طراحی سایت آموزشگاه

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
سایت آموزشگاه

طراحی سایت آموزشگاه

 

طراحی سایت آموزشگاه

 

امروزه راههای ارتباطی جدیدی برای دسترسی به سایت ها و مکان های دیگر به وجود آمده است. بسیاری از مشاغل برای رسیدن به اهداف خود و همچنین ایجاد ارتباط با افراد دیگر از روش طراحی سایت استفاده می کنند. بسیاری از آموزشگاه ها و مراکز آموزشی نیز از روش طراحی سایت آموزشی برای معرفی خدمات خود به افراد مختلف استفاده می کنند.

اگر قصد طراحی سایت آموزشی دارید ، سعی کنید از این طریق ارتباط خوبی میان متقاضیان و مراکز آموزشی ایجاد کنید. چیدمان سایت آموزشگاه خود را به گونه ای قرار دهید که همه کاربران بتوانند به راحتی به آن دست پیدا کنند.

دلایل طراحی سایت آموزشگاه

 

طراحی سایت آموزشگاه

 

مهم ترین دلایل طراحی سایت آموزشگاه شامل موارد زیر است:

  • دسترسی کاربران به خدمات آموزشی در همه نقاط کشور
  • صرفه جویی در زمان و هزینه

طراحی سایت آموزشگاه این امکان را فراهم می کند که همه افراد در نقاط مختلف و در فواصل دور بتوانند از خدمات آموزشگاه شما به راحتی استفاده کنند. در این روش ، نیازی به مراجعه حضوری به آموزشگاه نمی باشد. در طراحی سایت آموزشگاه ، بدون صرف هیچ هزینه ای و در زمان بسیاری کمی می توانید به اطلاعات مورد نظر خود دست پیدا کنید.

عوامل زیادی در طراحی سایت آموزشگاه تاثیر دارند و سبب موفقیت  آن می شوند. در این جا به مهمترین عوامل در این زمینه اشاره می کنیم.

– سایت آموزشگاه خود را به صورت ریسپانسیو طراحی کنید.

در این روش ، سایت شما به گونه ای طراحی می شود که از طریق همه سیستم ها مانند: تلفن های هوشمند ، تبلت ها و… قابل دسترسی است. می توان گفت که تقریبا ۵۰ درصد از کاربران از گوشی های هوشمند یا تبلت برای ورود به سایت آموزشگاه شما استفاده می کنند. به همین دلیل ، هنگام طراحی سایت آموزشگاه خود به این نکته توجه کنید که قالب سایت شما قابل نمایش در همه دستگاه ها باشد ، در غیراینصورت ، کاربران خود را از دست خواهید داد. نکته دیگر این است که بیشتر کاربران و مخاطبان سایت آموزشی شما را جوانان تشکیل می دهند و بسیاری از آن ها از تبلت و موبایل برای مشاهده سایت و خدمات شما استفاده می کنند.

  • در طراحی سایت آموزشگاه از تکنیک انعطاف پذیری استفاده کنید.

معمولا سایت های  آموزشگاه ها به صورتی طراحی می شوند که با نیازهای کاربران خود هماهنگی دارند و با توجه به هدف آن ها پاسخگوی نیاز آن ها هستند. از سوی دیگر ، سایت های آموزشی به گونه ای طراحی می شوند که انعطاف پذیر هستند ، به این معنی که امکان اضافه کردن گزینه های جدید در آن ها وجود دارد. به عنوان مثال ، می توانید یک زبان دیگر و یا مطالب دیگر به آن اضافه کنید.

  • اهداف خود را در طراحی سایت آموزشگاه مشخص کنید.

بسیاری از سایت های آموزشگاهی قبل از طراحی سایت ، اهداف خود را مشخص می کنند و در سایت خود نیز مطرح می کنند. به عنوان مثال ، اگر مطالب سایت شما متناسب با کودکان بالای ۹ سال است ، این مطلب باید در سایت شما و همچنین محصولات و اطلاعات شما بیان شود.  یا اگر قصد ارائه خدمات آموزشی برای مقاطع تحصیلی بالا را دارید باید سایتتان تخصصی تر و با ظاهری حرفه ای تر طراحی شود.

  • اطلاعات اصلی خود را در سایت قرار دهید.

بسیاری از سایت های آموزشگاهی از اطلاعات و فیلدهای کاری مرتبط با خود در سایت خود استفاده می کنند. این امر سبب می شود که افرادی که به دنبال اطلاعات تخصصی مرتبط با زمینه آموزشی خود هستند ، به راحتی بتوانند به اطلاعات مورد نظر خود دست پیدا کنند.

به عنوان مثال ، سایت های آموزشی مربوط به مراکز آموزشی مانند دانشگاه ها ، شامل چندین دانشکده هستند و هر کدام از آن ها سایت ها و اطلاعات مرتبط با زمینه های تخصصی خود را دارند. این امر سبب می شود که دانشجویان و اساتید بتوانند به راحتی به اطلاعات مورد نظر خود دست پیدا کنند.

به طور کلی ، در طراحی سایت آموزشگاه ، باید توجه زیادی به محتوا شود. همچنین می توانید از مطالب و یا فرم های قابل دانلود در سایت آموزشگاه خود استفاده کنید.
– از رنگ های مناسب برای طراحی سایت آموزشگاه استفاده کنید.

رنگ ها تاثیر زیادی در بازدید سایت شما دارند. به این نکته دقت کنید که رنگ های مورد نظر شما باید با لوگوی آموزشگاه و همچنین زمینه کاری شما تناسب داشته باشد. تناسب رنگ با سایت و لوگوی آموزشگاه شما سبب ایجاد حس یکپارچگی و نظم در سایت آموزشگاه شما می شود.

در واقع ، در طراحی سایت آموزشگاه بهتر است از رنگ های خنثی مانند : رنگ های سبز ، قهوه ای ، آبی و یا سفید استفاده کنید. این رنگ ها سبب ایجاد حس اعتماد ، قدرت ، جدیت و … در افراد می شوند. قبل از انتخاب رنگ برای سایت آموزشگاه حتما روان شناسی رنگ ها را مطالعه کنید. این کار به شما کمک می کند که بتوانید حس کاربر خود را درک کنید.
– از تصاویر و عناصر تصویری مناسب در سایت خود استفاده کنید.

سعی کنید از تصاویر و یا ویدئوهای مرتبط با خدمات خود در سایت استفاده کنید. به عنوان مثال ، اگر سایت شما یک سایت آموزشگاه رانندگی است ، از تصاویر و یا ویدئوهای مرتبط با رانندگی در سایت خود استفاده کنید.

نکته دیگری که در طراحی سایت آموزشگاه باید به آن توجه شود این است که امکان ایجاد تعامل یا چت کاربران با خود را در سایت ایجاد کنید. همچنین می توانید بخشی را در سایت در نظر بگیرید که بتوانید به سوالات کاربران و نظرات آن ها پاسخ دهید. این کار سبب افزایش اعتماد کاربران به شما می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *