تاریخچه لوگو واتساپ

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
تاریخچه لوگو واتساپ

تاریخچه لوگو واتساپ

 

لوگو واتساپ

 

شما بارها لوگو واتساپ را در سیستم پیام رسان واتساپ و همچنین گوشی ها و لپ تاپ های خود مشاهده کرده اید.  این لوگو ، همانطور که از نام آن مشخص است ، یک سیستم پیام رسانی است که ارتباط دهنده در میان افراد و همچنین نشان دهنده عملکرد واتساپ می باشد.

ساده بودن طرح لوگوی واتساپ ، امری است که سبب جذابیت و زیبایی بیشتر این لوگو شده است.

لازم است بدانید که طراحی لوگو واتساپ از اصول و قواعد خاصی پیروی کرده است. به عنوان مثال ، در نگارش کلمه  WhatsApp دو حرف W و   A به صورت نمایش داده شده‌اند که هدف از این‌کار ،  نمایش مجزای دو کلمه در یک کلمه‌ی واحد و همچنین متمایز شدن این کلمه از سایر کلمات مشابه آن است.

یکی از اصول و قوانینی که برای لوگوی واتساپ در نظر گرفته شده است ، تک کلمه ای بودن آن است. علت این امر ، راحتی تلفظ و نوشتن آن و همچنین جذابیت و زیبایی لوگو است.

در قوانین ذکر شده برای برند واتساپ، روی تک کلمه‌ای بودن نام این برند تاکید زیادی شده و دلیل آن هم راحتی تلفظ و نوشتن، خاص بودن و زیبایی آن است.

فونت و قلم به کار رفته در لوگوی واتساپ  Helvetica  می باشد. این فونت ، یکی از بهترین و در عین حال ، ساده ترین و خواناترین فونت های زبان انگلیسی است و بسیاری از برندهای معروف و مشهور مانند :  ال‌جی و BMW نیز از  این فونت در طراحی لوگو ی خود استفاده کرده‌اند. علت انتخاب این فونت ، سادگی ، جذابیت و همچنین کاربرد آن است.

 مدل‌ها و طرح های  مختلفی از لوگو واتساپ

طرح پیش فرض لوگوی واتساپ ، به صورت یک حباب سفیدی است که با رنگ سفیدی در درون آن قرار گرفته است. این رنگ ، شبیه به طرح گوشی تلفن است. در این میان ، تمامی رنگ پس زمینه ، سبز کم رنگ است. در پایین لوگو ، نام واتساپ به صورت لاتین دیده می شود. در برخی از ورژن های لوگوی واتساپ از نام این پیام رسان در زیر لوگو استفاده شده است.  فونتی که در زیر تصویر لوگوی واتساپ نوشته شده است ، فونت « sans serif » است.

همچنین حروف “W” و “A” نیز با رأس‌های صاف شده  در زیر تصویر لوگو قرار گرفته اند.

به این نکته توجه کنید که در هنگام نوشتن عبارت « WhatsApp » دو حرف اول یعنی « W » و « A » با حروف بزرگ نوشته شده اند.

رنگ لوگوی واتساپ

رنگی که در این لوگو دیده می شود ، دو رنگ سفید و سبز کم رنگ هستند.

رنگ سبز ، احساس مهربانی و همدلی را به افراد انتقال می دهد. رنگ سبز ، همچنین بیان کننده ارتباطی مؤثر ، مهربانانه و دلسوزانه در میان افراد است. رنگ سفیدی که در آن به کار رفته است ، حس تازگی ، طراوت و شادابی را در افراد به وجود می آورد.

رنگ سبز ، همچنین حس خوش بینی و صلح را در میان افراد مختلف به وجود می آورد و از سوی دیگر ، سبب شکل گیری روابط خوب ، مؤثر و انرژی بخش در میان افراد نیز می شود.

رنگ سبز ، در حالت کلی در یک نمایه سایه مانندی  دیده می‌شود که در زمان ترکیب با سفید ، یک شکل جالب و خلاقی را به وجود می آورد.

لازم است بگوییم که در بسیاری از برنامه های پیام رسان ، ازرنگ آبی برای طراحی لوگو ی آن ها استفاده می شود ، در حالی که در واتساپ از این رنگ استفاده نشده است.

لوگوی واتساپ چه پیامی را به افراد منتقل می کند؟

لوگوی واتساپ ، چیزی بیش از یک نام و اسم است. در این برنامه ، مجموعه ای از ارزش ها ، باورها و سلایق مختلفی وجود دارد که انگیزه و اشتیاق طراحان این برنامه‌ی پرطرفدار را نشان می‌دهد. در طراحی لوگو واتساپ ، از چند عنصر جالب استفاده شده است که نشان دهنده عملکرد برنامه در یک قالب ساده و مشخص است.

به عنوان مثال ، حباب متن ، یکی از عناصری است که در برنامه واتساپ وجود دارد. به این صورت که ، زمانی که شما یک پیام دریافت می کنید ، پیام شما درون حبابی قرار می گیرد  و به شما نمایش داده می شود. البته می توان گفت که شکل و ساختار نمایش پیام در گوشی های جدید ، به گونه ای دیگر است. به عنوان مثال ، در گوشی های قدیمی ، زمانی که یک شخص ، پیامی را برای شما ارسال می کرد ، در گوشی هایی که زبان آن ها انگلیسی بود ، حباب پیام به سمت راست  و زمانی که پیام توسط شما دریافت می شد ، جهت حباب به سمت چپ بود.  هنگام دریافت پیام در نرم افزار واتساپ ، جهت جباب به سمت چپ قرار می گیرد. این امر به دو دلیل اتفاق می افتد.:

  • نشان می دهد که این برنامه ، صرفا با هدف پیام رسانی ، ساخته و طراحی شده است.
  • نشان دهنده هیجان و احساس مخاطب ، در هنگام دریافت پیام نیز می باشد.

نکته مهم و جالب در طراحی لوگو ی واتساپ این است که با توجه به این که نرم افزار واتساپ برای گوشی های جدید و مدرن طراحی شده است ، داخل حباب متن آن ، تصویری از یک گوشی قدیمی دیده می شود. علت این امر ، نشان دادن جنبه نوستالژیک ابزار ارتباطی  و همچنین نمایش دقیق و مؤثر عملکرد برنامه واتساپ در زمان تماس می باشد.

استفاده از المان تلفن قدیمی در لوگوی واتساپ بیان گر این امر است که هدف این برنامه ، ایجاد و برقراری ارتباط در میان افراد در هر نقطه از جهان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *