نکات مهم در بازسازی لوگو

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
بازسازی لوگو

مهمترین علت بازسازی لوگو

 

بازسازی لوگو

 

دلایل زیادی برای بازسازی لوگو وجود دارد که از مهمترین آن می تواند تغییر در سیستم و رشد و تکامل شرکت و برند باشد.

تغییر سلیقه مخاطب و مشتری ، طراحی لوگو توسط اشخاص ناشی ، عدم ارتباط طرح لوگو با موضوع ، عدم انتقال مفهوم لوگو ، استفاده از رنگ های نامناسب و… از دیگر دلایل بازسازی آرم هستند.

در صورتی که شرکت خود را به تازگی تاسیس کرده اید می توانید از راههای تغییر و بازسازی لوگو استفاده کنید. در این روش ها می توانید لوگو ی خود را براساس نیازهای فعالیت شرکت خود تغییر دهید.

این نکته را در نظر داشته باشید که شرکت و برند شما هرچقدر هم موفق باشد ، باز هم لوگو ی شما به تغییر و بازسازی نیاز دارد. هر لوگویی یک تاریخ مصرف دارد و پس از مدتی باید آن را تغییر دهید.

مراحل بازسازی لوگو

  • ارائه دلیلی منطقی و صحیح برای تغییر لوگو
  • تغییر برند شرکت
  • ایجاد یک سرمایه گذاری بزرگ در شرکت
  • بازسازی ابزارها و تجهیزات تبلیغاتی شرکت
  • ارائه طرحی جالب برای برقراری ارتباط با مخاطب

نکات مهم در هنگام بازسازی و طراحی لوگو

در صورتی که قصد دارید لوگو ی خود را بازسازی کنید ، دقت داشته باشید که طرح اولیه لوگو ی شما حفظ شود. طرح و رنگ برند شما نباید تغییر زیادی بکند. لوگو را به گونه ای بازسازی کنید که قابل درج بر روی کاتالوگ ، بروشور ، بیلبورد و … باشد.

سعی کنید در هنگام بازسازی طراحی لوگو ، تغییراتی را در آن انجام دهید که مطابق با آخرین استانداردها باشد و نیاز مخاطب  و مشتریان شما را برطرف کند.

در بازسازی طراحی لوگو ی خود ، دقت داشته باشیدک هاز لوگو های معروف کپی برداری نکنید. از طرح های جدید و خلاقانه استفاده کنید و یا از افراد ماهر ایده های جالب بگیرید.

زمان مناسب برای بازسازی آرم

بهترین زمان برای بازسازی آرم ی شرکت شما زمانی است که شما در حال ایجاد تغییرات اسای در شرکت و سیاست کار خود هستید. تغییر طرح لوگو بستگی به میزان و نوع تغییرات شرکت شما دارد. به عنوان مثال ، اگر شرکت خود را با شرکت دیگری ادغام کرده اید ، لوگو ی خود را متناسب با هدف شرکت خود و شرکت دیگر طراحی کنید.

اگر شرکت خود را با شرکت دیگری ادغام کرده اید و قصد طراحی یا بازسازی آرم دارید ، لازم است به نکات زیر توجه کنید:

  • در صورتی که شرکت خود را با شرکت بزرگتری ادغام کرده اید ، بهتر است در طراحی لوگو ی خود از طرح شرکت بزرگتر بیشتر استفاده کنید.
  • در صورتی که شرکت شما و شرکت دیگر از محبوبیت و شهرت یکسانی برخوردارند ، از هر دو شرکت به یک میزان در طراحی لوگو ی خود استفاده کنید.
  • اگر شرکت خود را با شرکت دیگری ادغام کرده اید ، از یک نام تجاری جدید که ترکیبی از نام شرکت شما و شرکت دیگر است ، استفاده کنید. این کار تاثیر خوبی در مخاطب شما دارد و سبب جذب مشتری به سمت شما می شود.

چرا شرکت ها و برندها نیازمند بازسازی آرم هستند؟

لوگو ی هر شرکتی طول عمر خود را دارد. بهتر است پس از گذشت مدتی طرح لوگو ی خود را بازسازی کنید. اگر  طرح بازسازی شده لوگو ی شما  ظرافت و زیبایی بیشتری داشته باشد ، توجه مخاطب و مشتری را بیشتر به سمت خود جذب می کند.  لوگویی که زمان زیادی از تاریخ طراحی آن گذشته باشد ، نیاز است که مجدد بازسازی شود.

در زمان بازسازی و باز طراحی لوگو نکات زیر را در نظر بگیرید  و سپس اقدام به بازسازی لوگوی خود کنید.
  • شرکت شما در کسب و کار و تجارت خود پیشرفت و گسترش کافی داشته باشد.

به عنوان مثال ، در صورتی که محصولات جدیدی به شرکت خود اضافه کرده اید و یا دفتر مرکزی شرکت خود را گسترش داده اید و نیروهای زیادی جذب کرده اید ، زمان آن رسیده است که لوگو ی شرکت خود را نیز تغییر دهید. در صورتی که به هر دلیلی تجارت شما گسترش پیدا کرد ، طرح لوگو ی خود را بازسازی کنید.

  • شرکت شما وارد رقابت جدیدی شده باشد.

در صورتی که در فعالیت و حوزه کار خود بهترین هستید و رقبای زیادی پیدا کرده اید ، با طراحی و بازسازی لوگوی خود می توانید با رقبای خود مبارزه کنید. بازسازی آرم به شما نشان می دهد که شرکت و مشتریان شما مدرن و به روز هستند ، به همین دلیل شهرت و محبوبیت پیدا کرده اید.

  • ارزش های کاری و اعتبار برند شما تغییر کرده باشد.

با رونق و گسترش کسب و کار شما ، اعتبار و ارزش کار شما نیز تغییر می کند. این می تواند یکی از دلایل تغییر و یا بازسازی لوگوی شما باشد.

 

  • لوگوی شما قدیمی و فرسوده باشد.

به عنوان مثال ، اگر لوگو ی شما در دهه ۷۰ طراحی و ساخته شده است ، بهتر است طرح آن را مدرن و به روز کنید. در صورتی که لوگو ی شما در همان طرح قدیمی خود باقی بماند ، مشتریان و مخاطبان شما نیز خسته می شوند.

برای اینکه در بازسازی طراحی لوگو ی خود بتوانید موفق عمل کنید ، سعی کنید از مقایسه لوگوی جدید و لوگوی قدیمی خود جلوگیری کنید. در مورد کیفیت و چگونگی طراحی لوگو ی جدید خود با مشتریان و مخاطبان خود صحبت کنید تا با سلیقه آنها  آشنا شوید. برخی از موارد در بازسازی لوگو مانند رنگ جدید ، سبک جدید ، تلفیق با برندهای دیگر و… می‌تواند سبب تغییرات زیادی در برند تجاری شما شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *