چگونه یک لوگوی حرفه برای کسب و کار نوپای خود طراحی کنیم؟

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
طراحی لوگوی برای کسب و کار جدید

چگونه یک لوگوی حرفه برای کسب و کار جدید خود طراحی کنیم؟

 

طراحی لوگوی کسب و کار جدید

طراحی لوگوی کسب و کار جدید: طراحی لوگو یک کار حرفه ای و تخصصی است. برای طراحی لوگو باید به اصول و مسائل آن مسلط باشد. در واقع ، لوگو نوعی زبان تصویری و نمادین است. در طراحی لوگو باید به اصول اولیه در طراحی ، هماهنگی اجزای تصویر ، روانشناسی رنگ ها ، ساده سازی لوگو … تسلط کافی داشته باشید.

آگاهی کافی از دانش طراحی لوگو می تواند به شما در طراحی یک لوگو ی حرفه و تبدیل برند شما به برندی معروف کمک زیادی کند.

در طراحی لوگو به مواردی توجه کنید که سبب رشد و پیشرفت شما در زمینه کسب و کار شما شود.

حقایقی در مورد طراحی لوگوی حرفه ای

اگر به عنوان یک کارآفرین قصد طراحی لوگو ی حرفه ای را دارید لازم است به نکاتی توجه کنید. در اینجا به برخی از نکات مهم در طراحی لوگو اشاره می کنیم.

  • در طراحی لوگوی نیازی نیست پول زیادی خرج کنید.

بسیاری از افراد تصور می کنند که شرکت های بزرگ هزینه زیادی برای طراحی لوگو می پردازند. با توجه به اینکه بسیاری از شرکت های نوپا و استارتاپ ها درآمد زیادی ندارند، نیازی نیست برای ساخت لوگو  ی خود میلیون ها تومان هزینه کنید. حتی با پرداخت هزینه خیلی کم می توانید لوگویی زیبا و جذاب طراحی کنید.

  • در انتخاب طرح لوگو خودتان را محدود نکنید.

سعی کنید خودتان را در انتخاب طرح لوگو محدود نکنید. با توجه به اینکه شرکت شما یک استارتاپ است، ممکن است با به دست آوردن داده ها و نظرات مختلف تصمیم بگیرید لوگو ی خود را تغییر دهید. هیچگاه لوگو ی خود را شبیه به محصولاتتان طراحی نکنید. در طراحی لوگو ی خود از الگوهای انتزاعی و انعطاف پذیر پیروی کنید.

رابین هرشیا (Robin Hercia)، مدیر استودیوی طراحی  AWMYL در لوس‌آنجلس که مشتریان زیادی در زمینه‌ی صنعت سلامت دارد، می‌گوید:

«هر وقت که مشغول برندسازی برای مشتری هستم، مهم‌ترین اطلاعاتی که به دنبال آن می‌گردم این است که جوهره و اساس آن کسب‌و‌کار چیست و اصلا به محصول یا خدمت خاصی که عرضه می‌کنند توجهی ندارم. برندسازی باید اصالت داشته باشد و تمامی روحیات و فضای آن کسب‌وکار را در بر بگیرد؛ سبک حروف، رنگ و چیدمان همگی منعکس‌کننده‌ی ذات و جوهره‌ی آن کسب‌و‌کار و فراهم‌کننده‌ی بستر مناسب برای جذب مطلوب مشتری هستند.»

  • در طراحی لوگو بر خصوصیات اصلی آن متمرکز شوید.

لازم نیست لوگو ی خود را به گونه ای طراحی کنید که برنده جوایز طراحی بهترین لوگو شود و مشتریان شما را به وجد بیاورد. در صورتی که به برخی نکات توجه کنید لوگو ی شما طرحی استثنایی و منحصر به فرد پیدا می کند.

  • به جزئیات توجه نکنید و از طرح های ساده استفاده کنید.

از پرداختن و توجه به جزئیات در لوگو ی خود پرهیز کنید. اگر به لوگو های برند مانند فیسبوک ، گوگل و تارگت توجه کنید ، می بینید که طرح همه آنها ساده است.

  • از طرحی در لوگوی خود استفاده کنید که در ذهن مخاطب باقی بماند.

زمانی که لوگو ی شما واضح و خوانا طراحی شود از برند ها و لوگو های دیگر متمایز می شود. با توجه به اینکه به خاطر سپردن لوگو مه است ، سعی کنید این نکات را رعایت کنید. با استفاده از این روش مشتریان لوگو ی شما را که ببینند آن را به راحتی به خاطر می آورند.

  • به طراحی لوگو اهمیت زیادی بدهید اما آن را خیلی جدی نگیرد.

باید بگوییم که در صورتی که شرکت شما یک شرکت نوپا و تازه تاسیس است طراحی لوگو برای آن اهمیت زیادی ندارد ، زیرا در آینده ممکن است آن را تغییر دهید. لوگو ی خود را به گونه ای طراحی کنید که با احساسات شما درگیر نشود. به این نکته توجه کنید که لوگو نه سبب پیشرفت و نه سبب شکست شما می شود ، بلکه موفقیت و شکست در گروه ایده شما و نحوه اجرای آن است. شما می توانید متناسب با مسیر کاری خود طرح لوگو ی خود را تغییر دهید.

جیک استوتزمنِ (Jake Stutzman) که یک کارآفرین موفق است، توصیه می‌کند:

«لوگو ی خود را با علم بر اینکه آن را تغییر خواهید داد طراحی کنید. به محض اینکه محصول و بازار مناسب را یافتید و آماده‌ی توسعه‌ی کار خود شدید، باید یک برند بسازید که چیزی بیش از ساختن یک لوگو است. لوگو برای انعکاس مفهوم برند طراحی می‌شود. در زمان برندسازی است که برای داشتن یک لوگو ی خوب، صرف وقت و سرمایه، ارزش پیدا می‌کند»

  • از طرحی در لوگوی خود استفاده کنید که به آن افتخار کنید.

طراحی لوگوی کسب و کار جدید: اگر شرکتی نوپا تاسیس کرده اید می توانید پس از سالها فعالیت لوگو ی خود را تغییر دهید. در واقع ، اگر شرکت شما پس از چند سال تداوم پیدا کند، می توانید لوگو ی خود را تغییر دهید. بنابراین ، در تغییر لوگو ی خود عجله نکنید. با توجه به اینکه طرح اولیه لوگو ی شما بیشتر به چشم می آید ، وقت خود را صرف طراحی لوگویی کنید که در آینده به آن افتخار کنید

  • از ساختاری مناسب در لوگوی خود استفاده کنید.

لوگو ی شما باید بتواند نگرش و هدف شما را به مخاطب انتقال دهد. در صورتی که میان حوزه فعالیت ، لوگو و برند شما ارتباطی وجود نداشته باشد ، سبب می شود که مشکلات زیادی در کار شما بوجود بیاید ، در نتیجه شما با شکست مواجه می شوید.

  • در طراحی لوگوی خود به نمونه های عالی توجه کنید.

در طراحی لوگو به سایر برندها توجه کنید اما از آنها تقلید یا کپی برداری نکنید. با مطالعه داستان شرکت های نوپا و استارتاپ ها می توانید چیزهای زیادی از آنها یاد بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *