مبانی طراحی لوگو

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
مبانی طراحی لوگو

مبانی طراحی لوگو

 

مبانی طراحی لوگو

 

امروزه در همه ی کسب و کارها از طراحی لوگو استفاده می شود. معمولا طراحان حرفه ای به مبانی طراحی لوگو و اصول آن توجه زیادی دارند. از آنجا که لوگو نشان دهنده هویت برند شما و ارزش و اعتبار آن است ، رعایت اصول و مبانی پایه ای در آن بسیار اهمیت دارد. از سوی دیگر توجه به این اصول سبب می شود که بتوانید لوگویی منحصر به فرد و جذاب طراحی کنید. طراحی لوگو سبب رونق و رشد کسب و کار شما نیز می شود. در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با اصول و مبانی طراحی لوگو آشنا سازیم.

چرا رعایت مبانی طراحی لوگو اهمیت زیادی دارد؟

در دنیای رقابتی کسب و کارها استفاده از لوگو تاثیر زیادی در پیشبرد و گسترش کار شما دارد. با این روش ، شما قادر خواهید بود که با شرکت های بزرگ و قدیمی به رقابت جدی بپردازید. با استفاده از تکنیک ها و مبانی طراحی لوگو می توانید به راحتی با مشتریان و مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید.

اصول و مبانی طراحی لوگو

با توجه به این که لوگو به یک وسیله و ابزار مهمی در کسب و کار و بازاریابی تبدیل شده است ، استفاده از طرح مناسب در آن می تواند خدمات و محصولات شما را به مشتریان معرفی کنید. این امر در صورتی میسر می شود که شما همه ی اصول و قواعد طراحی لوگو را به درستی رعایت کرده باشید. برخی از مهم ترین مبانی طراحی لوگو شامل موارد زیر است:

۱-  از طرح ساده در لوگوی خود استفاده کنید.

سعی کنید لوگوی خود را به گونه ای طراحی کنید که به سادگی پیام و مفهوم شما را به مخاطبان انتقال دهد. بهترین و ساده ترین لوگوها ، لوگوهایی هستند که مخاطبان و بینندگان در نگاه اول بتوانند با آن به راحتی ارتباط برقرار کنند. رعایت اصل سادگی تاثیر زیادی در انتقال پیام و همچنین شهرت شرکت شما دارد. هر اندازه جزئیات و پیچیدگی های لوگوی شرکت شما کمتر باشد ، می توانید از آن در فرمت ها و اندازه های مختلف و در مکان های مختلف استفاده کنید. در صورتی که دقت کرده باشید ، لوگوهای پیچیده و با جزئیات بیشتر سبب گیج شدگی و حواس پرتی بیننده و مخاطب می شوند. استفاده از طرح ساده در لوگو سبب می شود که بیننده خیلی سریع پیام لوگوی شما را دریافت کند.

۲- از طرح های ماندگار در لوگوی خود استفاده کنید.

یکی دیگر از مبانی طراحی لوگو ، استفاده از طرح های ماندگار است. سعی کنید از طرح های مدرن در لوگوی خود استفاده کنید ، زیرا این طرح ها به راحتی از مد نخواهند افتاد. برای این که بتوانید به طرح های مدرن و خوب دست پیدا کنید ، می توانید از کارشناسان و طراحان حرفه ای لوگو در این زمینه کمک بگیرید.

۳- از رنگ ها به صورت صحیح در لوگوی خود استفاده کنید.

طراحان حرفه ای لوگو برای استفاده از رنگ ها در لوگوی خود ، از تکنیک ها و استراتژی های خاصی استفاده می کنند. این طراحان از رنگ ها به صورت کاربردی و هوشمندانه استفاده می کنند. استفاده صحیح از رنگ ها سبب جلب توجه مخاطب و همچنین انتقال پیام شما به آن ها می شود.  به عنوان مثال ، در صورتی که کسب و کار شما با محصولاتی سر و کار دارد که مخاطبان آن کودکان و یا جوانان هستند ، سعی کنید از رنگ هایی مانند رنگ قرمز در لوگوی خود استفاده کنید. به طور کلی ، از رنگ هایی استفاده کنید که با مخاطبان و مشتریان شما به راحتی ارتباط برقرار کنند. به عنوان مثال ، لوگوی شبکه اجتماعی از آن جا که بیشتر مخاطبان آن را جوانان تشکیل می دهد ، از رنگ آبی در لوگوی خود استفاده کرده است.

۴- از سبک ها و طرح های تطبیق پذیر در طراحی لوگو ی خود استفاده کنید.

یکی دیگر از مبانی طراحی لوگو که سبب موفقیت لوگوی شما می شود ، استفاده از طرح های تطبیق پذیر است. در این روش ، اگر لوگوی شما به خوبی طراحی نشده باشد و یا متن و تصویر آن قابل مشاهده یا خواندن نباشد ، می توانید لوگوی خود را دوباره طراحی کنید.

در صورتی که طرح لوگوی شما پیچیده است ، سعی کنید عناصر و اجزای اضافی و زائد را در آن حذف کنید.

۵- از طرح سیاه و سفید در طراحی لوگو خود استفاده کنید.

زمانی از طرح سیاه و سفید در لوگوی خود استفاده کنید که قصد دارید آن را در روزنامه ها ، مجلات ، تراکت ها و… نیز به چاپ برسانید. معمولا ناشران از رنگ های سیاه و سفید و یا آگهی های بدون رنگ استفاده می کنند. به این منظور ، بهتر است لوگوی شما به گونه ای باشد که با طرح سیاه و سفید نیز در مخاطبان و مشتریان شما تاثیر بگذارید و پیام شما را به راحتی به آن ها منتقل کند.

۶- از طرح های منحصر به فرد در لوگوی خود استفاده کنید.

بسیاری از شرکت های معروف و بزرگ که به شهرت جهانی دست پیدا کرده اند ، از طرح هایی در لوگوی خود استفاده کرده اند که در ذهن مخاطبان آن ها باقی مانده است. به این منظور ، سعی کنید از روشی در طراحی لوگو ی خود استفاده کنید که طرحی منحصر به فرد باشد و تا کنون کسی قبلا از آن استفاده نکرده باشد. به عنوان مثال ، لوگوی شرکت نایک ، یک لوگوی منحصر به فرد است و تا کنون کسی از طرح آن در لوگوی خود استفاده نکرده است.

۷- از لوگویی با طرح متناسب استفاده کنید.

در صورتی که مبانی طراحی لوگو را در طرح لوگوی خود رعایت کنید ، می توانید لوگویی متناسب و جذاب طراحی کنید. برای ایجاد طرحی متناسب در لوگو لازم است که طرح لوگوی شما با کسب و کار شما ارتباط نزدیکی داشته باشد. به عنوان مثال ، در طراحی لوگو ی اسباب بازی فروشی ، بهتر است از طرح های رنگی برای جلب توجه مشتریان خود استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *