بازاریابی لوگو چیست؟

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
بازاریابی لوگو

بازاریابی لوگو چیست؟

 

بازاریابی لوگو

 

با توجه به اینکه بازاریابی تاثیر زیادی در رونق کسب و کار دارد سالانه هزاران میلیارد صرف ساخت لوگو و تبلیغات می سود. برای اینکه بتوانید در زمینه تبلیغات از رقبای خود پیشی بگیرید ، باید بتوانید موانع را کنار بزنید. طراحی لوگو یکی از ابزارهای مفید برای رونق بخشیدن به کسب و کار شماست.

در واقع ، طراحی لوگو یکی از استراتژی ها در بازاریابی است. این امر سبب می شود تا مشتری به سمت شما جذب شود. طراحی یک لوگوی منحصر به فرد یک عنصر مهم در بازاریابی است.

میزان اهمیت طراحی لوگو در بازاریابی چقدر است؟

لوگوی شرکت شما تصویری از شما در ذهن بیننده ایجاد می کند. به همین دلیل ، در همه کسب و کارها ما شاهد طراحی لوگو های حرفه ای هستیم. همه شرکت های حرفه ای و با سابقه و حتی شرکت های نوپا به دنبال ایجاد تاثیر و ذهنیت خوب در مخاطب و مشتریان خود هستند. در صورتی که شرکتی بخواهد مشتریان خود را حفظ کند ، نکته اول استفاده از طرح مناسب در لوگو است. تصویر لوگو تصوری در ذهن خریدار و مصرف کننده ایجاد می کند. ایجاد تاثیر مثبت و ماندگار سبب می شود لوگوی شما به یک لوگوی مهم و یک برند خاص تبدیل شود.

در هر کسب و کاری یک لوگوی خاصی در نظر گرفته می شود. لوگو ها میزان بازاریابی محصول شما را نیز بالا می برند. طراحی مناسب لوگو فضای رقابتی در بازاریابی ایجاد می کند.

چرا طراحی لوگوی تجاری در همه کسب‌وکارها اهمیت دارد؟

به چند دلیل طراحی لوگو نقش مهمی در رونق و بازاریابی شرکت شما ایجاد می کند. این عوامل شامل موارد زیر است:

  • لوگو سبب شکل گیری هویت در برند شما می شود.

با طراحی لوگو یک هویت تجاری در برند خود ایجاد می کنید. در صورتی که لوگو بتواند پیام شما را شکلی جذاب به بیننده منتقل کند ، سبب شکل گیری هویت منحصر به فردی در برند و همچنین رونق کسب و کار شما می شود.

طراحی لوگو سبب می شود که شما بتوانید در کسب و کار خود قوی تر عمل کنید. لوگو های خود را می توانید در محیط های مختلفی مانند وب سایت ها ، کارت های تبلیغتی ، لوازم التحریر ، بروشور و … چاپ کنید. زمانی که افراد مختلف این لوگو ها را مشاهده می کنند با کیفیت خدمات آشنا می شوند. این امر سبب می شود که هویت برند شما شناخته و معروف شود.

  • طراحی لوگو سبب شناخته شدن برند شما می شود.

هر شرکت و یا سازمانی  قصد دارد که تصویر خوب و درستی از خود در ذهن مخاطبان و مشتریان خود ایجاد کند. به همین دلیل ، کیفیت محصولات خود را بالا می برد. طراحی لوگو نیز روش دیگری برای شناخته شدن برند شرکت شما می باشد. با طراحی مناسب لوگو می توانید محصولات و خدمات خود را به افراد مختلف معرفی کنید.

طراحی لوگو به شکل حرفه ای سبب می شود که مصرف کنندگان و مشتریان با شناخت و ذهنیت قبلی از شما و محصولاتتان اقدام به خرید نمایند. در واقع ، افراد با دیدن لوگوی شما به نوع فعالیت و کسب و کار شما پی می برند.

  • لوگو کسب و کار شما را حرفه ای نشان می دهد.

یکی دیگر از مزایای طراحی لوگو این است که برند شرکت شما را حرفه ای نمایش می دهد. در واقع ، چگونگی طراحی لوگو نشانگر کیفیت ارائه خدمات آن شرکت است. افراد معمولا ترجیح می دهند کالاهای خود را از شرکت هایی خریداری کنند که طراحی لوگو ی آنها متمایز از سایر برندها باشد. لوگو ابزاری برای انتقال نوع و کیفیت محصولات شماست. به همین دلیل ، طراحی لوگو به صورت حرفه ای تاثیر زیادی در رونق کسب و کار شما دارد.

  • طراحی لوگو سبب ایجاد رقابت می شود.

در واقع ، طراحی لوگو یک جنبه رقابتی نیز دارد. زمانی که لوگو ی شما به صورت حرفه ای طراحی شود ، مصرف کنندگان به کیفیت مناسب محصولات شما پی می برند ، به همین دلیل ، طراحی لوگو یک فضای رقابتی نیز ایجاد می کند. سعی کنید با توجه به نوع فعالیت خود لوگو ی شرکت خود را طراحی کنید.

 

  • لوگوی خود را با تم تجاری طراحی کنید.

طراحی تجاری لوگو یکی دیگر از مواردی است که سبب جذب مشتری به سمت شما می شود. به عنوان مثال در صورتی که لوگو ی متناسب با محصول خود را طراحی کنید ، این طرح برای همیشه در ذهن مشتری می ماند. این نکته را نیز در نظر بگیرید که لوگو ی تجاری به معنا طراحی تصویر فانتزی نیست. طرح لوگوی تجاری تاثیر زیادی در میزان شهرت شما در حوزه کسب و کارتان دارد.

برای طراحی یک لوگو ی تجاری مناسب ، سعی کنید از طراحان گرافیک کار حرفه ای و افراد ماهر و متخصص کمک بگیرید.

  • از رنگ ها در طراحی لوگوی خود به صورت هدفمند استفاده کنید.

یکی از نکات مهم در طراحی لوگو ، استفاده مناسب از رنگ ها است. هر رنگ پیام و مفهوم خاصی را به بیننده منتقل می کند. به عنوان مثال رنگ قرمز سبب افزایش تحرک و انرژی در افراد می شود. رنگ زرد سبب ایجاد روحیه مثبت و رنگ آبی سبب افزایش اعتماد به نفس در افراد می شود. رنگ بنفش هم سبب ایجاد روحیه معنوی و اعتماد به نفس در افراد می شود. به همین دلیل در طراحی لوگو های تجاری برای گسترش بازاریابی خود ، به رنگ ها توجه خاصی می شود.

  • از لوگوهای ساده استفاده کنید.

طرح و شکل لوگو را متناسب با کسب و کار خود انتخاب کنید. سعی کنید بیشتر از دو رنگ یا فونت در لوگوی خود استفاده نکنید. خطوط لوگو را به شکل ساده طراحی کنید. طرح های ساده نیز باید به گونه ای باشند که سبب ایجاد احساس خوب در خواننده شوند. به عنوان مثال لوگوی شرکت آمازون ساده طراحی شده است اما طرح لبخند به کار رفته در آن ، سبب جذب مشتری می شود. طرح به کار رفته در لوگو نقش مهمی در انتقال پیام کسب کار شما به مخاطبان دارد. این امر سبب می شود شرکت شما از شرکت رقبا متمایز شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *