نکات مهم در طراحی لوگوی جواهرات

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
طراحی لوگوی جواهرات

نکات مهم در طراحی لوگوی جواهرات

 

طراحی لوگوی جواهرات

 

طراحی لوگوی جواهرات: همانطور که هر کاری نیاز به تخصص و مهارت  دارد ، طراحی لوگو نیز نیاز به مهارت های خاص و ویژه ای دارد. با آگاهی از این مهارت ها می توانید اثری بی نظیر و خاص از خود بر جای بگذارید. طراحی لوگو ی جواهرات نیز به تخصص و مهارت خاصی نیاز دارد.

جواهر سازی هنری است که قدمت آن به هزاران سال پیش برمی‌گردد. در گذشته جواهرات کاربردهای فراوانی داشته اند. به عنوان مثال ، برخی از آنها مانند انگشتر  و گردنبند تنها جنبه تزئینی داشتند. برخی دیگر مانند سنگ های قیمتی نشان دهنده ایمان، عقیده و موقعیت اجتماعی افراد بودند. در گذشته جواهرات سلطنتی کاربرد زیادی داشت و از گرانبهاترین و زیباترین جواهرات به شمار می رفتند.

یکی از خصوصیات مهم جواهرات این است که به خوبی خودنمایی و جلب توجه می کنند.  استفاده از لوگو ی مناسب در جواهرات می تواند این جلوه گری را چند برابر سازد. اگر قصد طراحی لوگو ی جواهرات دارید ، از طرح زیبا و منحصر به فرد استفاده کنید تا سبب جلب رضایت مشتریان شما شود.

ماهیت ساخت و طراحی لوگو ی جواهرات به گونه ای است که سبب می شود در طول زمان حساسیت آن بالا برود ، زیرا شما محصولی زیبا و منحصر به فرد را معرفی می کنید. به عنوان مثال مغازه هایی که درسطح شهر از لوگوهای معمولی استفاده می کنند برند آنها با مغازه های جواهر فروشی خاص که لوگو های مخصوص به خود را دارند، با یکدیگر تفاوت دارد. تولیدکنندگان و فروشندگان مخصوص طلا و جواهرات بهتر است از طرح های معمولی در طراحی لوگو استفاده می کنند.

در طراحی لوگوی جواهرات به نکات زیر توجه کنید:

  • از رنگ های طلایی ، زرد ، رنگ های پر تحرک و پر جنب و جوش استفاده کنید.
  • متن لوگو را ساده و روان بنویسید.
  • در طراحی لوگو ظرافت و زیبایی به خرج دهید.
  • از فرم های زمخت و ضخیم در ساخت لوگوی جواهرات خود استفاده کنید.

اگر قصد ساخت لوگو ی جواهرات را دارید، از افراد ماهر و باتجربه در این زمینه استفاده کنید. در صورتی که لوگوی شما زیبا و مناسب طراحی شود، می تواند ابزاری قوی برای شناسایی و معرفی شرکت و برند شما باشد.

در انتخاب لوگو ی جواهرات به فونت، شکل، حوزه کاری جواهرات و زیورآلات توجه کنید. این امر تاثیر زیادی در کیفیت طراحی لوگوی جواهرات شما دارد. انتخاب طرح و سبک طراحی لوگو ی جواهرات نشان دهنده سلیقه شما می باشد.

در این مقاله نکاتی را در زمینه چگونگی طراحی لوگوی جواهرات به شما می گوییم. این نکات را در طراحی لوگوی حرفه ای جواهرات رعایت کنید:

  • از طرح های ساده در طراحی لوگوی جواهرات استفاده کنید.

این یکی از اصلی ترین اصول طراحی لوگو ی جواهرات است. نکته مهم در این اصل این است که اگر لوگوی خود را ابعاد یک سانتی متر  در یک سانتی متر به صورت کوچک طراحی کنید و هیچکدام از جزئیات آن را حذف نکنید، کار شما را زیبا جلوه نمی دهد. سادگی طرح نشان دهنده حرفه ای بودن کار شماست.

  • از رنگ مناسب در طراحی لوگوی جواهرات خود استفاده کنید.

استفاده از رنگ مناسب یکی دیگر از اصول مهم موفقیت در طراحی لوگو ی شماست. رنگ مناسب می تواند احساس خوب، ارزشمند و متفاوتی در مخاطب و مشتریان شما ایجاد کند. به عنوان مثال رنگ سبز نماد طبیعت، شادمانی و طراوت است. رنگ قرمز نمایانگر شور، نشاط و هیجان استو رنگ مشکلی نشان دهنده قدرت و عظمت است.  معمولا افرادی که در حوزه جواهرات کار می کنند از طرح های لوکس و عمدتا طلایی و زرد در طراحی لوگو ی خود استفاده می کنند.

استفاده از رنگ مناسب: یکی از عوامل بسیار مهم در موفقیت لوگو شما استفاده از رنگ مناسب است. قدرت رنگ می تواند احساسات متفاوتی را منتقل کند. به طور مثال رنگ سبز در طراحی  می تواند یادآور طبیعت و طراوت باشد. قرمز می تواند نشان دهنده شور و هیجان باشد. و رنگ مشکی غالبا قدرتمندی را منتقل می کند. برای کسب و کار های لوکس مانند طراحی و فروش جواهرات، طلا و زیورآلات معمولا از رنگ طلایی استفاده می کنند.

  • لوگوی خود را در سایز استاندارد طراحی کنید.

سایز لوگوی جواهرات خود را به گونه ای طراحی کنید که علاوه بر زیبایی خوانایی آن نیز حفظ شود. سعی کنید لوگو را نه خیلی کوچک طراحی کنید و نه خیلی بزرگ. اندازه ای متناسب و متعادل برای ان در نظر بگیرد. طرحی که برای لوگو انتخاب کنید می تواند در سایزهای مختلف باشد، نکته مهم زیبایی و خوانا بودن طرح لوگوی شماست.

علاوه بر موارد فوق در زمان طراحی لوگوی جواهرت  به موارد زیر نیز دقت کنید. یک لوگوی جواهرات خوب را به راحتی می توان از میان سایر لوگوها و برندها تشخیص دارد. لوگوی مناسب در جواهرات پیام برند شما به راحتی به مخاطب انتقال می دهد. در صورتی که لوگوی شما متعادل و متناسب باشد می توانید در هر اندازه ای و هر مکانی که می خواهید از آن استفاده کنید.

معمولا لوگوهایی که برای جواهرات طراحی می شوند خاص و منحصر به فرد هستند. این لوگوها به گونه ای طراحی می شوند که برای سال های متمادی و طولانی می توانید از آنها استفاده کنید.

با توجه به اینکه طلا و جواهرات ماهیتی زیبا ، لاکچری و لوکس دارند  به طراحی خاص و زیبایی در لوگوی خود نیاز دارند. بنابراین سعی کنید برای حفظ ارزش کار خود از لوگوی زیبا و مناسب استفاده کنید. قبل از طراحی لوگو حتما از متخصصان و افراد ماهر و مجرب کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *