تاریخچه لوگو YAHOO

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
تاریخچه لوگو YAHOO

تاریخچه لوگو YAHOO

 

تاریخچه لوگو YAHOO

 

تاریخچه لوگو YAHOO: شرکت یاهو با همکاری یک شرکت طراحی بزرگ ، لوگوی خود را طراحی کرد. با طراحی این لوگو شرکت یاهو توانست هویتی تازه برای خود به دست بیاورد. به طور کلی ، تاریخچه لوگو YAHOO تغییرات و تحولات زیادی همراه بوده است.

شرکت یاهو یک شرکت چند ملیتی است که در منطقه سانی ویل کالیفرنیا در سال  ۱۹۹۴ توسط جری یانگ و دیوید فیلو تأسیس شد.   شرکت های ایمیل ، یاهو مسنجر ، اخبار یاهو و حتی موتور جستجو و… از شرکت های زیرمجموعه یاهو به شمار می روند.

در ماه ژانویه سال ۱۹۹۴ دو دانشجو از دانشگاه استنفورد سایتی راه اندازی کردند.  وب‌سایت این دو دانشجو  این قابلیت را داشت تا وب‌سایت‌ها را جستجو کند و سرانجام پس از بهبود سایت، یاهو به یک موتور جستجو تبدیل شد. در سال ۱۹۹۴ اسم وب‌سایت از راهنمای جری و دیوید به یاهو تغییر کرد و دامنه این سایت در سال ۱۹۹۵ ثبت شد.

در سال ۱۹۹۰ یاهو به محبوب ترین موتور جستجوگر تبدیل شد و در سراسر جهان معروف گشت. در همان سال سهام شرکت یاهو به بالاترین مقدار رسید و قیمت هر سهم آن به  ۷۵/۱۱۸ دلار رسید. شرکت گوگل یکی از سرسخت ترین رقیب های شرکت یاهو است و یاهو توانسته است بر این رقیب خود پیشی بگیرد و برتری پیدا کند.

شرکتی به نام Pentagram لوگو  یاهو را طراحی کرد. موسسان شرکت یاهو قصد دارند تغییراتی در آینده در این شرکت به وجود بیاورند و لوگوی جدیدی نیز برای آن طراحی کنند. عده ای نیز معتقدند که طرح جدید لوگو یاهو بیان کننده هویت آن به اندازه طرح لوگو سال ۲۰۱۳ نمی باشد؛ علت آن هم استفاده از حروف کوچک و فونت سن سریف در آن است.  برخی نیز معتقدند رنگ پس زمینه لوگو یاهو همان رنگ بنفش است که در سال ۲۰۰۳ استفاده شده است و تغییرات زیادی نکرده است.

تحولات لوگو  YAHOO

می توان گفت که بزرگترین تغییر لوگو یاهو تغییر علامت تعجب و افزایش زاویه آن است. افزایش زاویه آن سبب شده است که علامت تعجب با آن ناهماهنگ باشد. در طرح جدید حرف  Y و علامت تعجب هر دو با یک زاویه طراحی شده اند و حس هیجان را به بیننده القا می دهند.

شرکت یاهو با تغییر لوگوی خود قصد دارد تغییر و تحولات خود را نشان دهد.  در سال ۲۰۱۰ شرکت یاهو اندکی محبوبیت خود را از دست داد، زیرا شرکت هایی همچون تامبلر و فلیکر را خرید. تلاش ها برای نجات یاهو نتیجه بخش نبودند؛ فلیکر و تامبلر از این شرکت جدا شدند و یاهو نیز دیگر نشانی از یک شرکت فناوری بزرگ ندارد.

شرکت یاهو با رونمایی از لوگوی جدید خود توانست اپلیکیشن جدیدی نیز معرفی کند.  یاهو علاوه بر رونمایی از لوگوی جدید آپدیت جدیدی را نیز برای اپلیکیشن میل معرفی کرده است.

تحلیل تاریخچه لوگو یاهو

تاریخچه لوگو  YAHOO: امروزه موتور جستجوگر یاهو در مرتبه برترین جستجوگرها قرار گرفته است و پس از موتور جستجوگر گوگل ، رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. امروزه کاربران زیادی از جستجوگر یاهو استفاده می کنند. گفته شده است که در سال ۲۰۰۹ شرکت مایکروسافت درخواست خرید شرکت یاهو را به مدیران آن داده بود و سرانجام توانست قراردادی با آن ببندد که بتواند قدرت موتور جستجوگر یاهو را داشته باشد.

در سال ۲۰۱۰ شرکت یاهو بعد از گوگل ، فیس بوک و یوتیوپ توانست در رتبه بندی الکسا چهارمین سایت برتر دنیا باشد و به عنوان یکی از بهترین و جذاب ترین سایت های دنیا شناخته شود.

شرکت فلیکر یکی از محبوب ترین زیرمجموعه های شرکت یاهو است. در سال ۲۰۰۵ شرکت یاهو سایت های اشتراک گذاری عکس و ویدئو شرکت فلیکر را خریداری کرد . این سایت علاوه بر اشتراک گذاری ویدئو و عکس املاک وبلاگ نویسی را نیز برای کاربر فراهم  می کند.  با توجه به اینکه شرکت فلیکر ۵۱ میلیون عضو و ۸۰ میلیون بازدید کننده داشت ، شرکت یاهو سایت آن را خریداری کرد. در ماه اوت ۲۰۱۱ نیز در منابع اطلاع رسانی شد که  که در فلیکر بیش از ۶ میلیارد عکس وجود دارد و این آمار همچنان رو به رشد است. دسترسی به عکس‌ها و ویدئوهای فلیکر، نیازی به ایجاد حساب کاربری ندارد. تنها کسانی در فلیکر امکان اشتراک‌گذاری عکس و ویدئو را دارند که در فلیکر حساب کاربری ایجاد کرده باشند.

همچنین گفته شده که کاربران با استفاده از اپلیکیشن های مخصوص سیستم عامل اندروید و ویندوز فون ۷ امکان استفاده از این برنامه ها را دارند. اگرچه شبکه‌های اجتماعی مانند : اینستاگرام  و سرویس‌های اشتراک‌گذاری امروزه جایی برای فلیکر باقی  نگذاشته ‌اند ، با این حال ، این سرویس در زمان خود با استقبال خوبی مواجه شد.

سرویس ایمیل یاهو امروزه یکی از بهترین سرویس های ایمیل شناخته شده است و خدمات آن به صورت رایگان ارائه می شود. این سرویس در سال ۱۹۹۷ افتتاح شد و حدود ۳۱۰ میلیون کاربر داشت. سپس در ماه اکتبر سال ۲۰۰۷ دومین سرویس ایمیل یاهو در ایالات متحده آمریکا راه اندازی شد.

اولین نسخه ایمیل یاهو در سال ۱۹۹۷ به کار برده شد و شامل رابط کاربری بود. در سال ۲۰۰۵ نیز دومین نسخه ایمیل یاهو معرفی شد که شامل رابط کاربری جدید ، جستجوی بهبود یافته ، آدرس خودکار کامل ، زبانه ها و… بود. در ماه اکتبر سال ۲۰۱۰ سومین نسخه یاهو معرفی شد که شامل  طراحی جدید، بهبود عملکرد ، قابلیت جستجوی بهبود یافته و یکپارچگی بهبود یافته در فیس‌بوک بود. در حال حاضر ، لوگو یاهو به عنوان معروف ترین لوگو در زمینه ایمیل و جستجو محسوب می شود.

در سال ۲۰۰۸ شرکت یاهو شروع به ذخیره سازی ایمیل های نامحدود کاربران نمود تا بتواند بر رقیبان خود پیشی بگیرد. در ۲۹ ژوئن سال ۲۰۰۸ نیز یاهو مسنجر با ایمیل یاهو یکسان شد.

معرفی یاهو مسنجر  در شرکت یاهو

یاهو مسنجر با نام های   YIM یا YM  شناخته می شود. این برنامه معروف ترین نرم افزار چت و گفتگو است که توسط شرکت یاهو راه اندازی شد.

با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور می توانید از یاهو مسنجر استفاده کنید. شرکت یاهو از طریق سیستم های جستجوگر ، تبلیغات محلی ، محصولات ، خدمات ، وب سایت و… درآمد خوبی به دست می آورد. در ۳۰ آوریل سال ۲۰۱۰ که نسخه بتا یاهو بسته شد ، شبکه یاهو بازسازی شد و در نسخه جدید یاهو یک برنامه تبلیغاتی بر روی شبکه قرار دارد که کاربران می توانند در آن صفحه کار تبلیغاتی انجام دهند و کسب درآمد کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *