بهترین نرم افزار طراحی لوگو

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
نرم افزار طراحی لوگو

نرم افزار طراحی لوگو

 

نرم افزار طراحی لوگو

 

امروزه نرم افزارهای طراحی لوگو به صورت حرفه ای می توانند طرح لوگوی مورد نظر شما را طراحی کنند. در این جا به معرفی بهترین نرم افزار طراحی لوگو می پردازیم.

بهترین نرم افزار طراحی لوگو

  •  ادوبی ایلوستریتور (Illustrator)

 

نرم افزار طراحی لوگو

 

ایلوستریتور (Illustrator) اولین و بهترین نرم افزاری است که به شما در طراحی لوگو کمک می کند. نرم افزار  adobe Illustrator امکانات و گزینه های زیادی را در اختیار شما قرار می دهد و با استفاده از آن ها می توانید لوگوی خود را طراحی کنید. به طور کلی ، می توان گفت که این نرم افزار ، بهترین گزینه برای طراحی لوگو برای اشخاص ماهر و حرفه ای می باشد. نرم افزار ایلوستریتور ، در سال ۱۹۸۷  در سیستم عامل مکینتاش و سپس بر روی ویندوز منتشر شد.  فضای این نرم افزار ، بسیار شبیه به فضای Adobe  است. اگر با فضای فتوشاپ آشنایی داشته باشید ، به راحتی می توانید از این نرم افزار برای طراحی لوگو ی خود استفاده کنید. نرم افزار ایلوستریتور از طریق فرمت هایی مانند:  EPS، PDF، SVG و Ai . پشتیبانی می شود.

مهم ترین ویژگی های نرم افزار ایلوستریتور شامل موارد زیر است:

  • اجزا و عناصر لوگوی شما را به ساده ترین شکل ممکن طراحی می کند.
  • عکس را در این نرم افزار می توانید به وکتور تبدیل کنید.
  • طرح لوگوی خود را می توانید در اندازه بزرگ چاپ کنید.
  • می توانید لوگوی خود را در این نرم افزار لایه بندی و طراحی کنید.
  • گوشه های لوگوی خود را در این نرم افزار می توانید به راحتی گرد یا زاویه دار کنید.

علاوه بر مزایای گفته شده برای این نرم افزار ، چند ویژگی دیگر نیز وجود دارد که سبب محبوبیت این نرم افزار در میان طراحان لوگو شده است. از جمله این ویژگی ها می توان به : نوع قلم (نوک قلم) ، وجود بوم نقاشی متعدد در یک فایل ، ویرایش همزمان رنگ های لوگو ، اضافه یا کم کردن اجزای لوگو ، اضافه کردن گرادینت های آزاد و عناصر دیگر به لوگو می باشد.

نرم افزار ایلوستریتور به دلیل خاصیت وکتور بودن ، در زمینه طراحی لوگو های گرافیکی کاربرد زیادی دارد. از این نرم افزار در حوزه طراحی پوستر ، کارت ویزیت و همچنین طراحی لوگو ی اسم نیز استفاده می شود. یکی دیگر از مزایای نرم افزار ایلوستریتور این است که نیاز به مهارت خاصی ندارد و با روزانه سه ساعت کار و تمرین کردن می توانید مقدمات این نرم افزار را یاد بگیرید.  پس از ۳ ماه می توانید از این نرم افزار به راحتی استفاده کنید.

  • کورل دراو (corel draow)

 

نرم افزار طراحی لوگو

 

از نرم افزار کور دراو برای طراحی لوگو ، کارت ویزیت ، پوستر ، طراحی اسم ، تی شرکت ، طراحی جعبه های هدیه و… استفاده می شود.  با استفاده از این نرم افزار ، می توانید لوگویی جذاب و در عین حال ساده طراحی کنید. از مزیت های نرم افزار کورل دراو این است که از سرعت بالایی برخوردار است و در زمان کمی لوگوی مورد نظر شما را طراحی می کند.

از دیگر مزایای این نرم افزار این است که امکان فیت کردن تصاویر و عکس های شما به اندازه ای که فضای نرم افزار جا داشته باشد ، وجود دارد. به این نکته توجه کنید که اندازه و ابعاد تصاویر و عکس های شما به صورت اتوماتیک در این نرم افزار تغییر می کند.

از دیگر مزایای طراحی لوگو با نرم افزار کورل دراو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت تبدیل عکس به خط و یا خطوط متعدد وجود دارد.
  • وجود گزینه Object Manager این امکان را به گرافیست می دهد که لوگوی خود را لایه بندی کنید و همچنین از خطوط فرضی نمایشی در لوگوی خود استفاده کنید.
ادوبی ایندیزاین (Indesign)

 

نرم افزار طراحی لوگو

 

بسیاری از شرکت های صنعتی و شرکت های تجاری بزرگ ، برای طراحی لوگو ی خود از نرم افزار ادوبی ایندیزاین (Indesign) استفاده می کنند. این نرم افزار یکی از بهترین نرم افزار طراحی لوگو است.   با استفاده از این نرم افزار می توانید لوگو ، کارت ویزیت ، پوستر و… را به راحتی طراحی کنید.  این نرم افزار در صنعت چاپ و صفحه آرایی کاربرد زیادی دارد.

نرم افزار ایندیزاین قابلیت های فراوانی در زمینه صفحه آرایی و حروف نگاری دارد. با استفاده از این نرم افزار می توانید حروف و کلمات لوگوی خود را به شکلی زیبا دربیاورید. سبک و فونت حروف در این نرم افزار به صورت دقیق تنظیم شده است. اجزا و عناصر گرافیکی به کار رفته در این نرم افزار نیز به گونه ای است که می توانید از فرمت ها مختلف و متنوعی در آن ها برای طراحی لوگو ی خود استفاده کنید.

مهم ترین ویژگی های نرم افزار ایندیزاین شامل موارد زیر است:

  • از این نرم افزار می توانید برای طراحی و حروف نگاری لوگوی خود استفاده کنید.
  • از قدرت کارایی و کیفیت بالایی برخوردار است.
  • قابلیت ذخیره سازی به صورت خودکار در آن وجود دارد.

 

  • فتوشاپ(Photoshop)

همه شما با نرم افزار فتوشاپ آشنایی دارد. این نرم افزار برای طراحی لوگو نیز به کار می رود اما بهترین نرم افزار نیست. طراحان لوگو از نرم افزار فتوشاپ و کورل دراو به صورت مکمل و با هم استفاده می کنند. از مهم ترین مزایای نرم افزار فتوشاپ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کیفیت تصاویر و عکس های لوگو افزایش می یابد.
  • امکان ویرایش حرفه ای تصاویر و متن ها در این نرم افزار وجود دارد.
  • قابلیت به اشتراک گذاشتن عکس ها در این نرم افزار وجود دارد.
  • امکان تغییر رنگ و فونت لوگو در این نرم افزار وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *