تکنیک های طراحی لوگو

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
تکنیک های طراحی لوگو

تکنیک های طراحی لوگو

 

تکنیک های طراحی لوگو

 

یکی از مواردی که تاثیر زیادی در موفقیت یک برند دارد ، طراحی زیبا و خلاقانه لوگوی آن است. استفاده از طرح های خلاقانه سبب می شود که لوگوی شما کسل کننده و تکراری به نظر نرسد و از سوی دیگر افراد بیشتری علاقه مند به دیدن لوگوی شما می شوند.  در اینجا به تکنیک های طراحی لوگو اشاره می کنیم. با استفاده از این تکنیک ها می توانید لوگویی زیبا و خلاقانه طراحی کنید.

تکنیک «توهم خلاق»

یکی دیگر از تکنیک های طراحی لوگو ، تکنیک توهم خلاق است. در این روش ، شما ابتدا طرح و شکل لوگو را در ذهن خود در نظر بگیرید. استفاده از تکنیک توهم خلاق به شما کمک می کند که در انتخاب طرح لوگوی خود به نتایج خوبی دست پیدا کنید. سعی کنید هر طرحی که به ذهنتان می رسد را بر روی کاغذ بنویسید و یا در جایی ثبت کنید تا بتوانید بعدا از آن در طراحی لوگو ی خود استفاده کنید.

تکنیک «چه می شود اگر…؟»

در این تکنیک ، شما از خود می پرسید: چه می شود اگر فونت لوگو تغییر کند؟ چه می شود اگر این رنگ را برای لوگو در نظر بگیریم؟ این سوالات سبب می شود که شما بتوانیم یک نقطه مثبتی در لوگوی خود به وجود بیاورید. سعی کنید ایده های خود را در این سوالات عملی کنید و طرح ها و رنگ های مختلف خود را امتحان کنید. این امر کمک می کند که با کمترین خطا و اشتباه و در عین حال با جلوه های بصری و جذابیت بیشتری لوگوی خود را طراحی کنید.

تکنیک «حرکت برخلاف اصول قبلی»

نکته اصلی در تکنیک «حرکت بر خلاف اصول قبلی» این است که بر خلاف روش های قبلی طراحی لوگو حرکت کنید. به عنوان مثال ، اگر تنها از یک رنگ یا فونت در طراحی یک لوگو استفاده می کردید ، این بار از یک فونت و رنگ دیگر و متمایز استفاده کنید. در این تکنیک سعی کنید خلاقیت به خرج دهید و از طرح ها و رنگ های دیگری در لوگوی خود استفاده کنید. در واقع ، شکستن و وضع قوانین جدید در طراحی لوگو ، یکی دیگر از تکنیک های طراحی لوگو به شمار می رود و می تواند یک طرحی جذاب و متمایز به وجود بیاورد.

تکنیک «سینکتیکس (synetikos

این یکی دیگر از تکنیک های طراحی لوگو است. در تکنیک سینکتیکس  ، ایده ها و نظرهای مختلف طراحی لوگو در کنار یکدیگر قرار می گیرند و سر انجام به یک خروجی ایده ال دست پیدا می کنند. سعی کنید از این تکنیک برای طراحی لوگو استفاده کنید ، زیرا به نتایج خوب و مطلوبی دست پیدا خواهید کرد و بازخورد خوبی به همراه خواهد داشت.  طراحی خلاقانه لوگوهای مختلف سبب می شود که طرح های خارق العاده ای در ذهن شما ایجاد شود.

تکنیک «دلفی»

یکی دیگر از تکنیک های طراحی لوگو ، تکنیک «دلفی» است. از این تکنیک زمانی استفاده کنید که در انتخاب طرح لوگوی خود مردد هستید. در تکنیک دلفی ، مسئول گروه از افراد می خواهد که طرح و ایده های خود را در مورد طراحی لوگو مطرح کنند. در این روش ، زمانی که افراد نظرات خود را مطرح می کنند ، نظرات افراد مورد بررسی و داوری قرار می گیرد و در نهایت به یک نتیجه نهایی در زمینه طرح لوگو دست پیدا می کنند. در مورد این تکنیک جمله معروفی وجود دارد که می گوید: « حتی از بیان احمقانه ترین ایده ها صرف نظر نکنید، شاید همان ایده، شروع یک طرح لوگوی هنرمندانه و منحصربه فرد شود.»

تکنیک «استخوان ماهی (Fishbone Diagram

یکی دیگر از تکنیک های طراحی لوگو ، تکنیک استخوان ماهی یا ایشیکاوا است. ایشیکاوا ، نام طراحی این تکنیک است. در این روش ، طرح لوگو به صورت گروهی انتخاب می شود. در تکنیک استخوان ماهی ، موضوع لوگو در داخل دایره ای در سمت چپ آن نوشته می شود و به عنوان سر ماهی در نظر گرفته می شود. سپس از سمت چپ به سمت راست ، خطی رسم می شود که نماد ستون فقرات ماهی است. پس از رسم این طرح ، هر یک از اعضای گروه ، ایده ها و نظرات خود را بر روی ستون فقرات ماهی مطرح می کنند. این ایده تاثیر زیادی در خلاقیت و کاربردی شدن لوگوی شما دارد. پس از پایان یافتن جلسه ، ایده های افراد مختلف جمع آوری می شود و سپس طرح نهایی برای لوگوی مورد نظر انتخاب می شود. استفاده از این تکنیک ها در طراحی لوگو ، کمک بسیاری در انتخاب طرح مناسب لوگو به شما می کنید.

تکنیک «چرا؟»

قبل از طراحی لوگو به این سوال ها پاسخ دهید: چرا باید در طراحی این لوگو خلاقیت داشته باشیم؟ استفاده از چه المان هایی سبب جذابیت لوگوی ما می شود؟ چرا از این فونت و از این رنگ در طراحی لوگو استفاده می کنیم؟ بسیاری از این سوالات می تواند به شما در پیدا کردن طرح و روش طراحی لوگو به شما کمک کنند.

تکنیک «طوفان ذهنی»

یکی دیگر از تکنیک های طراحی لوگو ، تکنیک «طوفان ذهنی» است.  طوفان ذهنی به این معنی است که قبل از طراحی لوگوی خود ، جلسات و گفتگوهای مختلفی برگزار کنید. می توانید از افراد مختلف در انتخاب طرح لوگوی خود ایده بگیرید. با کنار هم قرار دادن ایده ها و نظرهای مختلف می توانید یک لوگوی بی نظیر و زیبا طراحی کنید. بسیاری از همین ایده های عجیب و یا حتی خنده دار می توانند به شما در انتخاب طرح و سبک لوگو به شما کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *