اهمیت طراحی لوگو

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
اهمیت طراحی لوگو

اهمیت طراحی لوگو

 

اهمیت طراحی لوگو

 

لوگو یک ابزار حرفه ای برای معرفی هویت و برند شرکت و محصولات شما است. در صورتی که

لوگوی شما به درستی طراحی شود ، می تواند شهرت برند شما را در میان کاربران افزایش دهد. سعی کنید از طرح های قوی و قدرتمند در لوگوی خود استفاده کنید. استفاده از طرح های ضعیف سبب می شود که میزان کاربران و مشتریان شما کاهش پیدا کند.

طراحان ماهر و حرفه ای لوگو می توانند به اهمیت طراحی لوگو پی ببرند. با استفاده از رنگ ها و فونت ها و همچنین شیوه طراحی لوگو ی خود می توانید هویت تجاری برند خود را به تصویر بکشید. به عنوان مثال ، نوع کفش شما نشان دهنده شخصیت و خصوصیات شما می باشد.

به طور کلی ، طراحی و ایجاد لوگو به زمان زیادی نیاز دارد. به همین دلیل ، طراحی لوگو اهمیت زیادی دارد. سعی کنید از تکنیک ها و استراتژی های خاصی در طراحی لوگو ی خود استفاده کنید. لوگوی شما زمانی اهمیت پیدا می کند که استانداردها و قانون های طراحی لوگو در آن رعایت شود.

اهمیت طراحی لوگو را می توان شامل موارد زیر دانست:

  • یک لوگوی تبلیغاتی زمانی اهمیت پیدا می کند که در چاپ های کوچک و بزرگ نیز قابل مشاهده باشد.
  • زمانی که از طرح های زیبا و منحصر به فرد در لوگوی خود استفاده کنید ، لوگوی شما اهمیت زیادی پیدا می کند.
  • استفاده از نشان واره ها و مارک های تجاری سبب شناخته شدن و محبوبیت لوگوی شما نیز می شود.
  • با به کارگیری یک طرح خوب و موثر در لوگو ، می توانید کالاهای تبلیغاتی و محصولات خود را در مکان ها و فضاهای بیشتری به نمایش بگذارید و از این طریق میزان فروش محصولات خود را افزایش دهید. این کار همچنین نشان دهنده قدردانی و وفاداری به طرح برند شما نیز می باشد.
  • استفاده از طرح مناسب در لوگو سبب اهمیت طراحی لوگو و همچنین اعتماد افراد به کسب و کار شما می شود.

از طریق طراحی لوگوی خود می توانید ارتباط خوب و موثری با افراد برقرار کنید و اعتماد افراد را به دست بیاورید. به عنوان مثال ، اگر موضوع و طرح لوگوی شما مربوط به اسباب بازی کودکان است ، لوگوی شما نباید برای بزرگسالان طراحی شود.

یکی دیگر از عواملی که سبب اهمیت طراحی لوگو می شود ، استفاده از فونت مناسب است. سعی کنید فونت و قلم لوگوی خود را متناسب با سن مخاطبان خود انتخاب کنید. این نکته در مورد رنگ لوگو نیز صدق می کند. استفاده از فونت و رنگ مناسب ، حس اعتماد به نفس و اطمینان را در میان کاربران و مشتریان شما به وجود می آورد. نکته دیگر این است که در انتخاب رنگ لوگوی خود به روان شناسی رنگ ها توجه کنید. به عنوان مثال ، رنگ زرد سبب ایجاد اضطراب  و نگرانی در کاربران می شود. رنگ سبز سبب ایجاد حس نشاط و آرامش در افراد می شود.

یکی دیگر از دلایل اهمیت طراحی لوگو ، حرفه ای طراحی کردن آن است.

با توجه به اینکه لوگوها جزئی از فعالیت و کسب و کار شما را در بر می گیرند ، اما از اهمیت زیادی برخوردار هستند.  با توجه به اینکه لوگوها انتظارات و خواسته های مصرف کنندگان را برطرف می کنند ، اهمیت زیادی در کسب و کارهای مختلف دارند.

با استفاده از یک طرح مناسب و حرفه ای برای لوگوی خود می توانید حوزه کسب و کار خود را از میان رقبای خود متمایز کنید.

یکی دیگر از دلایل اهمیت طراحی لوگو ، آشکار کردن هویت برند شما است.

با طراحی حرفه ای لوگوی خود می توانید هویت و شخصیت شرکت  و برند خود را معرفی کنید. به عنوان مثال ، طراحی لوگو ی نایک به گونه ای است که نمادی از سرعت و موفقیت در پشت تصویر لوگوی نایک دیده می شود. این امر سبب محبوبیت برند نایک در میان افراد مختلف شده است.

بسیاری از لوگوهای حرفه ای و شناخته شده به گونه ای طراحی شده اند که با مخاطبان خود ارتباط برقرار می کنند و انتظارات آن ها را برآورده می سازند.

یکی دیگر از دلایل اهمیت طراحی لوگو ، برقراری ارتباط احساسی با مخاطب است.

کاربران و مخاطبان با دیدن هر نوع لوگویی ارتباط احساسی خاصی با آن برقرار می کنند.

طرح و رنگ به کار رفته در لوگوها نیز در ایجاد ارتباط عاطفی با مخاطبان تاثیر دارد.

میزان تاثیرپذیری افراد از طرح لوگو بر اساس تحقیقات به دست آمده شامل موارد زیر است:

  • ۸۰   درصد  از مصرف کنندگان معتقدند  که رنگ ها  تاثیر زیادی در تشخیص بهتر برند دارند.
  • ۹۳ درصد از خریدها و فروش محصولات بر اساس جنبه های بصری و زیبایی شناسی لوگو به دست می آید.
  • ۷ درصد از افراد معتقدند که رنگ لوگو نیز تاثیر زیادی در خرید محصولات آن شرکت دارد.

شیوه طراحی لوگو ی شما سبب برقراری ارتباط با مشتری می شود. در صورتی که افراد مختلف نام شرکت شما را فراموش کنند با دیدن لوگوی شما نام شرکت و محصولات شما را به خاطر می آورند.

به طور کلی ، از اهمیت طراحی لوگو در سرمایه گذاری و کسب و کار خود غافل نشوید. طراحی حرفه ای لوگو می تواند به عنوان یک سرمایه ای ارزشمند برای شما باشد و با گذشت زمان نیز ارزش و اهمیت آن افزایش پیدا کند. در نتیجه ، سعی کنید هرچه زودتر و در مدت زمان کوتاه تری اقدام به طراحی لوگو ی خود کنید تا بتوانید محبوبیت زیادی در میان کاربران خود به دست بیاورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *