چگونه یک لوگوی تجاری قوی طراحی کنیم؟

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
لوگوی تجاری

چگونه یک لوگوی تجاری قوی طراحی کنیم؟

 

لوگوی تجاری

 

لوگوی تجاری: امروزه ابزارهای زیادی وجود دارند که افراد زیادی در کسب و کار خود از آنها استفاده می کنند. از جمله این ابزارها می توان به لوگو ، کارت ویزیت ، بروشور ، وب سایت ، نرم افزارهای مخصوص موبایل ، تراکت و … اشاره کرد. . لوگو مهم‌ترین  و بهترین ابزاری است که با استفاده از آن می توانید محصول خود را به مشتری معرفی کنید.

طراحی لوگو سبب می شود کسب و کار شما در ذهن مخاطبان و مشتریانتان ماندگار شود. لوگویی که در ذهن مخاطب ماندگار می شود سبب می شود برند شما در میان افراد و بازاریاب ها برندی قابل اعتماد و شناخته شده باشد.

چرا رعایت اصول طراحی لوگو اهیمت دارد؟

لوگو در پیشرفت و پیشبرد کسب و کار شما اهمیت زیادی دارد. با طراحی لوگو ی مناسب کسب و کار شما سابقه درخشانی پیدا می کند و به راحتی می توانید با شرکت های تازه کار رقابت کنید. نکته ای که در طراحی لوگو وجود دارد این است که ابزارهای تصویری به کار رفته در آن به راحتی با مخاطب ارتباط برقرار می کند.

قبل از اینکه طراحی لوگو ی خود را شروع کنید ابتدا هدف خود از طراحی لوگو را مشخص کنید. به عنوان مثال مشخص کنید که با طراحی لوگو ی خود چه چیزی را می خواهید به مخاطب بیان کنید. در واقع ، لوگو نشان دهنده کسب و کار تجاری شما از طریق تصاویر ، اشکال ، فونت و رنگ های به کار رفته در آن است.

لوگوی تجاری:طراحان حرفه ای لوگو ، لوگوی شما را به گونه ای طراحی می کنند سبب جلب اعتماد مشتری و شناخت و تحسین محصولات شما شود.

لوگوی تجاری:در ساخت لوگو از طرح های گرافیکی مانند نماد/ آیکون ، نام سازمان ، علامت مخصوص به شرکت یا نماد تجاری آن شرکت استفاده می کنند. به طور کلی ، از لوگو برای معرفی شرکت و شناساندن نام تجاری آن استفاده می شود.

 

اگر بخواهیم تعریفی نمادین از لوگو ارائه بدهیم می توانیم بگوییم ، لوگو تجسم اجسام و نمایش عقاید و افکار یک سازمان و یا یک شرکت است.

اصول موثر در طراحی لوگو

اصولی وجود دارد که با رعایت آنها می توانید لوگو ی خود را به یک لوگو ی تجاری قوی و منحصر به فرد تبدیل کنید. اگر در طراحی لوگو ی خود دقت لازم داشته باشید ، می توانید کسب و کار خود را تا حد زیادی بهبود ببخشید. در ادامه با ما همراه باشید تا اصول اساسی و مهم در طراحی لوگو را به شما معرفی کنیم.

  • شکل و طراحی لوگو باید ساده باشد.

در صورتی که از اشکال و طرح های ساده در طراحی لوگو ی خود استفاده کنید ، لوگو ی شما زودتر شناخته و در ذهن مخاطب ثبت می شود. لوگو های ساده معمولا در شرکت های رسمی کاربرد زیادی دارند.

  • از طرحی استفاده کنید که لوگوی شما را ماندگار کند.

لوگو در عین ساده بودن باید به گونه ای باشد که در ذهن مخاطب ماندگار شود. ماندگاری آن وابسته به طرح و سبک به کار رفته در آن است.

  • لوگو باید بی انتها باشد.

منظور ما از بی انتها بودن لوگو شکل ظاهری آن نیست ؛ به این معنی است که لوگو ی شما باید به گونه ای طراحی شود که تا ۵۰ سال دیگر هم ماندگار باشد و در ذهن مخاطب باقی بماند.

  • لوگو ی خود را همه کاره طراحی کنید.

یک لوگو ی موفق باید به گونه ای طراحی شود که در همه رسانه و برنامه های مختلف کاربرد داشته باشد. زمانی که لوگو ی شما در قالب اصول استاندارد طراحی شده باشد ، می توانید آن را در هر مقیاس و اندازه ای طراحی کنید. توجه داشته باشید که تنها از یک رنگ در طراحی لوگو ی خود استفاده کنید.

 

  • از طراحی مناسب در لوگو استفاده کنید.

طرح لوگو ی خود متناسب با هدف و حوزه فعالیت خود انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر قصد دارید برای یک فروشگاه اسباب بازی لوگو طراحی کنید ، از طرح ها ، فونت و رنگ های کودکانه استفاده کنید و در صورتی که قصد دارید برای یک شرکت حقوقی لوگو ی خود را طراحی کنید از طرح متناسب با آن استفاده کنید.

  • فونت نوشتاری لوگوی خود را با دقت انتخاب کنید.

استفاده از یک فونت خوب می تواند سبب موفقیت شما در طراحی لوگو شود. زمانی که قصد دارید یک لوگو ی شیک ، مجلل ، سنتی یا حرفه ای طراحی کنید از فونت نوشتاری زیبا استفاده کنید تا جذابیت لوگو ی شما چند برابر شود.

  • از طرح های مصور و زیبا در تصویر لوگوی خود استفاده کنید.

گاهی اوقات استفاده از چاپ های دستی یا دستخط های واقعی می تواند سبب موفقیت شما در طراحی لوگو شود. همین امر سبب می شود فروش محصولات شما نیز افزایش پیدا کند. به عنوان مثال نماد کوکاکولا با فونت مصور و نوشتاری و خطی خود توانست از رقیب خود، پپسی پیشی بگیرد. اگر کوکاکولا فونت و دستخط خود را تغییر می داد ، اکنون در صدر محصولات در بازار خود نبود.

لوگوهای موفق را بشناسید.

اکنون که اصول طراحی لوگو را می دانید ، می توانید به راحتی یک لوگو ی مناسب طراحی کنید. به عنوان مثال ، لوگو ی نایک را در نظر بگیرید. این لوگو در سال ۱۹۷۱ توسط کارولین دیویدسون ساخته شد. طرح این لوگو ساده است. او تنها با ۳۵ دلار و بدون استفاده از هیچ رنگی توانست لوگو ی خود را ماندگار کند. طرح آن شبیه به بالهای مجسمه معروف الهه یونانی و نمادی از پیروزی و موفقیت است. شرکت نایک امروزه یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده پوشاک و لوازم ورزشی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *