تاریخچه لوگوی Adidas

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
تاریخچه لوگوی Adidas

تاریخچه لوگوی Adidas

 

تاریخچه لوگوی Adidas

 

تاریخچه لوگوی Adidas: آدولف داسلر جوان بیست ساله آلمانی بود که در سال ۱۹۲۰ در زمینه تولید کفشهای ورزشی فعالیت می کرد. او توانست کفشهای زیبا و با کیفیتی تولید کند. پس از مدتی کفش ها و محصولات او با استقبال فراوانی مواجه شد. آدولف تصمیم گرفت نامی را برای محصولات خود انتخاب کند. خانواده و دوستان او را آدی صدا می کردند. او با ترکیب سه حرف اول نام و نام خانوداگی خود نام آدیداس را برای شرکت خود انتخاب کرد.

آدولف تصمیم گرفت لوگویی را برای محصولات خود طراحی کند. در سال ۱۹۴۸ لوگویی را طراحی کرد و به ثبت رساند. پس از مدتی آدولف تصمیم گرفت محصولات خود را گسترش دهد. او علاوه بر کفش ، لباس های ورزشی را نیز تولید کرد. سپس محصولات جدیدی مانند توپ ورزشی و راکت ورزشی نیز به سایر محصولات خود اضافه کرد.

زمانی که محصولات شرکت آدیداس گسترش پیدا کرد ، او تصمیم گرفت لوگو ی جدیدی برای شرکت خود طراحی کند. طرحی که او در نظر گرفته بود ، از سه نوار به ترتیب کوتاه به بلند تشکیل شده بود.

آدولف در طراحی محصولات خود از طراحان با سلیقه و حرفه ای استفاده کرد. کیفیت و زیبایی دو نکته ای بود که آدولف به آنها اهمیت می داد.

در سال ۱۹۷۲ که مسابقات المپیک در شهر مونیخ برگزار شد، آدولف و همکارانش با  ایده گرفتن از المپیک لوگو ی جدیدی طراحی کردند. در این لوگو سه برگ که هر کدام نشان دهنده سه قاره شرکت کننده در المپیک بودند ، در کنار یکدیگر قرار گرفتند. سه خط هم در پایین هرکدام از این برگها وجود دارد که از میان آنها عبور می کند.

در سال ۱۹۷۳ آدیداس لوگو ی خود را به شکل سه نوار تغییر داد و آن را به ثبت رساند. پس از آنکه در سال ۱۹۷۸ آدیداس در گذشت ، خانواده آدولف از شرکت بیرون رفتند و شرکت آدیداس به شرکت سهامی عام تبدیل شد.

تحولات لوگوی شرکت آدیداس

 

تاریخچه لوگوی Adidas

 

لوگو ی آدیداس (لوگو ی سه برگ) مانند سایر برندهای دیگر تغییرات و تحولاتی را پشت سر گذاشت. لوگو ی آدیداس ابتدا به شکل سه خط بود که با حفظ رسالت خود به سه برگ تغییر یافت. سه برگ به کار رفته در این لوگو طرح ساده ای دارند و با کنار هم قرار گرفتن این سه برگ خطوط سه گانه به چشم می آیند. از نظر آدولف داسلر این سه برگ هر کدام نشان دهنده قسمتی از دنیا هستند.

آمریکا، اروپا ، آسیا و آفریقا هر کدام یک برگ از این لوگو را در اختیار داشتند. خط به کار رفته در هر کدام از این برگ ها نمایانگر تنوع محصولات این شرکت است.

مفهوم لوگوی آدیداس

سه پر به کار رفته در لوگو ی آدیداس نشان دهنده سه منطقه از کرده زمین است. این شرکت در همان سال فروش محصولات خود به مناطق مختلف مانند آمریکای شمالی ، اروپا و آسیا متمرکز کرد. شکل کوه  که در این لوگو طراحی شده است ، نشان دهنده این است که این شرکت بر تمام اهداف خود می تواند چیره شود. در واقع ، نشانده دهنده قدرت این شرکت در تولید محصولات است.

تاریخچه لوگوی  Adidas: در سال ۲۰۰۰ طرح لوگو ی آدیداس گرد بود که نشان دهنده گرد بودن کره زمین است. تغییر قوس لوگو ی آدیداس نشان دهنده میزان تطبیق پذیری آن با مناطق جغرافیایی مختلف ، فرهنگ ها ، مدل ها و سلایق مختلف است. در همه لوگو ی های آدیداس از حروف کوچک انگلیسی استفاده شده است ، این نشان دهنده این است که آدیداس محصولات خود را متناسب با هر گروه سنی تولید می کند.

امروزه آدیداس بزرگترین شرکت در زمینه تولیدات پوشاک و تجهیزات ورزشی در جهان به شمار می رود. طرح به کار رفته در این لوگو ساده و در عین حال زیبا و جذاب است. این لوگو را اکنون همه مردم در سراسر جهان می شناسند.

تاریخچه لوگوی  Adidas: نکته مهم در لوگو ی آدیداس « سه خط موازی » است که نشان دهنده تنوع محصولات این شرکت از ابتدا تا به امروز است. طرح ساده این لوگو سبب شده است که طرفداران آن در هر نقطه از جهان افزایش پیدا کنند. سه خط موازی به کار رفته در آن سبب ماندگاری آن در ذهن بینندگان و مشتریان آن شده است.

برخی معتقدند که این سه خط بیانگر کیفیت بالای محصولات ، انعطاف پذیری و تسلط و نفوذ این محصول در بازار است. از نظر برخی نیز این سه خط بیانگر اعتدال و توازن در میان افراد ورزشکار است. امروزه لوگوی آدیداس از کلمه adidas  و سه خط موازی تشکیل شده است که به شکل کوه در کنار یکدیگر قرار گرفته اند.  در واقع ، کلمه adidas  از جمله « All Day I Dream About Sport»  به معنی «هر روز به ورزش فکر می کنم » گرفته شده است.

نکته دیگر این است که شکل کوه در این لوگو که  بیانگر سخت کوشی ، صبر و تحمل در مواجه شدن با مشکلات است.  طراح لوگو ی آدیداس به این نکته توجه کرده است که تنها افرادی که اندیشه ای متفاوت دارند و در راه رسیدن به هدف خود تلاش می کنند ، لیاقت رسیدن به قله را دارند.

گسترش لوگوی آدیداس

هم اکنون برند آدیداس به عنوان محبوب ترین برند پوشاک و تجهیزات ورزشی شناخته شده است. این شرکت اکنون دارای بیش از هزار شعبه در سراسر جهان است. وجود شعبه های متعدد در سراسر جهان نشان دهنده موفقیت این شرکت در تولید و گسترش محصولات آن است. بسیاری از افراد معتقدند که محبوبیت این برند در سطح جهانی به دلیل بازاریابی صحیح و تبلیغات وسیع و همچنین استفاده مناسب از سایر تجهیزات و امکانات است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *