تاریخچه لوگو هرمس

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
تاریخچه لوگو هرمس

تاریخچه لوگو هرمس

 

تاریخچه لوگو هرمس

 

تاریخچه لوگو هرمس: هرمس (Hermès) شرکتی فرانسوی است که تولید کننده کالاها و محصولات لوکس است. این شرکت در سال ۱۸۳۷ تاسیس شد. محصولات این شرکت در زمینه طراحی و ساخت لوازم چرم ، لوازم جانبی ، لباس های آماده ، عطر و ادکلن و کالاهای با کیفیت دیگر می باشد. تاریخچه لوگو هرمس بسیار جالب است.

شرکت هرمس در سال ۸۷۳ به وسیله شخصی به نام تیری ارمس تاسیس شد. این شرکت بیشترین تلاش و تمرکز خود را بر روی تولید کالاهای چرمی ، اکسسوری ها ، لوازم خانگی ، لوازم آرایشی ، جواهرات و ساعت ها گذاشت.

نام برند هرمس نیز برگرفته از نام موسس آن (تیری ارمس) به معنی پیام آور و نماینده و خدا و فرزند زئوس است. زئوس یکی از خدایان یونان باستان است که به خدای المپیک نیز معروف شده است.

تیری هرمس یا تیه‌ری ارمس (Thierry Hermès)  در شهر کرفلد-آلمان متولد شد. پدر او فرانسوی و مادرش آلمانی بودند. در سال ۱۸۲۸ به فرانسه نقل مکان کردند. تیری هرمس در سال ۱۸۳۷ اولین کارگاه خود را در شهر پاریس در فرانسه تاسیس کرد. او شروع به تولید کالا و خدمات برای خانواده های نجیب زاده و طبقه اشراف اروپا کرد.

او همچنین به تولید و ساخت دهنه و افسار اسب برای کالسکه ها پرداخت و از مواد با کیفیت در این زمینه استفاده می کرد. تیری هرمس توانست جوایز متعددی را در این زمینه دریافت کند. در سال ۱۸۵۵ و در سال ۱۸۷۶ میلادی در نمایشگاه Universelles در پاریس جوایز متعددی دریافت کرد.

در سال ۱۸۸۰ میلادی ، چارلز امیل (Charles-Émile) پسر تیری هرمس ، مدیریت شرکت هرمس را به عهده گرفت. او فروشگاه هرمس را به خیابان ۲۴ فوبور سنت هونوره (۲۴ rue du Faubourg Saint-Honoré) پاریس منتقل کرد.

چارلز امیل با کمک پسران خود آدلف  (Adolphe) و امیل موریس (Emil-Maurice) شروع به تبلیغ و معرفی زین های اسب و همچنین خرده فروشی های سایر محصولات شرکت هرمس نمودند.

در سال ۱۹۰۰ میلادی ، برند هرمس شروع به تولید و ساخت کیف های خود با نام Haut à Courroies کرد. این کیف ها برای سوارکارانی تولید شده بود که در هنگام سوارکاری بتوانند آن را با خود حمل کنند.

پس از پایان یافتن مدیریت شرکت هرمس توسط چارلز امیل ، پسران او مدیریت شرکت هرمس را به عهده گرفتند و نام این شرکت را به برادران هرمس  (Hermès Frères) تغییر دادند.  در سال ۱۹۱۴ میلادی ، برادران هرمس شروع تولید و ساخت زین اسب برای تزار روسیه کردند. آنها ۸۰ صنعتگر حرفه ای را در این زمینه استخدام کردند و توانستند کار خود را گسترش دهند. در همین سال ، امیل موریس توانست امتیاز انحصاری استفاده از زیپ در ساخت و تولید محصولات چرمی و پوشاک را به دست بیاورد. امیل موریس اولین شخصی بود که توانست امتیاز استفاده از زیپ را در فرانسه به خود اختصاص دهد.

لوگو هرمس که در سال ٢٠٠٨ میلادى به عنوان شرکتی برای تولید کالاهای لوکس شناخته شد، فعالیت خود را در زمینه تولید و عرضه اجناسى خاصى همچون چرم، روسری، کروات ، لباس مردانه و زنانه، عطر، ساعت، لوازم التحریر، کفش، دستکش، کارد و چنگال، لوازم تزئینی، ساعت و جواهرات  گسترش داد و توانست به محبوبیت زیادی در سراسر جهان دست پیدا کند.

لوگو هرمس به شکل یک کالسکه اسب است. دلیل انتخاب این تصویر مشخص نیست ، اما برخی می گویند چون هرمس کار خود را ابتدا در زمینه لوازم اسب سواری و کالسکه شروع کرده است ، به همین دلیل لوگو ی آن به شکل یک کالسکه اسب طراحی شده است.
لوگو ی هرمس ، اولین برندی است که موفق شد مجوز استفاده از زیپ را در فرانسه دریافت کند.  شرکت هرمس در سال ۱۹۸۰ توانست اولین پوشش گلف خود را تولید کند و در سال ۱۹۲۰ نیز شروع به تولید و ساخت کیف های چرمی دستی کرد.

اکنون برند هرمس دارای ۳۱۵ فروشگاه در سراسر جهان است. فروشگاه اصلی شرکت هرمس در شهر پاریس در خیابان Rue de Sèvres قرار دارد و دارای یک کافه و کتاب فروشی و همچنین یک فضای اختصاصی کوچک است.

لوگو هرمس در سال ۲۰۰۱ اولین سایت تجارت الکترونیک خود را راه اندازی کرد.

کیف هاى معروف برند هرمس به ترتیب به  کلى (Kelly) ،  برکین (Birkin) ، گریس کلى (Grace Kelly) و جین برکین(Jane Birkin) نامگذاری شده اند.

در سال ۲۰۱۲ میلادی ، برند هرمس سیاست  خود را در مورد خرید و فروش محصولات و همچنین بازگرداندن محصولات خود تغییر داد. روش آن ها به این صورت بود که مشتریان اجناس خریداری شده را تنها در مدت ۱۰ روز پس از خرید و تنها برای همان رنگ می توانند تعویض کنند و هیچ گونه بازگرداندن یا مبادله ای پس از خرید وجود ندارد. همچنین این شرکت هیچ گونه تعهدی برای بازپرداخت هزینه محصول ندارد ، صرف نظر از اینکه مشتری رسید خرید خود را به همراه داشته باشد.

برند هرمس هم اکنون ۳۰ درصد از محصولات خود را به کالاهای چرمی ، ۱۵ درصد را به لباس ، ۱۲ درصد به روسری و ۴۳ درصد دیگر را به تولید محصولات دیگر اختصاص داده است.

به طور کلی ، شرکت هرمس نظارت دقیق و مستقیمی بر طراحی و ساخت محصولات خود دارد. یکی از جالب ترین ویژگی های لوگو هرمس این است که به سبک کسب و کار سنتی خود پایبند است  و محصولات خود را در خطوط مونتاژ و مکانیزه تولید می کند. محصولات برند هرمس ، در فرانسه ساخته می شوند و  در کارگاه این شرکت که با نام Les Ateliers Hermès شناخته می شود ، ساخته می شوند. شرکت هرمس ادعا دارد که همه محصولات و اجناس او به وسیله یک شخص تولید و ساخته می شود و این امر تضمین کننده کیفیت و منحصر به فرد بودن محصولات آن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *