ابزارهای سئو سایت

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
ابزارهای سئو سایت

معرفی بهترین ابزارهای سئو  سایت

ابزارهای سئو سایت: راستش را بخواهید دیجیتال مارکتینگ مثل یک پازلی می‌ماند که بدون قطعاتش هیچ معنایی ندارد. در پازل بازاریابی دیجیتال مباحثی مانند سئو سایت، تجزیه و تحلیل آمارها، طراحی سایت، شبکه های اجتماعی، تبلیغات، تعیین استراتژی و غیره در آن دخیل است. برای هرکدام از حوزه های بازاریابی دیجیتال یک یا چند ابزار فوق‌العاده خوب وجود دارد. درواقع بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ همانند دستیاری می‌ماند که به شما می‌گوید نگران ناش چون قرار نیست که همه‌ی کارها را خودت انجام دهی! برای مثال یک دیجیتال مارکتر نمی‌تواند بدون ابزارهای های تحلیل رقبا رتبه سایت و منابع ترافیک ورودی رقیبان را محاسبه کند! یک دیجیتال مارکتر که نمی‌تواند از تعداد کلیک یا میزان بازدید یک صفحه از سایت مطلع شود! تا وقتی که سرویس‌ها و افزونه های ایمیل مارکتینگ هستند چرا نباید به بازاریابی ایمیل فکر کرد؟

ابزار و سرویس های رایگان و غیررایگان زیادی در اینترنت وجود دارد اما کدام ابزارهای کاربردی برای دیجیتال مارکترها بهترین است؟ آیا غیر از گوگل آنالیتیکس و الکسا و … ابزارهای دیگری هم هستند که کاربرد متفاوتی داشته باشند؟ در این مطلب از هیدیکا قصد داریم ابزارهای مهم دیجیتال مارکتینگ را به شما معرفی کنیم. مطمئناً با وجود این ابزارها به اطلاعات موردنظرتان دسترسی خواهید داشت و به عنوان یک دیجیتال مارکتر حرفه‌ای‌تر عمل خواهید کرد.

موتورهای جستجو، شبکه های اجتماعی، ایمیل، پیامک و به طور کلی فضای دیجیتال فرصتی برای ایجاد کسب‌و‌کارها و بهبود کسب‌و‌کارهای فعلی ایجاد کرده است! بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ یعنی استفاده از یکسری تاکتیک‌ها در فضای دیجیتال به عنوان ابزاری جهت جذب مخاطب و برندسازی.

دسترسی به اطلاعات یک قدرت است. ابزارهای دیجیتال مارکتینگ به دیجیتال مارکتر این قدرت را می‌دهند تا بتواند از اطلاعات جمع‌آوری شده در جهت اندازه گیری کمپین‌ها، شاخص کلیدی عملکرد، تعیین استراتژی و همچنین آسان کردن فرآیندهای کاری استفاده کند.

سرویس و ابزارهایی که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد همگی وبسایت و اپلیکیشن نیستند، برخی اکستنش های مرورگر می‌باشند و در مسیر بازاریابی دیجیتال مکمل راه شما خواهند بود.

یک) گوگل آنالیتیکس: بهترین ابزار آنالیز ترافیک سایت

معرفی ابزارهای سئو
ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

اگر به بحث دیجیتال مارکتینگ علاقمند باشید به احتمال زیاد نام گوگل آنالیتیکس را شنیده اید. ضروری ترین و اولیه ترین ابزاری که هر دیجیتال مارکتری باید روی وب سایتش نصب کرده باشد. گوگل آنالیتیکس یکی از ساده ترین و در عین حال کامل ترین ابزارهایی است که توسط آن می توانید ببینید چند بازدید کننده از سایت تان بازدید کرده اند، از چه طریقی سایت را پیدا کرده اند، چه صفحاتی را در وب سایت باز کرده اند، چه مدت زمانی در آن مانده اند و … هر اطلاعات دیگری که به آن نیاز دارید. در واقع گوگل آنالیتیکس مانند پیکره ی کمپین های بازاریابی می ماند و رایگان بودنش استفاده از آن را برای هر مارکتری ضروری می سازد.

شما می توانید به وسیله ی گوگل آنالیتیکس دریابید:

  • Real-Time (بررسی لحظه به لحظه): این قسمت به شما اطلاعات لحظه‌ای را نمایش می‌هد؛ اطلاعاتی مثل نحوۀ ورود کاربران، تعداد صفحات دیده شده توسط آن‌ها، صفحات فعال، مکان‌ فعلی آن‌ها و … در این بخش قابل دسترسی است. مثلاٌ می‌توانید ببینید که در همین لحظه چند نفر در سایت شما هستند و چه کاری می‌کنند؟
  • Audience (مخاطبان): در این بخش شما می‌توانید در مورد بازدیدکنندگان و ویژگی‌های آن‌ها اطلاعات کسب کنید. اطلاعاتی مانند تعداد کاربران آنلاین، جنسیت آن‌ها، علاقه‌مندی‌هایشانمدت زمان ماندن در سایت، بانس ریت و …).
  • Acquisition (نحوه جذب): این بخش به شما می گوید که بازدیدکنندگان تان از چه طریقی جذب سایت شما شده‌اند و ترافیک ورودی شما از چه راه‌هایی است.
  • Behavior (رفتار): این بخش به شما نشان می‌دهد که بازدیدکنندگانتان در زمان ورود به سایت شما، دقیقاً چه صفحاتی را مشاهده می‌کنند و چه کاری انجام می‌دهند).
  • Conversions (نرخ تبدیل): در این بخش می‌توانید نرخ تبدیل شما چقدر بوده است یا به عبارتی چه تعداد از کاربران شما به مشتری تبدیل شده‌اند.

دو ) google pagespeed insights : ابزار تست سرعت سایت

ابزارPageSpeed Insightsگوگل، ابزاری بسیار ساده ای برای آزمایش و بررسی سایت هایی است که ممکن است از حد معمول خود کند تر باشند. این ابزار برای ارزیابی عملکرد صفحه ی شما امتیاز های واقعی را به شما عرضه می کند. امتیاز PageSpeed Insights معمولا به عنوان معیاری برای سنجش سرعت سایت استفاده می شود. درست مانند PageRank که در چند سال گذشته مورد استفاده قرار داشت. ما برای نمونه آدرس سایت آمازون را در page speed وارد کردیم، همانطور که می‌بینید این غول فروشگاه‌های اینترنتی با این حجم از محصول در نسخه دسکتاپ خود، امتیاز ۹۲ را در سرعت بارگذاری گرفته است. آمار شگفت‌انگیزی است نه؟

ابزارهای سئو سایت
page-speed-insight

سه ) Similarweb سیمیلار وب ( ابزار تحلیل و آنالیز رقبا و سایت خود)

similarweb یک ابزار انلاین جهت داده کاوی و تحلیل و بررسی ترافیک سایت، اپلیکیشن و تحلیل کلمه کلیدی است. similarweb را از سایت های مشابه الکسا البته با مزایا و عملکرد بهتر می‌شناسند. این سرویس یکی از پراستفاده ترین و بهترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال محسوب می‌شود و دارای دو نسخه رایگان و غیررایگان است. قاعدتاً نسخه رایگان اطلاعات محدودی را ارائه می‌دهد اما این داده ها اصلی ترین داده‌هایی است که شاید به عنوان دیجیتال مارکتینگ پاسخگوی شما باشد. ابزار SimilarWeb نه تنها ابزاری رایگان برای انجام چنین کاری است، بلکه استفاده از آن بسیار ساده و آسان است. شما می‌توانید بررسی کنید که ترافیک رقبا چقدر است؟ رتبه صفحاتشان چقدر است؟ چقدر اینگیجمنت دارند و اطلاعات دیگری که دید خوبی برای برنامه‌ریزی به شما می‌دهد.

ابزارهای سئو سایت
سئو سایت با similarweb

چهار )  گوگل ترندز Google Trends

گوگل ترند یا گوگل ترندز (Google Trends) یکی از پرکاربردترین سرویس های رایگان و تحت وب شرکت گوگل می باشد که با استفاده از آن می توان اطلاعات مفیدی در ارتباط با ترند (روند = Trend) یا به عبارتی میزان تغییرات سرچ یک کلمه کلیدی دربازه زمانی و منطقه جغرافیایی مشخص بدست آورد. همچنین مقایسه کلمات کلیدی با یکدیگر را بر اساس میزان سرچ و محبوبیت در میان مردم امکان پذیر می کند.

یک سایت یا یک فروشگاه اینترنتی چه می‌خواهد جز اینکه در رتبه‌های بالای گوگل قرار بگیرد و کرور کرور کاربر روی سایتش کلیک کنند و سری به آن بزنند؟ بله می‌دانیم که هدف نهایی سایت‌ها افزایش فروش و دستاوردهایی از این قبیل است ولی باور کنید که همه چیز با افزایش ترافیک شروع می‌شود.

برای استفاده از گوگل ترند ابتدا وارد سایت گوگل ترندز شوید ، در قسمت جستجو، کلمه ی مورد نظر را تایپ کنید. در این صفحه فیلتر هایی که توضیح داده شد را مشاهده می نمایید. به عنوان مثال با وارد کردن کلمه ی “طراحی سایت”  می توانید ببینید در کدام کشورها و شهرها، و در چه بازه ی زمانی بیشتر مورد جستجو قرار گرفته است؟ ترند گوگل یک تجزیه و تحلیل کامل و صحیح در مورد کلمات کلیدی به شما می دهد.

ابزارهای سئو سایت
سئو سایت با گوگل ترندز

پنج ) جی تی متریکس ( GtMetrix)

یکی از مهم‌ترین فاکتورهای موفقیت یک سایت در جذب کاربر، نمایش داده شدن در صدر نتایج جستجوی گوگل است؛ اما آنچه موجب جذب مشتری می‌شود،کیفیت سایت مانند سرعت لود شدن سایت است. ابزار GTmetrix خاص آنالیز سرعت صفحات سایت است. باید در نظر داشته باشید که سرعت سایت تنها یک عامل است و شما باید از ابزارهای کمکی دیگری نیز برای بررسی سئو سایت خود کمک بگیرید. استفاده از این ابزار خرده کاری‌های زیادی دارد و بهتر است پیش از کار با آن، آموزش‌های مربوط به استفاده از آن را مشاهده کنید. نکته بسیار مهم درباره این ابزار این است که GTMetrix سرعت سایت شما را از سرورهای کانادا معمولا چک میکند و نمی‌تواند سرعت دقیق را محاسبه کند و معمولا وبمستران برای بدست اوردن میانگین سرعت چندین بار عمل سرعت سایت را در این ابزار چک میکنند ولی بهترین راه این است که شما سرعت سایت را خودتان با بروزر موبایل یا دسکتاپ چک کنید تا عدد دقیق را بدست اورید ولی راهکارهایی که این ابزار به شما میدهد بسیار کلیدی و کارامد است.

ابزارهای سئو سایت
سئو سایت با جی تی متریکس

شش ) ابزار keywordtool.io  ( کیورد تولز)

این سایت یکی از بهترین جایگزین‌ها برای Google Keyword Planner و دیگر ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی است. استفاده از این ابزار رایگان است و بدون ایجاد اکانت می‌توانید از تحلیل‌های آن بهره بجویید. کار ویژه این سایت، بهتر کردن کلمات کلیدی ای است که شما برای سایتتان انتخاب کرده‌اید. اگر در انتخاب کلمات کلیدی دچار مشکل هستید و نمی‌دانید چگونه بهترین نتیجه را از کلمات کلیدی بگیرید، این سایت گزینه مناسبی برای شماست ،  همانطور که می‌بینید، با جستجو کلمه آموزش سئو در این ابزار، تعداد زیادی کلمه کلیدی مشابه که توسط مخاطبان جستجو می‌شود به من نمایش داده شده. در نسخه پولی، اطلاعات بیشتری مثل تعداد جستجو کلمات و همینطور کلمات بیشتر به شما نشان داده می‌شود.

ابزارهای سئو سایت
سئو سایت با کیورد تولز

 Google را فراموش نکنید که قطعا، قدرتمندترین و رایگان ابزارهای سئو سایت می باشد.

امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید و اگر از ابزار کارامدی استفاده میکنید لطفا با ما و دیگر علاقه‌مندان در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید و ما هم اگر ابزارهای جدیدتری پیدا کردیم حتما به لیست بالا اضافه خواهیم کرد با آرزوی موفقیت برای تک تک شما…

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *