تاریخچه برند زارا (ZARA)

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
تاریخچه برند زارا (ZARA)

تاریخچه برند زارا (ZARA)

 

تاریخچه برند زارا (ZARA)

 

زارا (Zara) یک برند اسپانیایی است که در زمینه پوشاک و زیورآلات فعالیت می کند. شخصیت زارا ناو سرفرماندهی گروه فروشگاه های زنجیره ای فروشگاه ایندیتکس است. شرکت ایندیتکس یک مجموعه بزرگ در نساجی و طراحی اسپانیایی به شمار می رود که علاوه بر برند زارا ، برندهای دیگری مانند ماسیمو دوتی ، پول اندبر ، اویشو ، اتوترکه ، استرادیواریوس و برشکا را نیز در اختیار دارد. تاریخچه برند زارا جالب است.

شرکت زارا در سال ۱۹۷۵ به وسیله شخصی به نام روزالیا مرا گوینتیا و آمانسیو اورتگا تأسیس شد. شرکت زارا از جمله شرکت هایی است که زمان زیادی از فعالیتش نمی گذرد اما با این حال توانسته است به یکی از صد برند برتر در جهان تبدیل شود.

هم اکنون ، آمانسیو اورتگا یک میلیاردر است. او به دلیل حرفه پدر خود که کارگر راه آهن بود ، مدرسه و تحصیل را ترک کرد و یک مغازه لباس فروشی زنانه تاسیس کرد. او در سال ۱۹۷۲ یک فروشگاه لباس زیر زنانه تاسیس کرد و در در سال ۱۹۷۵ به همراه همسر خود یک شعبه فروشگاه لباس زیر زنانه تاسیس کرد. غیرقابل باور است که هم اکنون او به عنوان ششمین فرد ثروتمند در جهان است و بیش از ۷۰ میلیارد دلار ثروت دارد.

 معرفی تاریخچه  زارا (Zara) و محصولات آن

در واقع ، نام برند زارا (Zara) از فیلم زوربا گرفته شده است.  حوزه فعالیت برند زارا ابتدا در زمینه پوشاک ارزان قیمت بود ، پس از اینکه محصولات این برند با استقبال زیادی مواجه شد ، فروشگاه های زارا در سراسر اسپانیا شعبات مختلفی را تاسیس کرد و  فصل جدیدی در تاریخچه برند زارا به وجود آمد.

برند زارا در سال ۱۹۸۰ به بازار جهانی راه پیدا کرد. مهم ترین بخش تولیدات و محصولات برند زارا شامل عطر و ادکلن بود. در سال ۱۹۹۹  تولیدات و محصولات عطر و ادکلن برند زارا گسترش پیدا کرد و با استقبال زیادی مواجه شد.

طراحی لوگو در تاریخچه برند زارا ، طراحان و ایده پردازان ماهر و باتجربه ای وجود دارد. این امر سبب شد که تولید محصولات برند زارا با سرعت بیشتری انجام شود و کیفیت آن ها نیز بالا برود. هم اکنون ، بیست سال از تولیدات عطر و ادکلن برند زارا گذشته است و تا کنون این برند ، حدود ۴۰۰ مدل عطر و ادکلن را وارد بازار کرده است.

معرفی عطرهای برند زارا (Zara)

در اینجا به معرفی مشهورترین و محبوب ترین عطرهای برند زارا می پردازیم.

عطر زارا (Zara Night Pour Homme)

یکی عطر ، یکی از عطرهای مردانه ای است که بوی خنکی دارد و از جمله عطرهای ماندگار زارا محسوب می شود. این عطر زارا در سال ۲۰۱۷ وارد بازار شد.  رایحه های برجسته این عطر

ترنج و لیمو هستند.

عطر زارا (Tiveden)

یکی دیگر از عطرهای برند زارا تیودن است. این عطر رایحه ای شرقی ، گرم و شیرین دارد و از بهترین عطرها برای فصل های پاییز ، بهار  و  زمستان به شمار می رود. رایحه عطر تیودن از طبیعت الهام گرفته است. بسته بندی این عطر نیز به گونه ای است که می توان وجود طبیعت و عناصر آن را در این عطر احساس کرد.

عطر زارا (Rose Elixir)

این عطر ، یک عطر زنانه است و از کیفیت خوبی نیز برخوردار است. طرح آن نیز منحصر به فرد است. رایحه این عطر گرم و شیرین است و در بسته بندی های ۱۰۰ میلی لیتری قرار گرفته است. مواد به کار رفته در این عطر ، زعفران و گل رز است و بویی آرام بخش دارد.

راز محبوبیت برند زارا   (ZARA) چیست؟

آمانسیو اورتگا توانست برند زارا را به برندی منحصر به فرد تبدیل کند. او می گوید که ایده مد سریع ، دو هدف اساسی دارد : ۱- به مشتریان دقیقا همان چیزی را بدهند که می خواهند. ۲- این کار را در سریع ترین زمان ممکن انجام دهند.

برند زارا ، هر سال ۱۲۰۰۰ طرح جدید را در زمینه پوشاک طراحی می کند. این امر سبب شده است که این برند در کوتاهترین زمان ممکن به موفقیت دست پیدا کند.

به طور کلی ، راز موفقیت و محبوبیت برند زارا ، هماهنگی این برند با مد و مدل های در حال تغییر است. این شرکت مدهای جدید را در زمان اندکی در محصولات خود درج می کند. این امر سبب شد که برند زارا  استقبال قابل توجهی در بازار به دست بیاورد.

آمانسیو اورتگا اولین شعبه فروشگاه خارجی خود را در کشور پرتغال تاسیس کرد و توانست دامنه فعالیت خود را در حوزه بین المللی نیز گسترش دهد. یکی از ویژگی های برند زارا این است که این شرکت ، هیچ گاه برای خود تبلیغاتی انجام نداد اما سعی کرد که فروشگاه ها و مغازه های خود را در لوکس ترین و شیک ترین نقاط شهر تاسیس کند. به عنوان مثال ، در سال ۲۰۰۳ یکی از شعبه های خود را یک سینمای تاریخی در الچه تاسیس کرد.

یکی دیگر از ویژگی های برند زارا این است که ، بر خلاف برندهای معروف دیگر که در کشورهای مختلف شعبه دارند  و هر سال دو بار محصولات خود را به شعب مختلف ارسال می کنند ، برند زارا این کار را را هر سه هفت یک بار انجام می دهد. به این معنی که شما اگر محصولی را امروز در یکی از فروشگاه های زارا مشاهده کنید ، دو هفته آینده این محصول در این فروشگاه وجود ندارد ، زیرا زارا محصولات خود را تغییر می دهد. با توجه به اینکه قیمت محصولات برند زارا پایین است ، خیلی زود به فروش می رسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *