آموزش تایپ انگلیسی

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
تایپ انگلیسی

آموزش تایپ انگلیسی

 

آموزش تایپ انگلیسی

 

برای یادگیری تایپ بهتر است ابتدا تایپ انگلیسی را یاد بگیرید. تعداد حروف انگلیسی در مقایسه با زبان فارسی کمتر است. زبان انگلیسی مانند زبان فارسی علائمی مانند(ٍ، ٌ، ِ و …) را ندارد. برای آموزش تایپ انگلیسی ابتدا جایگاه حروف ، کاراکترها و اعداد را به خاطر خود بسپارید. در مرحله بعد انگشتان خود را بر روی صفحه کلید قرار دهید. هر کدام از انگشتان شما باید بر روی یک حرف قرار بگیرد. با توجه به اینکه تعداد حروف بیشتر از تعداد انگشتان شما است ، لازم است یک جایگاه ثابتی برای انگشتان دست راست و دست چپ خود در نظر بگیرید.

به این جایگاه در تایپ لاتین پایگاه می گویند.

انگشتان شما در تایپ انگلیسی به چند سطر و بخش تقسیم می شود که شامل موارد زیر است:

  • سطر پایگاه ۲- سطر بالای پایگاه ۳- سطر پایین پایگاه ۴- سطر اعداد

به سطر ردیف وسط در صفحه کلید ، سطر پایگاه می گویند. سطر پایگاه شامل : چهار انگشت دست راست و چهار انگشت دست چپ است. به همین دلیل ، به آن سطر پایگاه (انگشتان) می گویند. چهار انگشت دست راست به ترتیب بر روی چهار کلید سمت راست و چهار انگشت سمت چپ ، به ترتیب بر روی چهار کلید سمت چپ قرار می گیرند.

هر کدام از انگشتان شما زمانی که از سطر پایگاه بلند شود و بر روی کلید مورد نظر شما برود ، پس از تایپ کردن دوباره به سمت کلید پایگاه خود برمی گردد.

عوامل مهم در یادگیری تایپ انگلیسی

  • صحیح نشستن در پشت سیستم یا کامپیوتر
مطالعه کنید   هزینه تایپ فارسی

هنگام تایپ کردن ، برای اینکه بتوانید دستان خود را به خوبی بر روی صفحه کلید قرار دهید ،

به صورت صحیح در پشت کامپیوتر بنشینید. صحیح نشستن سبب می شود که دقت شما در تایپ کردن افزایش پیدا کند ؛ همچنین سبب می شود که فشار کمی بر بازوها ، شانه ا و یا دست های شما در طول انجام کار ، وارد شود.

  • انگشتان خود را در مکان صحیح قرار دهید.

برای تایپ انگلیسی باید به صورت خمیده در بالای کلیدها قرار بگیرد و همچنین مچ دستتان بر روی میز قرار بگیرد. هنگام تایپ کردن نباید فشار زیادی بر روی مچ دست شما وارد شود. به این منظور ، صاف بنشینید و آرنج های خود را خم کنید.

  • مکان حروف لاتین را به خاطر بسپارید.

زمانی که انگشتان خود را بر روی صفحه کلید قرار می دهید ، انگشتان دست چپ شما بر روی کلید های A , S , D و F  و انگشتان دست راست شما بر روی کلیدهای  J , K , L قرار می گیرند. این امر سبب می شود که به یک حالت پایه و ثابت برای تایپ انگلیسی دست پیدا کنید. با به خاطر سپردن حروف ردیف های پایگاه ، از این پس شما می توانید بدون نگاه کردن به کلیدهای زیر انگشتان خود ، آن را به خاطر بسپارید.

در صورتی که هنگام تایپ کردن از همه انگشتان خود استفاده نمی کنید ، سعی کنید در طول روز بارها و بارها تمرین کنید.

برای سهولت در آموزش تایپ انگلیسی به خاطر بسپارید که در همه صفحه کلیدها بر روی دو کلید  “F” و “J” دو برآمدگی به شکل خط تیره و یا نقطه قرار دارد تا شما بدون نگاه کردن بتوانید آن ها را به راحتی با انگشتان پیدا کنید.

مطالعه کنید   سفارش تایپ فوری

      در تایپ انگلیسی کدام انگشتان وظیفه تایپ کدام کلیدها را دارند؟

به طور کلی ، هر انگشت ، تعدادی از حروف را به حالت مورب تایپ می کند. به عنوان مثال ، انگشت کوچک دست چپ ، حروف  ۱ ، Q ، A و Z را تایپ می کند. همچنین ، انگشت انگشتری دست چپ، حروف  W ، S و X را تایپ می کند. از انگشت کوچک نیز برای تایپ سریع کلید «شیفت» استفاده کنید.

در صورتی که با یکی از دستان خود در حال انجام تایپ هستید ، می توانید با انگشت کوچک دست مخالف خود کلید میانبر شیفت را بگیرید.

از انگشت کوچک می توانید کلیدهای میانبر دیگر مانند: “TAB” ، “CAPS LOCK” و “CTRL” را نیز تایپ کنید.

علائم های دیگر مانند:  “Backspace” و کلید های جهت نما هم با انگشتان کوچک تایپ می شوند.

کلید فاصله  (SPACE) نیز با انگشت شصت تایپ می شود.

نکته دیگر در تایپ انگلیسی این است که همیشه باید از یکی از انگشت های شصت خود برای کلید فاصله (SPACE) استفاده کنید. هیچ گاه به صورت همزمان هر دو انگشت شصت خود را از کلید فاصله (SPACE) بلند نکنید. این یک تکنیک برای تایپ سریع و تند است.

شماره بندی انگشتان دست در تایپ انگلیسی

 

آموزش تایپ انگلیسی

 

برای اینکه راحت تر بتوانید تایپ انگلیسی را انجام دهید ، انگشتان خود را شماره گذاری کنید.

انگشت کوچک (دست چپ و راست) = شماره ۱ ۲ –

انگشت دوم قرار گرفته بین انشگشت کوچک و وسطی (دست و چپ و راست) = شماره ۲ ۳ -انگشت وسط (دست چپ و راست) = شماره ۳

مطالعه کنید   تایپ فوری و ارزان

۴ -انگشت اشاره (دست چپ و راست) = شماره ۴ ۵ –

انگشت شست (درست چپ و راست) = شماره ۵

انگشت ها ی دست چپ را با علامت اختصار ی «چ» و انگشت دست راسـت را بـا علامـت اختـصار ی «س» مشخص م ی کن یم.

انگشت ۴ دست چپ دو کل ید F و G را تا یپ م ی کند، امـا همیـشه رو ی کلیـد F قـرار دارد . انگشت ۴ دست راست دو کلید J و H را تابپ می کند اما همیشه روی کلید J قرار دارد. برای تا یپ حرف G انگشت ۴ دست چپ را از پا یگاهش بلند کرده، کمی به طـرف راسـت متمایـل نموده و کلید G را فشار می دهید و آنگاه انگشت فوق را به پاهگاش یعنی کلید F بر می گردانید. اما دو انگشت ۵ دست راست و چپ کجا قرار می گیرند. این دوانگـشت نزدیـک کلیـد فاصـله (زیـر سطر پایگاه ) به حالت آماده باش قرار می گیرند

نکته: برای کسب مهارت بیشتر، سعی کنید تا انگشت ها ی دست چـپ و راسـت را رو ی کلیـدهای سطر پایگاه مستقر نموده و بدون نگاه کردن به صفحه کلید، حروف موجود را تایپ کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *