تاثیر لوگو در برندینگ

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
لوگو در برندینگ

تاثیر لوگو در برندینگ

 

لوگو در برندینگ

 

لوگو در برندینگ:  لوگو نشانه ، متن و تصویری است که سبب معرفی و شناخته شدن برند شما می شود. اساس و بنای برند شما وابسته به لوگو است. در واقع ، لوگو به مشتریان کمک می کند که از شما ، شرکت ، برند و زمینه فعالیتتان آگاه شوند.

از تاثیرات لوگو در برندینگ این است که حوزه و نقش فعالیت شرکت و برند شما معرفی می کند. لوگو ممکن است در طول زمان تغییر کنید، اما مهمترین هدف لوگو این است که برند و زمینه کسب و کار شما را به مشتریان و مخاطبان معرفی کند.

قبل از طراحی لوگو به محیطی که قصد دارید لوگو را در آنجا نصب کنید ، بروید. رقبای خود را شناسایی کنید. دقت کنید که رقبای شما از چه طرح و رنگی در لوگو ی خود استفاده کرده اند؟ سعی کنید لوگوی خود را متمایز طراحی کنید تا از رقبایتان متفاوت باشید. این امر تاثیر زیادی در برندینگ شدن لوگوی شرکت شما دارد.

لوگو و برندینگ و تاثیر آنها در کسب و کار شما

یکی از مهمترین عملکردهای لوگو این است که کمک می کند مخاطب شما را بشناسد و از محصولات و خدمات شرکت شما مطلع شود. در واقع ، لوگو اطلاعات اولیه و کلیدی کسب و کار شما در اختیار مشتری می گذارد. با شناخته شدن لوگوی شرکت شما و سبب ارتباط افراد با شما و افزایش ارزش و اعتبار برند شما می شود. در واقع ، لوگو سبب برندینگ شدن شرکت شما و ارتباط میان شما و مشتریان می شود. به عنوان مثال ، شرکتی که در لوگوی خود برای نشان دادن حمایت از طبیعت از رنگ سبز استفاده می کند ، این طرح سبب می شود که لوگوی آن برای همیشه در ذهن مخاطب باقی بماند. ماندگاری لوگو در ذهن مخاطب سبب شناخته شدن و برندینگ شدن شرکت می شود. زمانی که مشتری لوگوی شما را می بینید ، شرکت و برند شما در ذهن او نقش می بندد و با دیدن لوگو شما را به خاطر می آورد.

 

در نتیجه ، لوگو نقش مهمی در ایجاد هویت برای برند شما دارد.

برای برندینگ شدن لوگوی خود به نکات زیر توجه کنید:

  • از ابزارهای استراتژیک در طراحی لوگو و برند خود استفاده کنید.

لوگو وسیله ای است که با استفاده از آن می توانید هویت بصری خود را به افراد معرفی کنید. لوگو به عنوان یک ابزار استراتژیک سبب می شود که شرکت شما در سراسر جهان شناخته شود. اولین فاکتور در طراحی لوگو این است که سبب برندینگ شدن شرکت شما شود. زیبایی ظاهری لوگو در درجه دوم اهمیت دارد.

  • از مفاهیم و لغات مرموز در لوگوی خود استفاده نکنید.

برخی طراحان سعی می کنند که مفاهیم و معانی متعددی را در لوگوی خود به کار ببرند. طراحان حرفه ای بر روی شناسایی لوگو تمرکز می کنند.

 اهمیت لوگو  در برندینگ 

افراد با دیدن لوگو بلافاصله با برند مربوط با آن ارتباط برقرار می کنند. در واقع ، با طراحی لوگو برند خود را به تصویر می کشید و کسب و کار خود را به مشتری معرفی می کنید.

زمانی که شما لوگویی را می بینید ، می توانید بلافاصله برند آن را تشخیص دهید. لوگویی که استاندارد و خوب طراحی شده باشد به مشتری کمک می کند که برند مرتبط با آن را به خاطر بیاورد. از آنها که طرح ، شکل و رنگ بیشتر در ذهن انسان باقی می ماند ، در طراحی لوگو ی خود از رنگ ها و طرح های مناسب و مرتبط با یکدیگر استفاده کنید ،رعایت این نکته سبب می شود که لوگوی شما در مدت زمانی کوتاهی به برندینگ معروف تبدیل شود.

لوگوی مناسب تاثیر خوبی در ذهن مخاطب دارد. در صورتی که در حوزه کسب و کار خود رقبای زیادی دارید ، از طرح و شکلی در لوگوی خود استفاده کنید که علاوه بر سادگی زیبا و جذاب باشد و تاثیر خوبی بر روی بینندگان داشته باشد.

نقش مهمی که لوگو در برندینگ دارد این است که ارتباطی بین ارزشهای برندینگ بوجود می آورد. به بیان ساده تر ، هدف اصلی و اولیه لوگو شناختن و هویت بخشیدن به برند است ، اما می توانید بین پیام های یک برند و ارزش ها و اعتبار آن ارتباطی برقرار کند. به این نکته توجه کنید که در طراحی لوگو   به سادگی طرح آن توجه کنید. رعایت این نکته نیز تاثیر زیادی در برندینگ لوگوی شما دارد.

شناخته شدن و برند شدن لوگو سبب وفاداری مشتری به شما می شود. سعی کنید به صورت پی درپی در لوگوی خود تغییر ایجاد نکنید . تنوع خوب است و شما به عنوان یک بازاریاب و یا صاحب حرفه از آن استقبال می کنید، اما مشتری که از قبل طرح لوگو و برند شما را دیده و شناخته است، این تغییر را دوست ندارد.

در واقع ، مخاطب یا مشتری به طرح قبلی لوگوی شما عادت کرده است و با مشاهده لوگوی جدید شما احساس می کند که به او خیانت شده است.

لوگوی برندینگ شما در هر جایی می تواند وجود داشته باشد. به عنوان مثال می توانید از برندینگ خود بر روی محصولات ، صفحات رسانه های اجتماعی ، وب سایت و… استفاده کنید. این امر سبب می شود که شما برند خود را به صورت دائم معرفی کنید که تاثیر زیادی در کسب درآمد و فروش محصولات شما دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *