تاریخچه لوگو نیسان

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
لوگو نیسان

تاریخچه لوگو نیسان

 

لوگو نیسان

 

برند و لوگوهای خودروهای جهان به گونه ای با ما ارتباط برقرار می کنند و صحبت می کنند. طراحان و گرافیست ها معتقدند که واژه لوگو از واژه یونانی (logos) گرفته شده است که به معنی زبان است. لوگو بیانگر اطلاعات زیادی از شرکت و سازمان است.  تاریخچه لوگو نیسان نیز جالب است و بیانگر اطلاعات زیادی در مورد آن است.  در واقع ، می توان گفت که لوگو (برند) از مهم ترین عناصر خارجی و دیداری است که می تواند با مخاطب و مشتری ارتباط برقرار کند. به همین دلیل ، بسیاری از خودروسازان سعی می کنند از لوگوهای جالب و جذاب برای معرفی شرکت و محصولات خود استفاده کنند.

نکته مهم این است که در طراحی لوگو خودرو باید به رنگ و قالب آن بسیار توجه کرد ، زیرا هرکدام از آن ها معنا و مفهوم خاصی را به مخاطب و بیننده منتقل می کنند و سبب تاثیرگذاری در مخاطب و بیننده می شوند.

نیسان یا (Nissan) کوتاه شده Nihon Sangyo است ، که کمپانی مادر داتسون بود .

زمانی که خودرو نیسان جایگزین داتسون شد ، لوگوی آن در یک شکل مستطیل آبی رنگ قرار داشت که این شکل از میان دایره قرمز رنگ عبور می کرد. این طرح نمادی از پرچم کشور ژاپن بود که در آن خورشید در حال طلوع به رنگ قرمز بود. در سال ۱۹۹۰ لوگو نیسان برای اینکه بتواند مدرنیته را به نمایش بگذارد به رنگ کرومی تغییر پیدا کرد.

شرکت نیسان که به زبان ژاپنی (日産自動車株式会社) نام دارد یکه شرکت خودروسازی ژاپنی چند ملیتی است که شهر یوکاهاما ژاپن قرار گرفته است.

تاسیس این شرکت به زمان راه اندازی شرکت خودروسازی داتسون برمی گردد. زمانی که شرکت داتسون به وسیله شخصی به نام یوشیسوکه آیکاوا ، خریداری شد ، او داتسون را با شرکت خوشه ای و تازه تاسیس خود یعنی همان نیسان ادغام کرد و شرکت خودروسازی جدیدی به نام نیسان تاسیس کرد.

شرکت نیسان مانند شرکت خودروسازی تویتا و هوندا که از برندهای لکسوس و آکورا در آمریکای شمالی بودند ، برند اینفینیتی را در بازار آمریکای شمالی راه اندازی کرد.

در سال ۱۹۹۹ شرکت رنو به یکی از سهام داران شرکت نیسان تبدیل شد و تا سال ۲۰۰۸ از سهامداران آن به شمار می رفت. شرکت نیسان نیز ۱۵ درصد از سهام شرکت رنو را در اختیار داشت.  در سال ۲۰۱۲ شرکت نیسان پس از شرکت های تویوتا ، فولکس واگن ، هیوندای موتور و فورد ، جنرال موتورز و… ششمین شرکت خودروسازی بزرگ جهان به شمار می رود.

 

امروزه لوگوی جدید شرکت نیسان ژاپن در بعضی از کشورهای دنیا به ثبت رسیده است. لوگو نیسان به سبک مینیمالیستی طراحی شد و دیگر طرح کرومی شبیه سازی و ظاهر سه بعدی قبلی خو درا ندارد.  طرح لوگو شرکت خودروسازی نیسان (Nissan) کیفیت بالایی دارد و در فرمت های   Eps, png       طراحی شده است.

در لوگوی جدید شرکت نیسان ، طرح های دو بعدی و مونو کروماتیکی دیده می شود که هرکدام با فونت های خاصی به کار رفته اند. این طرح ها به شکل قوس های باالایی و پایینی طراحی شده اند و عبارت نیسان را احاطه کرده اند. طرح لوگو جدید نیسان توانست است طرح قبلی ود را تا حدودی حفظ کند اما نسبت به طرح قبلی خود توانست مسیر تکاملی را طی کند.

ممکن است با دیدن طرح لوگوی نیسان به یاد شرکت های خودروسازی دیگر مانند بی ام و بیفتیم. در نگاه اول تصور ما این است که لوگو نیسان از لوگو بی ام و بهتر و زیباتر است.

می توان گفت که لوگو جدید نیسان برای اولین بار در نمایشگاه توکیو در سال ۲۰۱۹ رونمایی شد.

گفته شده است که در آینده نسل بعدی شرکت خودروسازی نیسان Z از برندهای جدیدی استفاده می کند ، زیرا این برند در کشورهای کانادا و نیوزلند نیز به ثبت رسیده اند. لوگوی Z نیسان به تاریخچه این برند نیز اشاره دارد.

برخلاف نشان کنونی محصولات اسپورت نیسان، نشان جدید Z دارای فونت خاص Z با خطی در وسط بوده و تقریباً مشابه لوگوی ۲۴۰Z سال ۱۹۷۱ می‌باشد.

شاید لوگوی جدید Z اشاره‌ای به طرح رتروی محصولات جدید نیسان باشد. مدل‌های فعلی  لوگو نیسان  از چراغ هایی به شکل بومرنگ تشکیل شده است و قسمت عقب آن پهن است و ممکن است در نگاه اول قدیمی و از مد افتاده به نر برسد. اما با این حال ، استفاده از طراحی ساده در لوگو نیسان سبب افزایش محبوبیت آن شده است.

نسل بعدی خودروی اسپورت نیسان شاید در طول یک یا دو سال آینده معرفی شود اما چیزی به‌صورت رسمی اعلام نشده است.

نیسان از لوگوی جدید خود در کراس‌اور برقی آریا رونمایی کرد. از این به بعد لوگوی جدید در تمام وب‌سایت‌های تبلیغاتی و سایر تبلیغات نیسان مشاهده خواهد شد. وب‌سایت اتوبلاگ در این زمینه از مسئولان نیسان پرسید: «آیا لوگوی جدید در خودروهای آینده‌ برای بازار آمریکا استفاده می‌شود»

 

که سخنگوی این شرکت، تأیید کرد. انتظار می‌رود به‌زودی شاهد این لوگو در خودروهای جدید نیسان فرانتیر، سری Z و سایر محصولات جدید نیسان باشیم.

لوگو نیسان در سبک جدید و مدرن خود به صورت مسطح طراحی شده است. طرح قدیمی و زرق و برق دار آن در پس زمینه لوگو از بین رفته است و حاله از رنگ خاکستری با سطح تخت جایگزین آن شده است.

در ساختار و فونت جدید طراحی لوگو نیسان تغییری در حرف «A»  دیده می شود اما حروف به کار رفته در آن نازک تر هستند و دارای فاصله زیادی از یکدیگر هستند و در اطراف آن ها حاله و سایه ای دیده می شود.

طرح جدید لوگو نیسان به صورت سه بعدی است که در خودروها قابل مشاهده است. نسخه دو بعدی آن به دلیل نیم دایره های به کار رفته در آن کمی متفاوت با طرح سه بعدی آن است.  در طرح سه بعدی تنها حروف و نیم دایره ها در لوگوی مسطح و تخت دیده می شوند و قسمت های دیگر آن در پس زمینه است و تنها در نسخه سه بعدی قابل مشاهده است.

 

لوگو نیسان

 

طرح قدیمی لوگو نیسان به سال ۲۰۰۱ برمی گردد. نسخه جدید لوگو نیسان می توان گفت برگرفته از طرح لوگو دهه های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ است و به تدریج با تغییراتی مواجه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *