ساخت لوگو برای اینستاگرام

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
ساخت لوگو برای اینستاگرام

ساخت لوگو برای اینستاگرام

 

ساخت لوگو برای اینستاگرام

 

همانطور که می دانیم اینستاگرام یک محیط اجتماعی محبوب است که کاربران زیادی را در سراسر جهان به خود اختصاص داده است. کمتر کسی وجود دارد که با این شبکه اجتماعی آشنایی نداشته باشد. برای اینستاگرام چند لوگو در گوگل طراحی شده است که می توانید با جستجو در گوگل آنها را ببینید. در اینجا قصد داریم مراحل ساخت لوگو ی اینستاگرام به شما آموزش بدهیم.

اهمیت لوگوی اینستاگرام

گسترش حضور افراد در شبکه های اجتماعی مخصوصا در کشور ایران سبب شده است که این شبکه اجتماعی در همه کسب و کارها و مشاغل نیز کاربرد پیدا کند. حدود یک میلیارد نفر در ماه از اینستاگرام استفاده می کنند و ۵۰۰ میلیون نفر در ماه از استوری های این شبکه اجتماعی استفاده می کنند. در اینجاست که اهمیت ساخت  لوگو در اینستاگرام مطرح می شود.  از آنجا که هر کسب و کاری بدون طراحی لوگو فاقد اعتبار است، طراحی لوگو برای شبکه اجتماعی اینستاگرام نیز یکی از نیازهای کاربران آن است و از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

در واقع ، ساخت لوگو در اینستاگرام مانند طراحی چهره خودتان است. مخاطبان با اولین دید برداشت هایی از لوگو ی شما در ذهن خود بوجود می آورند. بنابراین ، در ساخت لوگو ی اینستاگرام خود دقت کافی داشته باشید ، زیسرا مخاطب ، ابتدا لوگو ی شما را می بیند و بعد به سراغ پست و استوری های شما در اینستاگرام می رود.

برای اطلاع از نحوه ساخت لوگو در اینستاگرام نکاتی وجود دارد که به چند مورد از مهمترین آنها می پردازیم.

  • سطح مخاطبان خود را در نظر بگیرید.

قبل از ساخت لوگو در  پیج اینستاگرام خود در مورد مخاطبان خاص خود تحقیق کنید. تنها طراحی تصویر جذاب در طراحی لوگو مطرح نیست ، هدف شما ایجاد یک برند متفاوت و ارتباط برقرار کردن با مخاطب است. بنابراین ، قبل از هر چیز سعی کنید میان شرکت و مخاطبان خود ارتباطی برقرار کنید و با توجه به سطح مخاطبان لوگو ی اینستاگرام خود را طراحی کنید.

  • در ساخت لوگوی اینستاگرام کلیشه ای رفتار نکنید.

در  ساخت لوگو ی خود تنوع و خلاقیت به خرج دهید. ممکن است در مدت زمان کوتاهی طرحی برای لوگوی اینستاگرام طراحی شود و پس از آن از بین برود. سعی کنید تحت تاثیر رفتارهای کلیشه ای قرار نگیرید. این کار سبب می شود طرح لوگو ی شما متمایز از طرح های دیگر باشد و از یکنواختی و تکرار خارج شود.

  • در ساخت لوگوی اینستاگرام از طرحی متفاوت استفاده کنید.

ایجاد یک طرح متفاوت در ساخت لوگو ی اینستاگرام سبب می شود که در ذهن مخاطب و مشتریان شما ماندگار شود. رنگ ، فونت ، چیدمان و تصاویری که در لوگو ی خود انتخاب می کنید باید به گونه ای به کار رفته باشند که با یکدیگر تطبیق پذیر باشند.

  • نیاز مشتری خود را بررسی کنید.

قبل از ساخت لوگو ی اینستاگرام زمانی را به جمع آوری اطلاعات در مورد مشتری خود در نظر بگیرد. به این نکات توجه کنید که مشتری شما چه کاری انجام می دهند؟ چگونه در بازار کار می کنند؟ به چه محصولاتی علاقه مند هستند؟ بازار اصلی آنها چیست؟ پس از آن می توانید در مورد نحوه ساخت لوگو ی اینستاگرام خود تصمیم بگیرید.

  • از لوگوهای علامتی ترکیبی در ساخت لوگوی اینستاگرام استفاده کنید.

این لوگو ی ترکیبی همانطور که از نامش مشخص است ، با ادغام تصویر و نام تجاری شرکت مشتریان شناخته شده ای را به سمت خود جذب می کند. قدرت این لوگو ها نسبت به سایر لوگو های دیگر بیشتر است. به عنوان مثال لوگو ی آمازون و یا آدیداس لوگو های ترکیبی هستند که نام تجاری آنها در میان همه مردم شناخته شده است.

استفاده از لوگو ی ترکیبی با علامت تجاری استراتژی خوبی برای رشد و پیشرفت کسب و کار شما در آینده است. این طرح به شما این امکان را می دهد که بتوانید از طرح لوگو ی خود در شبکه های رسانه ای اجتماعی مانند اینستاگرام نیز استفاده کنید.

  • از طرح های انتزاعی در ساخت لوگوی اینستاگرام خود استفاده کنید.

استفاده از طرح ها و شکل های انتزاعی مانند مربع ، دایره ، حلقه و… یکی دیگر از روش های ساخت لوگو در اینستاگرام است که مخاطبان زیادی را به سمت خود جذب می کند.

در  ساخت لوگوی اینستاگرام به چند نکته توجه کنید:

  • لوگوی شما در ذهن مخاطب باقی بماند و مخاطب آن را سریع به خاطر بیاورد.
  • از طرح و رنگ مناسب و چشمگیر در طراحی لوگوی پروفایل خود استفاده کند.
  • لوگوی شما دقیقا در وسط دایره پروفایل باشد.
  • لوگوی شما فاقد هرگونه پیچیدگی در تصویر باشد.

چگونه لوگوی خود را به عکس پروفایل اینستاگرام بیافزاییم؟

زمانی که لوگو ی خود را انتخاب کردید آن را حتما در صفحه اینستاگرام خود آپلود کنید. این کار خیلی راحت است و با وارد شدن به اکانت اینستاگرام خود می توانید آن را انجام دهید. برای انجام این کار  مراحل زیر را طی کنید:

  • آیکون سمت راست در گوشه صفحه را انتخاب کنید تا صفحه پروفایل شما بالا بیاید.
  • به قیمت ویرایش پروفایل(edit profile) بروید و سپس گزینه تغییر عکس پروفایل   (change profile photo)  را انتخاب کنید. قبل از بارگذاری تصویر دقت کنید که اندازه آن باید  ۱۸۰*۱۸۰ پیکسل باشد. در پایان ، لوگو ی خود را متناسب با مشخصات تنظیم کنید.

چگونه لوگوی خود را دیگر پلتفرم های شبکه های اجتماعی اضافه کنیم؟

هر شبکه اجتماعی پلتفرم مخصوص به خودش را دارد. برای اطمینان از صحیح بودن لوگو با پلتفرم های شبکه اجتماعی مشخصات تصویر برای آپلود آن را چک کنید.

به عنوان مثال تصویر اندازه تصویر پروفایل در فیسبوک باید ۱۷۰*۱۷۰ پیکسل، در گوشی های هوشمند ۱۲۸*۱۲۸ پیکسل و در گوشی های ساده ۳۶*۳۶ پیکسل است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *