آنچه که باید در باره طراحی لوگو گرافیکی بدانیم

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
طراحی لوگو گرافیکی

آنچه که باید در باره طراحی لوگو گرافیکی بدانیم

 

طراحی لوگو گرافیکی

 

امروزه بیش از ۸۰ درصد از کارهای تبلیغاتی شرکت ها از طریق برندینگ و طراحی لوگو انجام می شود. برای انجام تبلیغات موثر و کارآمد نیازمند به طراحی لوگو گرافیکی خوب هستید.

ضرورت طراحی لوگو گرافیکی

استفاده از طرح ها و عناصر گرافیکی در لوگو ، سبب می شود که طرح لوگوی شما در ذهن مخاطبان شما باقی بماند و مخاطب برای مدت زمان زیادی برند شما را به خاطر می سپارد. طراحی لوگو گرافیکی برای کسب و کار شما سبب ایجاد هویت جدیدی برای شرکت و برند شما می شود و از سوی دیگر سبب درخشش و رونق کسب و کار شما می شود.

مزایای طراحی لوگو گرافیکی

طراحی لوگو گرافیکی ، مزایای زیر را برای شما به همراه دارد:

  • تاثیر مثبتی بر برندینگ شما دارد.
  • سبب متمایز شدن برند شما از برند رقبای شما می شود.
  • سبب ایجاد احساس اعتماد و اطمینان در مخاطبان می شود.
  • سبب ارزشمند شدن برند شما می شود.
  • سبب ایجاد حس رقابت در بازار جهانی می شود.

در طراحی لوگو گرافیکی می توانید از سه روش زیر استفاده کنید:

  • طراحی لوگو گرافیکی به شیوه لوگو تایپ

در این روش ، شما می توانید حروف و نوشتارهای لوگو را به صورت تایپوگرافی در کنار یکدیگر قرار دهید. هنگام چیدمان حروف دقت داشته باشید که هارمونی و هماهنگی مناسبی در اجزای لوگوی شما وجود داشته باشد. وجود تناسب و هارمونی سبب جذابیت بصری و زیبایی لوگوی گرافیکی شما می شود.

  • طراحی لوگو گرافیکی به شیوه تصویری

در این روش ، از طریق شکل ها  ، آیکون ها و رنگ های مختلف می توانید یک نماد و یک سمبل برای لوگوی خود طراحی کنید. سعی کنید نماد خود را ساده و در عین حال با مفهوم طراحی کنید.

در طراحی لوگو تصویری از نوشتارهای ساده برای نام شرکت استفاده می شود.

  • طراحی لوگو گرافیکی به روش تلفیقی

در این روش از ترکیب روش نوشتاری یا همان تایپوگرافی و تصویری می توانید استفاده کنید.

طراحی این نوع لوگو گرافیکی به مراتب سخت تر و زمان برتر از طرح های دیگر لوگوها می باشد.  این طرح از لوگو شامل آیکون های تصویری و نوشتاری است و باید هماهنگی خوبی میان آن ها وجود داشته باشد.

نکات مهم در طراحی لوگو گرافیکی

  • از طرح های خاص و منحصر به فرد در طراحی لوگو گرافیکی استفاده کنید. استفاده از این طرح های خاص سبب تمایز لوگوی شما و لوگوهای دیگر می شود. استفاده از تصاویر و عناصر منحصر به فرد سبب می شود که لوگوی شما در مدت زیادی ماندگار شود.
  • از عناصر و اجزایی در طراحی لوگو گرافیکی استفاده کنید که معنا و مفهوم کسب و کار شما را به مخاطب انتقال دهد. در واقع ، در پشت هر لوگویی یک معنا و مفهومی وجود دارد. لوگوهایی که هیچ مفهوم و پیامی را منتقل نمی کنند از هیچ ارزش خاصی برخوردار نیستند.
  • سعی کنید از اجزا و المان های ساده و مناسب در طراحی لوگو گرافیکی استفاده کنید. نشان تجاری شما باید به گونه ای باشد که در عین سادگی ، پیام و مفهوم لوگوی شما را در کوتاهترین زمان ممکن به مخاطب انتقال دهد و مخاطب به راحتی با آن ارتباط برقرار کند.
  • سعی کنید از طرح های خلاقانه در طراحی لوگو گرافیکی استفاده کنید. هر اندازه طرح شما جدید و خلاقانه باشد ، همان اندازه جذاب و تاثیرگذار است. یکی از مواردی که نشان دهنده جذابیت لوگو است ، خیره شدن بیننده به لوگو است.
  • در طراحی و ثبت لوگو گرافیکی ، از افراد حرفه ای و ماهر در این زمینه کمک بگیرید.

سعی کنید از شرکت هایی در این زمینه استفاده کنید که نمونه کارهای انجام شده آن ها را دیده اید و سبک و طرح آن ها مورد پسند شما قرار گرفته باشد.

تفاوت طراحی لوگو گرافیکی و یک لوگوی معمولی در این است که لوگو گرافیکی تاثیر و بازخوردهای بیشتر و بهتری در مخاطب ایجاد می کند و سبب جلب توجه افراد به آن می شود.

در این روش از طراحی لوگو می توانید از عناصر و اجزای گرافیکی استفاده کنید و آن را جذاب و زیبا کنید.

طراحان ماهر در طراحی لوگو گرافیکی ، به سرعت انتقال مفاهیم و معنا به مخاطب در اولین نگاه توجه زیادی دارند. بسیاری از لوگوهای حرفه ای بدون هیچ متن و نوشته ای معنا ، مفهوم و هدف خود را به بیننده انتقال می دهند.

یکی از ویژگی های طراحی لوگو گرافیکی این است که دارای چارچوب منسجم و منظمی است که سبب زیبایی و جذابیت آن می شود. رعایت اصول و استانداردهای طراحی لوگو سبب می شود که طرح و مدل لوگوی شما تا سالیان سال در ذهن مخاطبان باقی بماند.

طراحان حرفه ای در طراحی لوگو گرافیکی از سبک و طرح هایی استفاده می کنند که تکراری و خسته کننده نباشند و در عین حال ، ظاهری ساده و مینیمالیستی داشته باشند.

برای اینکه بتوانید به نتیجه مطلوبی در طراحی لوگو گرافیکی دست پیدا کنید از طرح لوگوی رقبای خود دیدن کنید و سعی کنید از سبک مختلف و متفاوتی در طراحی لوگوی خود استفاده کنید.

طراحان لوگو گرافیکی ، از المان هایی مانند شکل های هندسی ، آیکون های تصویری  و طرح هایی استفاده می کنند که زیبایی بصری بیشتری در لوگوی آن ها به وجود بیاورد. به این نکته توجه کنید که طراحی لوگو گرافیکی در مقایسه با سایر مدل های دیگر لوگو ، نیاز به به هزینه بیشتری دارد ، زیرا المان ها و اجزای آن بیشتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *