استانداردهای انتخاب نام تجاری

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
انتخاب نام تجاری

استانداردهای انتخاب نام تجاری

 

انتخاب نام تجاری

 

انتخاب نام تجاری: نام تجاری همانطور که از اسم آن مشخص است ، شامل اطلاعاتی است که مشتری و مخاطب در مورد حوزه کار و فعالیت شما دارد. به این نکته توجه کنید که نام تجاری برای همیشه در ذهن مشتری شما باقی می ماند.

در واقع ، نام  تجاری شامل یک نماد ، علامت ، اسم ، کلمه ، آرم و یا جمله ای است که با استفاده از آن می توانید حوزه فعالیت و محصولات خود را از سایر شرکت ها و برندها متمایز کنید. برای انتخاب یک نام تجاری موفق باید از حمایت های حقوقی نیز برخوردار شوید.

نام  تجاری شرکت شما ارتباط مستقیمی با اعتبار و ارزش شرکت شما دارد. هرچه میزان ارزش نام تجاری شما بیشتر باشد ، ارزش و اعتبار محصولات شما نیز افزایش می یابد.

انتخاب یک نام تجاری موفق فرایند پیچیده ای دارد و به یک طراحی و برنامه ریزی دقیق نیاز دارد. در اکثر لوگو ها نام تجاری نشان داده می شود. به طور کلی ، نام تجاری یکی از معتبرترین و با ارزش ترین دارایی های یک شرکت محسوب می شود.

در برخی مواقع ، نام تجاری ، همان شعار یا علامت مشخصی است که با استفاده از آن مشتریان شما شرکت شما را می شناسند. ارتباط نام تجاری شرکت شما با مشتری و مخاطب شما به حدی قوی است که گاهی اوقات نام تجاری شرکت شما و شرکت با یکدیگر یکی می شوند.

برخی از نامها و برندهای تجاری تا حدی اهمیت دارند که در سازمان بورس اوراق بهادار ارزش پولی دارند. برخی از آنها روند صعودی و برخی روند نزولی در میزان سهام خود دارند.

برخی افراد به اشتباه نام تجاری یا برند را با مارک یکی می دانند که این اشتباه است. مارک همان علامت شرکت است و با نام تجاری تفاوت دارد. با توجه به اینکه امروزه بازار محصولات سرشار از محصولات و خدمات مختلف است ، انتخاب یک نام تجاری موفق سبب می شود که محصول شما به عنوان محصولی خاص معرفی شود و توجه افراد زیادی را به خود جلب کند. یک نام تجاری خوب

می تواند همیشه در ذهن مشتریان شما باقی بماند و سبب وفادای ، اعتماد و ایمان مشتریان به شما می شود.

می توان گفت ، نام تجاری مانند یک موجود زنده است و دارای هویت ، نام ، فرهنگ ، احساسات ، هوش و شخصیت خاص خودش است. صاحب شرکت باید به وجود همه این ویژگی ها در نام تجاری خود دقت کند و ارتباط آن را با محصولات خود مشخص کند.

در برخی مواقع ، می توانید از سلیقه و ایده مشتریان خود برای رای انتخاب لوگو تجاری استفاده کنید. با انتاب یک نام تجاری مناسب ، می توانید طرح و سبک منحصربه فردی برای آن در نظر بگیرید.  ایده استفاده از سلیقه مشتریان در انتخاب آرم تجاری می تواند به شما آگاهی از سلیقه و سبک انتخاب مشتری کمک کند.

معیارهای مهم در انتخاب آرم تجاری

در انتخاب یک نام تجاری موفق چند معیار مهم وجود دارد که شامل: قابل یادآوری ، معنا، دوست داشتنی ، قابل انتقال ، قابل انطباق ، قابل حفاظت است.  سه عنصر ابتدایی ، سنگ بنای نام تجاری هستند و سه عنصر بعدی تدافعی بوده و به کاربرد و حفظ ارزش نام تجاری در شرایط سخت کمک می‌کنند.

 نام تجاری باید قابل یادآوری باشد.

به این معنا که در زمان خرید و مصرف کالا ، مصرف کنندگان و خریداران نام تجاری را به یاد بیاورند. هرچه نام تجاری کوتاهتر باشد قابلیت به یاد ماندن آن نیز بیشتر است. به عنوان مثال ، نامهای کوتاه مانند کرست ، تاید و….  از جمله نام های تجاری به یاد ماندنی هستند.

 نام تجاری باید با معنا باشد.

نام تجاری شرکت خود را طوری انتخاب کنید که معنای ذاتی در درون آن وجود داشته باشد. به عنوان مثال ، نام تجاری شرکت خود را به گونه ای انتخاب کنید که با محصولات شرکت سازگاری داشته باشد.

نام تجاری دوست داشتنی انتخاب کنید.

نام های تجاری که جذاب و زیبا هستند ، به راحتی قابل دسترسی هستند و طرفداران زیادی را به سوی خود جذب می کنند.

نام تجاری قابل انتقال انتخاب کنید.

قابل انتقال به این معناست که نام تجاری خود را به گونه ای انتخاب کنید که در سراسر دنیا آن را شنیده باشند. به عنوان مثال ، آمازون که نام یک فروشگاه اینترنتی کتاب است. بنیان گذار این فروشگاه می دانست که  بزرگترین رودخانه جهان هم است ، به همین دلیل این نام را انتخاب کرد.  هم اکنون ، این شرکت محصولات و کالاهای مختلفی را به سراسر جهان عرضه می‌کند.

نام تجاری قابل انطباق انتخاب کنید.

قابل انطباق بودن در نام تجاری به این معناست که با توجه به معیارها و ملاک های هر دوره نام تجاری خود را انتخاب کنید. با استفاده از این روش ، نام تجاری شما برای همیشه در ذهن مشتریان باقی می ماند.

از نام تجاری خود محافظت کنید.

نام تجاری انتخاب کنید که بتوانید آن را حفظ و به نام عمومی تبدیل کنید. این امر سبب می شود که از رقبای خود جلوتر بیفتید. به عنوان مثال ، نام های تجاری کلینکس ، اسکاج ، تیپ و … توانسته‌اند نام تجاری خود را به خوبی حفظ کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *