مراحل طراحی لوگو

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
مراحل طراحی لوگو

مراحل طراحی لوگو

 

مراحل طراحی لوگو

 

لوگو معرفی کننده برند و شخصیت شرکت و هر سازمانی است. اولین تصویری که از لوگوی شما دیده می شود ، معرفی کننده هویت برند شما است. افراد مختلف با دیدن لوگوی شما به شما اعتماد می کنند. طراحی لوگو یک فرایند چند مرحله ای است و همه مراحل آن باید به دقت طی شود تا بتوانید به یک طرح حرفه ای و زیبا در لوگوی خود دست پیدا کنید.

اگر یک طراح ماهر و حرفه ای در لوگو هستید ، می دانید که افراد مختلف از دیدن لوگوی شما چه انتظاراتی را دارند.  سعی کنید همه مراحل طراحی لوگو را به درستی انجام دهید تا بتوانید به نتایج خوبی دست پیدا کنید.

مراحل طراحی لوگو

مرحله اول : برند خود را به دقت مورد ارزیابی قرار دهید.

در این مرحله ، هدف کسب و کار خود را مشخص کنید. تصور و ایده ذهنی برند خود را بر روی یک کاغذ ترسیم کنید. ارزیابی برند و هدف طراحی لوگو  از کارهایی است که طراحان لوگو به صورت عمیق در مورد آن تحقیق و بررسی انجام می دهند. در این مرحله نیازهای کاربران و مشتریان شما نیز در نظر گرفته می شود و با توجه به آن ها طراحی لوگوی شما انجام می شود.

در این مرحله چند سوال در طراحی لوگو مطرح می شود که شامل :

دلیل طراحی لوگوی شما چیست ؟ از چه ویژگی ها و عناصری قصد دارید در طراحی لوگوی خود استفاده کنید؟ لحن لوگوی شما به چه صورت طراحی شود ؟ به عنوان مثال ، لحن لوگو شما رسمی ، عامیانه و طنز باشد. البته این نکته را در نظر بگیرید که انتخاب لحن لوگوی شما به نوع کسب و کار و حوزه فعالیت شما نیز بستگی دارد.

بسیاری از طراحان ماهر در لوگو ، در مراحل طراحی لوگو از ایده ها و نظریات مشتریان و کاربران خود استفاده می کنند. این کار سبب محبوبیت طرح لوگوی آن ها نیز می شود.

کدام ارزش و اعتقاد برای برند شما ارزشمند تر است؟

مرحله دوم: حوزه کاری و فعالیت خود را مشخص کنید.

امروزه بیشتر شرکت های تجاری بزرگ ، برای طراحی لوگوی خود به زمینه های کاری و حوزه کسب و کار خود توجه می کنند. سعی کنید در مراحل طراحی لوگو به این مسئله توجه کنید. برای اینکه بتوانید به یک ایده خوبی در این زمینه دست پیدا کنید ، می توانید از طرح لوگوی رقبای خود دیدن کنید. به این مرحله industry discovery  نیز می گویند و به معنای تفاوت میان یک لوگوی معمولی و یک لوگوی حرفه ای می باشد.

یکی از تکنیک های مورد استفاده طراحان لوگو این است که به عناصر و اجزای لوگوهای رقبای خود توجه می کنند. به عنوان مثال ، اگر رقبای آن ها از رنگ ها یا شکل های تجاری خاصی استفاده می کنند ، آن ها نیز به یک روش دیگر از این عناصر استفاده می کنند.

مرحله سوم: مکان های مشخصی را برای نصب لوگوی خود در نظر بگیرید.

در این مرحله فضای فیزیکی یا دیجیتالی لوگو مورد بررسی قرار می گیرد. تعیین مکان و فضای لوگو به نحوه استفاده شما از لوگو بستگی دارد. استفاده از مکان مناسب در طراحی لوگو بهتر است بر اساس حوزه کار ، رنگ ، شکل و یا حتی نرم افزار مورد استفاده در طراحی لوگو انجام شود. به عنوان مثال ، اگر قصد دارید لوگوی خود را بر روی بیلبوردهای خیابانی نصب کنید ، لازم است رنگ ، اندازه ، ابعاد ، فونت ، شکل و سایر اجزای لوگو را بزرگ تر و واضح تر طراحی کنید. اگر قصد دارید لوگوی خود در تیزرهای تبلیغاتی قرار دهید ، می توانید از عناصر گرافیکی مختلف و زیبا مانند: لوگوهای متحرک و چشمک زن استفاده کنید.  معمولا از مکان های زیر برای نصب و اجرای لوگو استفاده می شود:

  • صفحه اصلی پروفایل شبکه های اجتماعی
  • بنرها و کارت پوسترهای تبلیغاتی
  • سربرگ شرکت ها
  • تی شرت یا سر رسید
  • کارت ویزیت ها
  • بر روی لیوان ، پیراهن و….
  • بنرها و علائم تبلیغاتی و آگهی ها

مرحله چهارم: طرح های اسکچ خود را طراحی کنید.

قبل از اینکه شروع به ترسیم طرح اصلی لوگوی خود کنید ، ابتدا طرح ها و قالب های لوگوی خود را به دقت بررسی کنید. با انجام کار می توانید به راحتی و در کوتاهترین زمان ممکن ، یک لوگو طراحی کنید. قبل از شروع به طراحی لوگوی خود ، ایده های خود را ترسیم کنید. این ایده ها را بر روی یک کاغذ طراحی کنید. سعی کنید هرچیزی که به نظرتان کمک کننده و مفید می رسد را یادداشت کنید. با انجام این کار ، می توانید ایده های مختلفی را در کاغذ طراحی کنید و در پایان یکی از آن ها را انتخاب کنید. این کار سبب می شود که به نتیجه خوب و قابل توجهی دست پیدا کنید.

مرحله پنجم: طرح نهایی لوگوی خود را در نرم افزار طراحی کنید.

در مرحله آخر ، طرح نهایی لوگوی شما با استفاده از نرم افزار اجرا می شود.  سعی کنید طرحی را در نرم افزار استفاده کنید که از کیفیت بهتری برخوردار باشد. سعی کنید این طرح ها را با نرم افزار وکتور طراحی کنید تا لوگوی شما شکل خوبی به خود بگیرد.

اگر قصد دارید طراحی لوگوی خود را به صورت سفارشی انجام دهید از سه روش زیر می توانید استفاده کنید:

– از طریق همکاری با فریلنسرها

– از طریق همکاری با شرکت های طراحی لوگو

– از طریق برون سپاری کار در وب سایت های مخصوص طراحی لوگو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *