تاریخچه لوگو ال جی

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
لوگو ال جی

تاریخچه لوگو ال جی

 

لوگو ال جی

 

شرکت   LG  از شرکت های معروفی است که  کره جنوبی واقع شده است. این شرکت در زمینه تولید و ساخت لوازم الکترونیکی ، مهندسی و پتروشیمی فعالیت می کند. ال جی مخفف عبارت     Goldstar و Lucky می باشد. پس از گذشت چند سال ال جی تبدیل به شعار معروف و مهم «زندگی خوب» شد. تاریخچه لوگو ال جی جالب و جذاب است.

طرح اولیه لوگوی ال جی در سال ۱۹۹۵ معرفی شد. در این سال ، تنها از یک پالت رنگی و یک سبک و فرم در طراحی لوگو ی ال جی استفاده شده بود.

شرکت ال جی در سال ۱۹۴۷ محصولات شیمیایی مانند: لوازم آرایشی و خمیر دندان را نیز تولید می کرد. اولین طرح لوگوی این شرکت با رنگ سیاه سفید و تصویر یک دختر جوان با عنوان « LUCKY CREAM » طراحی شد.

در سال ۱۹۵۸ یک شرکتی به نام  GoldStar که در زمینه تولید محصولات فناوری و الکترونیک فعالیت می کرد ، لوگوی GoldStar  را طراحی کرد.  طرح به کار رفته در این لوگو شامل یک مربع قرمز رنگ کوچک که درون آن یک دایره سفید رنگ بود به همراه حروف

GS بود. در کنار این لوگو که به شکل مربع بود ، پنج پرتو منحرف به سمت بالا نیز دیده می شود. در کنار آن نیز نام  GoldStar با فونت  sans-serif طراحی شده بود.

در سال ۱۹۹۵ ، رئیس شرکت    Goldstar  با ترکیب دو برند Goldstar و Lucky نام جدیدی با عنوان    را برای این شرکت انتخاب کرد.

طراحان لوگوی ال جی ، برای طراحی لوگو ی این شرکت ، یک طرح مونوگرام ساده را انتخاب کردند. در این طرح ، حرف   L به صورت کوچک درون حرف G  که به صورت یک دایره بزرگ است ، قرار گرفته است. این دو حرف با یکدیگر در مرکز یه دایره بزرگ قرمز رنگ قرار گرفته اند.

در سال ۲۰۱۱ ، تغییری در لوگوی ال جی ایجاد شد. این طرح به صورت سه بعدی و با سایه هایی به صورت برجسته ایجاد شد. در سال ۲۰۱۵ یک طرح جدید دیگری برای لوگو اجی انتخاب شد. طراحان این لوگو حروف ایستاده ی LG را به رنگ خاکستری تغییر دادند.

امروزه لوگوی ال جدی در دو نسخه با نام های ۲D و ۳D  وجود دارد. طرح  ۲D  لوگوی ال جی ، طرحی است که بیشتر افراد آن را می شناسند و طرح ۳D  لوگوی ال جی ، برای تبلیغات و بسته بندی محصولات این شرکت به کار می رود. جلوه بصری به کار رفته در  طرح سه بعدی لوگوی  LG نیز تاثیر زیادی در جلب توجه مشتریان و مخاطبان دارد.

نماد و سمبل به کار رفته در لوگوی LG

در لوگوی فعلی LG  یک دایره قرمز رنگ وجود دارد که نشان دهنده بین المللی بودن این لوگو است. طرح لوگوی آن همچنینی به صورت یک لبخند است. حرف L نماد یک لخند است و حروف چینی به کار رفته در آن شکل بینی و چشم را نشان می دهد.  این سبک در لوگوی نشان دهنده تصویر شخصی است که تاکید بر لبخند و دوستی میان افراد مختلف دارد. از این طریق قصد دارد ارتباط دوستانه و طولانی مدت با مشتریان خود برقرار کند و آن ها را خوشحال کند. طرح لبخند ، همچنین بیانگر کیفیت محصولات LG  می باشد.

اگر به لوگو LG دقت کنید ، تصویر یک چشم را می بینید که نشان دهنده وفاداری این شرکت به مشتریان خود است. وجود یک چشم در لوگو، عزم و وفاداری به آرمان های شرکت را بازگو می کند.

فونت و رنگ به کار رفته در لوگو LG

در طراحی لوگو ال جی از فونت Helvetica Black  استفاده شده است.

حرف G در این لوگو فرورفتگی هایی داشت و پس از مدتی تغییر کرد و شکل دقیق تری به خود گرفت. در سال ۲۰۱۴  حروف لوگو ال جی نازک تر شدند و کلمه     LG کمی بزرگ تر نوشته شده و امروزه با لوگو LG شناخته می شود.

یکی از عواملی که نقش مهمی در تاریخچه لوگو ال جی ، سبب موفقیت آن شده است ، استفاده از پالت رنگی قرمز و خاکستری است. طرح اصلی لوگو ال جی ، قرمز است. این رنگ اعتماد حسن نیت شرکت ال جی را نشان می دهد. رنگ خاکستری نیز بیان کننده تعادل و تناسب در لوگوی ال جی می باشد.

به طور کلی ، برند ال جی در تولید محصولاتی مانند: رادیو ، تلویزیون ، تلفن ، کولر ، یخچال ، ماشین لباس شویی و سایر لوازم برقی و الکتریکی فعالیت می کند. اولین محصول الکترونیکی شرکت ال یک رادیو بود که توانایی مبادله پیام را نیز داشت.

در سال ۱۹۶۶ شرکت ال جی ، اولین تلویزیون سیاه و سفید خود را تولید کرد و به بازار فرستاد. در سال ۱۹۶۸ شرکت ال جی شروع به تولید سیستم های تهویه نمود. پس از آن ، در سال ۱۹۸۱ شرکت ال جی ، اولین تلویزون رنگی خود را روانه بازار کرد و توانست موفقیت خوبی در این زمینه به دست بیاورد.  پس از آن شرکت ال جی ،  شروع به تولید پلاسما کرد و اولین پلاسمای ۶۰ اینچی خود را تولید کرد.

در سال ۲۰۰۰ میلادی ، شرکت ال جی توانست در آمریکا ، اروپا و حتی آسیا طرفداران زیادی پیدا کند و به یکی از شرکت های موفق در زمینه تولید لوازم الکترونیکی تبدیل شود.

شرکت ال جی ، تحولات زیادی را پشت سر گذاشت و همچنین توانست از طرح لوگوی جذاب و زیبایی در معرفی محصولات خود استفاده کند. امروزه خدمات این شرکت گسترش پیدا کرده است و از محبوبیت زیادی نیز برخوردار شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *