تاریخچه لوگو منچسترسیتی

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
لوگو منچسترسیتی

تاریخچه لوگو منچسترسیتی

 

لوگو منچسترسیتی

 

منچستر سیتی نام باشگاهی اینگلیسی  () است . این باشگاه از بهترین باشگاه های فوتبال حرفه ای در لیگ برتر انگلستان است. تیم منچستر در سال ۱۸۸۰ با مدیریت سنت مارک تاسیس شد. در سال ۱۸۹۴ تیم منچستر یونایتد به نام منچستر سیتی تغییر پیدا کرد.

در واقع ، می توان گفت که لوگو ی باشگاه منچستر سیتی با تغییرات زیادی مواجه نشده است. این امر یکی از دلایل افتخارات و محبوبیت های تیم منچستر سیتی به شمار می رود.  بر خلاف تصور بسیاری از طراحان لوگو که تغییرات لوگو را عاملی مهم در محبوبیت لوگو می دانند ، تغییرات زیاد در لوگو سبب عدم محبوبیت آن نیز می شود.

لوگو منچستر سیتی در سال ۱۹۵۸ طراحی شد. در این لوگو از تصویر یک عقاب استفاده شده است. در سال ۱۹۶۴ میلادی لوگو منچستر سیتی با تغییراتی مواجه شد. تاریخچه لوگو منچستر سیتی با تغییرات و تحولاتی همراه بوده است. در واقع ، می توان گفت تا قبل از سال ۱۹۶۰ میلادی ، طرح به کار رفته در لوگو منچستر سیتی برگرفته از نماد شورای شهر منچستر بوده است.

تاریخچه آرم منچستر سیتی در سال ۱۹۶۰

در سال ۱۹۶۰ میلادی لوگوی باشگاه منچستر سیتی به طور کامل تغییر کرد. در طرح جدید آن دیگر خبری از رنگ های مختلف نبود و رنگ های آبی و سبز آن نیز حذف شدند و از رنگ قرمز با خطوط مشکی در پس زمینه لوگو منچستر سیتی استفاده کردند.

در لوگو منچستر سیتی ، نام منچستر سیتی در قسمت بالایی آن به صورت نیم دایره و کلمه فوتبال کلوب در قسمت پایین لوگو به شکل نیم دایره ، حاشیه های اطراف لوگو را به خود اختصاص داده اند. این دو قسمت به وسیله یک گل به یکدیگر وصل شده اند.

پس از گذشت ده سال ، یعنی در سال ۱۹۷۳ طرح لوگو منچستر سیتی تغییر کرد. تغییرات آن خیلی جزئی بود ؛ به این صورت که المان ها و قالب لوگو همان بود و به جای تصویر گل ها در حاشیه لوگو نماد توپ فوتبال قرار گرفت. المان ها و عناصر لوگو نیز به رنگ طلایی تغییر یافت و لوگو را زیباتر و جذاب تر کرد. این طرح از لوگو منچستر سیتی بیشتر از سه سال دوام نیاورد ؛ زیرا بسیاری از باشگاه های فوتبال در اروپا این طرح را استاندارد نمی دانستند. طرح لوگو منچستر سیتی با استقبال هواداران و اعضای باشگاه مواجه شد و با این حال ، پس از گذشت حدود ۵۰ سال ، تغییرات کمی در آن صورت گرفته است.  این تغییرات شامل پر رنگ تر شدن رنگ های قرمز لوگو و تغییر کلمه فوتبال کلوب به یونایتد است.

بررسی نمادها و المان های در تاریخچه لوگو منچستر سیتی

در طراحی لوگو منچستر سیتی از المان های مختلف و متفاوتی استفاده شده است. این المان ها و تصاویر نقش مهمی در شهرت و محبوبیت لوگو منچستر سیتی داشته اند.

تا قبل از تغییر طرح لوگو منچستر سیتی ، می توانستیم تصویر یک عقاب طلایی ، یک کشتی ، سه ستاره و یک خط آبی مورب را در طرح لوگو منچستر سیتی ببینیم. این المان ها نماد شهر منچستر و باشگاه من سیتی بودند و ارتباطی با فوتبال نداشتند.

عقاب طلایی در لوگو منچستر سیتی ، نماد شهر منچستر بود. در سال ۱۹۵۸ این عقاب به طرح پرچم شهر منچستر تبدیل شد و به نمادی از صنعت هوانوردی در شهر تبدیل شد.
طرح کشتی در لوگو منچستر سیتی ، نمادی از شهر منچستر بود و مردم شهر منچستر در طول سال همواره شاهد رفت و آمد کشتی های فراوانی بودند. سه خط مورب قرار گرفته در لوگوی منچستر نیز نماد رودهایی است که کشتی های آن ها از آن دریا عبور می کردند.  نام این رودها: ایرول ، ایرک و مدلاک بودند. در طرح لوگوی منچستر سیتی ، سه ستاره نیز دیده می شد ، این سه ستاره تنها جنبه تزئینی داشتند و معنا و مفهوم خاصی نداشتند.

در طرح قدیمی لوگو منچستر سیتی ، عبارت لاتین superbia in proelio دیده می شد. معنای این عبارت «افتخار در جنگیدن است» بود. این عبارت لاتین تا سال ۲۰۱۵  بر روی پیراهن سیتیزن ها نیز دیده می شد. به تدریج این عبارت با انتقادات فراوانی مواجه شد و سبب عدم رضایت هواداران تیم منچستر شد تا اینکه باشگاه منچستر در ماه دسامبر ۲۰۱۵ به احترام هوادارن خود ، طرح لوگوی خود را تغییر داد و از نماد جدیدی در آن استفاده کرد.  در اواخر ماه نوامبر همان سال ، تیم منچستر در بازی با تیم ساندرلند ، با طرح لوگوی جدید خود به میدان رفت. این طرح لوگو ی تیم منچستر شباهت زیادی به طرح اولیه آن داشت.

در طرح جدید لوگوی منچستر سیتی ، یک آسمان در بالای یک دایره سفید رنگ ، دید می شود. عبارت انگلیسی « منچستر»  در بالای لوگو و در پایین لوگو عبارت «سیتی» دیده می شود. عدد ۱۸۹۴ در لوگوی منچستر سیتی اشاره به سال تاسیس باشگاه منچستر سیتی دارد و این عدد به دو بخش تقسیم شده است. بخش اول آن در سمت چپ و بخش دوم آن در سمت راست لوگو دیده می شود. در میان لوگوی منچستر سیتی یک سپر نیز دیده می شود که در آن گل رز و سه سوار آبی مورب دیده می شود.

لایه های به کار رفته در طراحی لوگو منچستر سیتی

فرمت لوگو منچستر سیتی لایه باز است و  به صورت   AI , PNG , EPS و SVG است.
طرح لوگو منچستر سیتی در نرم افزارهای فتوشاپ و ایلوستریتور قابل استفاده است و می توان آن را تغییر دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *