تایپ عربی آنلاین

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
تایپ عربی

تایپ عربی آنلاین

 

تایپ عربی

 

اگر از کسانی هستید که با متون عربی زیاد سر و کار دارید ، با تایپ عربی آنلاین آشنا شوید.

تایپ عربی در مواردی مانند استناد به یک آیه از قرآن مجید و یا آوردن یک حدیث یا روایت و… به کار می رود.  همانطور که می دانید ،  یادگیری قواعد صرف و نحو عربی ، بسیار دشوار و امری وقت گیر است.

با توجه به اینکه هم اکنون ، در عصر تکنولوژی و فناوری به سر می بریم ، می توانیم با بهره گیری از ابزارهای فناوری ، نگارش و اعراب گذاری متون را نیز انجام دهید. با استفاده از برخی الگوریتم ها و برنامه ها و نرم افزارهای رایانه ای می توانید تایپ عربی آنلاین و اعراب گذاری را به راحتی انجام دهید.

یکی از روش های مؤثر در تایپ عربی آنلاین استفاده از متون آماده احادیث ، آیات قرآن و متون دینی است. زمانی ما نیاز به تایپ متونی عربی داریم که قصد تایپ متون دینی یا ادبی را داشته باشیم.

تایپ عربی به دو روش انجام می شود:

  • تایپ عربی آنلاین متن های عربی
  • تایپ دستی عربی

تایپ عربی آنلاین زمانی به کار می رود که شما نیازی به تایپ متن کامل متون عربی ندارید و می توانید با سرچ در گوگل به متن عربی مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید.

 تایپ عربی آنلاین ( مراحل نوشتن )

  • در صورت نیاز به یک متن ، بخشی از متن را در گوگل جستجو کنید.
  • قسمتی از آیه یا حدیث را بدون نیاز به اعراب گذاری جستجو کنید ، سپس متن کامل آیه یا حدیث به همراه ترجمه و اعراب گذاری برای شما نمایش داده می شود.
  • هنگام جستجوی آیه یا حدیث به این مطلب توجه کنید که سایت شما معتبر و مورد اعتماد باشد تا اطلاعات غلط در اختیار شما قرار نگیرد.
مطالعه کنید   بهترین کیبورد برای تایپ سریع

از مزیت های تایپ عربی آنلاین این است که شما نیاز به تایپ متن عربی ندارید و به راحتی می توانید به ترجمه و تفسیر آیه و حدیث نیز دسترسی پیدا کنید.

به عنوان مثال ، برای جستجوی شعر عربی «لا تقل اصلا و فصلا …. » را در سایت گوگل جستجو کنید ، سایت های مختلفی این شعر عربی (لا تَقُلْ أصلى و فَصْلى أبداً إنَّما أصلُ الْفَتی ما قَدْ حَصَلْ) را به شما نشان می دهند. سایتی را انتخاب کنید که ترجمه ، تفسیر و اعراب گذاری شعر عربی را به طور کامل انجام داده باشد. بهترین و مؤثرترین روش برای تایپ عربی آنلاین جستجو در گوگل و استفاده از اینترنت است.

در صورتی که به اینترنت دسترسی ندارید ، از نرم افزارهای مرتبط مانند: نرم افزارهای قرآنی ، نرم افزار تفاسیر و… که در سایت های مختلفی وجود دارند ، استفاده کنید. با جستجوی ساده در گوگل می توانید به راحتی و به صورت رایگان به نرم افزارهای ترجمه و تایپ عربی آنلاین دسترسی پیدا کنید.

یکی دیگر از روش های  تایپ عربی آنلاین ، استفاده از نرم افزار «اعراب گذار» است. با استفاده از این نرم افزار با دقت بالایی می توانید متون خود را اعراب گذاری کنید. نحوه اعراب گذاری بستگی به میزان حساسیت کار شما دارد. به عنوان مثال ، برای برخی افراد ، حرکت آخر کلمات اهمیت زیادی دارد اما برای برخی دیگر چندان حائز اهمیت نیست.

یک راه دیگر برای تایپ عربی آنلاین استفاده از سامانه اعراب گذاری است. این سامانه بدون در نظر گرفتن حرکت آخر کلمات ، ۹۵ درصد از متون شما را اعراب گذاری می کند. اعراب گذاری به کار رفته در این نرم افزارها با توجه به پیکره و سبک اعراب گذاری مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی صورت گرفته است.

مطالعه کنید   سفارش تایپ فوری

سایت های زیر از جمله سایت های خوب و معروف در تایپ عربی آنلاین و همچنین اعراب گذاری متون عربی به شمار می روند.

  • سایت الجزیره
  • سایت الی سافت
  • سایت حرکات

سایت حرکات از سایت هایی است که امکان اعراب گذاری کلمات عربی همزمان با نوشتن آن ها را برای شما فراهم می کند. با قرار دادن اعراب در کنار کلمات می توانید متن خود را در این سایت کامل کنید.

اعراب گذاری آنلاین

اعراب گذاری آنلاین

در صورتی که در تایپ عربی آنلاین به کلمات بدون اعراب برخورد کردید ، با کلیدهای میانبر زیر می توانید کلمات عربی را اعراب گذاری کنید:

 

علامت فتحه  ــَـ         Shift + A

علامت کسره ــِـ         Shift + D

علامت ضمه ــُـ          Shift + S

علامت تنوین فتحه ــًـ    Shift + Q

علامت تنوین کسره ــٍـ   Shift + E

علامت تنوین ضمه ــٌـ    Shift + W

علامت تشدید ــّـ        Shift + F

علامت ساکن  ْ                     Alt + 0250

علامت ویرگول ،         (کاما ) Shift + T

علامت نقطه ویرگول ؛        Shift + Y

 

فونت عربی آنلاین

فونت عربی آنلاین

فونت عربی یا فونت‌های عربی، مجموعه‌ای از حروف و نمادهای مورد استفاده در نوشتن زبان عربی را شامل می‌شود. زبان عربی یکی از زبان‌های رسمی سازمان ملل متحد است و در کشورهای عربی و مناطق دیگر جهان به طور گسترده‌ای صحبت می‌شود.

فونت‌های عربی شامل مجموعه‌ای از حروف الفبای عربی، اعداد و نمادهای خاص مورد استفاده در زبان عربی هستند. این فونت‌ها به طور کلی به دو دسته تقسیم می‌شوند: فونت‌های سنتی و فونت‌های مدرن.

فونت‌های سنتی عربی از قدیمی‌ترین زمان‌ها به کار گرفته می‌شوند و شامل حروف با فرم‌های سنتی و زیبا هستند. این فونت‌ها به طور گسترده در کتاب‌ها، اشعار و متون تاریخی استفاده می‌شوند.

مطالعه کنید   سفارش - تعرفه و قیمت - نرخ تایپ فوری

فونت‌های مدرن عربی نیز شامل فونت‌هایی هستند که در دوران معاصر برای چاپ و نمایش متون عربی استفاده می‌شوند. این فونت‌ها بر پایه طراحی‌های مدرن و نیاز‌های فعلی صنعت چاپ و طراحی گرافیک ساخته شده‌اند.

تعداد زیادی از فونت‌های عربی در دسترس هستند که می‌توانید آن‌ها را در اینترنت یا از منابع مربوطه دانلود کنید. برخی از فونت‌های عربی معروف عبارتند از: “Adobe Arabic”, “Amiri”, “Simplified Arabic”, “Kufi”, “Traditional Arabic” و “Noto Naskh Arabic” و غیره.

اگر به دنبال استفاده از فونت عربی در پروژه‌های خود هستید، می‌توانید به دنبال فونت‌های عربی مناسب برای نیازهای خاص خود بگردید و آن‌ها را در سیستم خود نصب کنید تا بتوانید متون عربی را با استفاده از آن‌ها تایپ کنید.

دانلود فونت عربی

 

تایپ عربی آنلاین و اعراب گذاری روی حروف در موبایل و تبلت ، بدون صفحه کلید

اگر کیبورد یا گوشی شما اعراب را نشان داد ، برای نشان دادن اعراب باید زبان عربی را انتخاب کنید و فونت خود را به زبان عربی تغییر دهید.

به این نکته نیز توجه کنید که قبل از تایپ و اعراب گذاری در کامپیوتر یا گوشی یا تبلت خود ، صفحه کلید شما باید در حالت فارسی تنظیم شده باشد. برای تغییر زبان صفحه کلید نیز از کلیدهای میانبر Shift و Alt به صورت همزمان استفاده کنید.

 

تایپ فوری عربی درکمتر از سه ساعت – واتساپ / تلگرام : ۰۹۰۱۸۴۰۶۹۷۱

3 دیدگاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *