفاهیم لوگوی پزشکی را به خوبی انتقال می دهند. با وجود این که بسیاری از این تصاویر تکرای هستند اما  می توانند با خلاقیت به کار برده شوند و مفهوم لوگوی پزشکی را به خوبی منتقل کنند. به عنوان مثال ، اگر شما در یک مجموعه پزشکی فعالیت می کنید ، می توانید از تصویر خانه در طراحی لوگو ی خود استفاده کنید و یا اگر در مجموعه دندانپزشکی فعالیت می کنید ، می توانید از تصویر دندان در طراحی لوگو ی خود استفاده کنید.

– از رنگ مناسب در طراحی آرم پزشکی استفاده کنید.

در صورتی که از شکل و طرح مناسب در لوگوی پزشکی خود استفاده کنید اما از رنگ مناسب استفاده نکنید ، لوگوی شما ظاهر مناسبی نخواهد داشت. حوزه پزشکی در هر زمینه ای رنگ مخصوص به خودش را دارد. در حوزه پزشکی معمولا از رنگ های آبی و سبز در طراحی لوگو استفاده می شود. دلیل استفاده از رنگ آبی و سبز در طراحی لوگو پزشکی این است که این رنگ ها نماد سلامتی هستند. رنگ آبی و رنگ سفید نیز نمادی از تمیزی و پاکیزگی هستند و در طراحی لوگو های پزشکی از آن ها استفاده می شود.

اگر قصد دارید حس تمیزی و پاکیزگی را انتقال دهید ، از رنگ آبی و سفید استفاده کنید.

– از متن مناسب در لوگوی پزشکی استفاده کنید.

انتخاب متن و حروف در طراحی لوگو پزشکی بستگی به سلیقه افراد دارد. می توانید از ترکیب چند حرف در لوگوی خود استفاده کنید. می توانید هم از حروف فارسی و هم از حروف انگلیسی در طراحی لوگو ی پزشکی خود استفاده کنید. استفاده از حروف و متن مناسب سبب افزایش جذابیت و زیبایی لوگوی شما می شود.

در برخی از لوگوهای معروف پزشکی دیده می شود که از حرف اول نام برند خود و ترکیب رنگ های زیبایی در طراحی لوگو ی خود استفاده کرده اند و لوگویی زیبا و جذاب را خلق کرده اند.

می توانید لوگوی پزشکی خود را با توجه به اصول روان شناسی و یا روان شناسی رنگ ها طراحی کنید. در اینصورت ، می توانید از تصاویر و نمادها و متن ها به صورت درست و به جا استفاده کنید و یک لوگوی زیبا و جذاب طراحی کنید.
سادگی در طراحی لوگو های پزشکی اهمیت زیادی دارد ، لوگوی ساده سبب جذب مخاطبان زیادی به سمت شما می شود. بسیاری از شرکت های بزرگی که در زمینه های مختلف پزشکی مشغول به فعالیت هستند ، توانسته اند با رعایت اصول و قواعد طراحی لوگو ، لوگوهای زیبا و جذابی را طراحی کنند و از ایده های جالب و جذابی در طراحی لوگو ی پزشکی استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *