طراحی بنر حرفه ای

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
طراحی بنر حرفه ای

طراحی بنر حرفه ای

 

طراحی بنر حرفه ای

 

طراحی بنر حرفه ای: امروزه تبلیغات دیجیتالی و تبلیغات بنری یکی از معروف ترین و پرکاربردترین روش های تبلیغاتی در دنیای دیجیتال مارکتینگ است. با استفاده از این روش تبلیغاتی به راحتی می توانید محصولات و شرکت خود را به افراد مختلف معرفی کنید و از این طریق به خروجی های خوبی دست پیدا کنید. این امر همچنین سبب می شود که طرفداران زیادی نیز پیدا کنید.

نکته ای که طراحی بنر حرفه ای اهمیت دارد ، کیفیت طراحی محتوا و کال تواکشن روی بنر است. این امر سبب جذب و ترغیب مخاطب می شود. هر اندازه که بنر تبلیغاتی شما جذاب و اصولی طرحی شود ، طرفداران زیادی پیدا کنید. در ساخت و طراحی بنر حرفه ای باید به اصول و نکات آن توجه داشته باشید.

همان طور که گفتیم ، طراحی حرفه ای بنر تبلیغاتی اهمیت زیادی دارد و در صورتی که نتوانید بنر تبلیغاتی خود را خوب طراحی کنید ، به نتایج خوبی دست پیدا نخواهید کرد.

نکات مهم در طراحی بنر حرفه ای تبلیغاتی

مهم ترین نکات در طراحی بنر حرفه ای تبلیغاتی شامل موارد زیر است:

  • از اندازه های استاندارد در طراحی بنر استفاده کنید.

بنر تبلیغاتی را می توانید در اندازه ها و ابعاد مختلف طراحی کنید. اندازه بنر شما به فضای تبلیغاتی سایت شما بستگی دارد. سایز بنر تبلیغاتی در محیط های مختلف مانند : شبکه های اجتماعی ، تبلیغات بنری و…. متفاوت است. شما باید بررسی کنید و ببنید که کدام مورد بازدید بیشتری دارد و مطابق با آن اندازه و سایز بنر خود را مشخص کنید.

سایزها و اندازه های بنرها متفاوت است. طراحان بنر به این نتیجه رسیده اند که سایزهای زیر بهترین نتیجه را در طراحی بنرهای تبلیغاتی داشته اند.

  • ۱۲۰ در ۶۰۰ پیکسل (عمودی)
  • ۷۲۸ در ۹۰پیکسل (افقی)
  • ۳۰۰ در ۲۵۰ پیکسل (افقی)
  • ۹۷۰ در ۲۵۰ پیکسل (افقی)
  • ۳۰۰ در ۱۰۰ پیکسل (افقی)

 

  • در طراحی بنر ، ترتیب اجزا را رعایت کنید.

طراحی بنر حرفه ای باید به گونه ای باشد که میان متن تبلیغاتی و اجزای دیگر آن تعادل وجود داشته باشد. با توجه به این نکته ، بنرهای تبلیغاتی موفق  ترتیب اجزای بنر را به خوبی رعایت کرده اند.

یکی از مهم ترین نکاتی که در طراحی بنر حرفه ای باید به آن توجه داشت ، لوگوی شرکت است. برای این که بتوانید آگاهی افراد را نسبت به برند خود بیشتر کنید ، حضور لوگو ضروری است. سعی کنید لوگو را به گونه ای در بنر خود به کار ببرید که از سایر اجزای دیگر برجسته تر باشد.

قبل از شروع به طراحی بنر حرفه ای تبلیغاتی باید به چند نکته توجه کنید :
  • ابعاد بنر را مشخص کنید.
  • نوع فایلی که بنر را در آن ذخیره می کنید ، مشخص کنید.

اندازه های معمول بنرهای تبلیغاتی

برخی از بنرهای حرفه ای موفق به دلیل رعایت اندازه و ابعاد شناخته شده و معروف هستند. این اندازه ها شامل موارد زیر است:

  • ۳۰۰ * ۲۵۰ مستطیل متوسط
  • ۳۳۶ * ۲۸۰مستطیل بزرگ
  • ۷۲۸ * ۹۰ لیدربورد
  • ۳۰۰ * ۶۰۰ نصف صفحه
  • ۳۲۰ * ۱۰۰ بنر بزرگ موبایلی

سایر سایزهای بنرهای تبلیغاتی که به موفقیت موارد بالایی نبوده اند شامل موارد زیر است:

  • ۳۵۰ * ۵۰ لیدربورد موبایل
  • ۱۶۰ * ۶۰۰ بنر آسمان‌خراش بلند
  • ۹۷۰ * ۹۰ لیدربورد بزرگ

در زمان طراحی بنر حرفه ای تبلیغاتی از چه محتوایی استفاده کنیم ؟

هر بنر حرفه ای تبلیغاتی سه گونه اطلاعات را به شما انتقال می دهد. این اطلاعات شامل :

بنر تبلیغاتی شما باید سه قطعه‌ی اطلاعاتی را در خود داشته باشد: لوگوی تجاری یا برندینگ ، پیغام شما و فراخوان عمل است. این سه بخش ، اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار می دهد.

در هر بنر تبلیغاتی این سه بخش وجود دارد و عدم وجود هر یک از آن ها سبب ایجاد ابهام در تبلیغات شما می شود.

سعی کنید در طراحی برند حرفه ای ، منظور و هدف خود را با کوتاهترین و کمترین کلمات برسانید. به این نکته نیز توجه کنید که فضای بنر تبلیغاتی شما بسیار کم و محدود است و بیننده یا مخاطب برای مدت کوتاهی به بنر شما توجه می کند ، به همین دلیل ، سعی کنید از متن های طولانی ، طرح های شلوغ و کسالت آور که سبب خستگی مخاطب و بیننده می شود ، پرهیز کنید. از طرح ها و متن هایی استفاده کنید که زمان زیادی نیاز ندارد. هدف شما باید این باشد که  مخاطب و بیننده در کمترین و کوتاهترین زمان ممکن منظور و هدف شما را متوجه شود.

انواع بنر حرفه ای تبلیغاتی

بنرهای حرفه ای تبلیغاتی به سه دست بنرهای ثابت ، بنرهای متحرک و بنرهای سه بعدی تقسیم می شوند.

بنرهای ثابت

در بنرهای ثابت ، هیچ تحرکی وجود ندارد. این بنرها پرکاربردترین بنرهای تبلیغاتی هستند.

یکی از مزایای بنرهای ثابت این است که در جای ثابت و درستی قرار می گیرند و به هیچ عنوان آزاردهنده نیستند و سبب تلف شدن وقت بیننده و مخاطب نمی شوند.

بنرهای متحرک  

بنرهای محترک  ، بنرهای دوبعدی هستند و به شیوه های مختلف طراحی می شوند. در این بنرها از نرم افزارهایی مانند ایلاستریتور و افتر افکت استفاده می شود. طراحان گرافیک برای ساخت و طرحی این  بنرها معمولا از نرم افزارهای طراحی فتوشاپ ، ایلاستریتور و افترافکت استفاده می کنند. این بنرها معمولا به صورت گیف دو بعدی و با استفاده از نرم افزارهای قدرتمند طراحی و ساخته می شوند.  این شیوه  تبلیغات بسیار محبوب و پرکاربرد است.  در سایت های تبلیغاتی می توانید از این دسته بنرها مشاهده کنید.

 

بنرهای تبلیغاتی سه بعدی

این بنرها ، با بنرهای دو بعدی کاملا متفاوت هستند. در این بنرها از ویدئوهایی استفاده می شود. برای ساخت ویدئوی این بنرها از سخت افزارهای کامپیوتری ، نرم افزارهای سه بعدی مدلینگ (مدل سازی ) و تکسچرینگ (ساخت بافت) ، لایتینگ (نورپردازی)  و رندرینگ استفاده می شود.

هزینه ساخت و طراحی بنر تبلیغاتی سه بعدی در مقایسه با بنرهای ثابت و متحرک بسیار بیشتر است. زیرا قبل از ساخت بنر سه بعدی ، باید مواردی مانند محصولی که قرار است به نمایش گذاشته شود و یا موارد دیگری که به بنر مرتبط است و همچنین آپشن های طراحی آن ، آماده شود و سپس بنر طراحی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *