طراحی سایت فروشگاهی

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
سایت فروشگاهی

طراحی سایت فروشگاهی

 

سایت فروشگاهی

 

امروزه یکی از اصولی که سبب محبوبیت و شهرت کسب و کار می شود ، طراحی سایت است. با توجه به اینکه دسترسی به همه محصولات تقریبا سخت و دشوار است ، بسیاری از شرکت ها و فروشگاه ها از روش طراحی سایت فروشگاهی برای محصولات خود استفاده می کنند.

در این مقاله ، مراحل طراحی سایت فروشگاهی را به شما می گوییم.

مراحل طراحی سایت فروشگاهی

سایت فروشگاهی

 

  • ساختار سایت فروشگاهی را طراحی کنید.

شیوه شما در طراحی سایت فروشگاهی اهمیت زیادی دارد. سبک و ساختار شما تاثیر زیادی در سئوی سایت فروشگاهی شما دارد. زمانی که کاربران با ورود به لینک سایت شما بتوانند زمان بیشتری در سایت شما باقی بمانند ، این امر کمک می کند که رنک سایت شما افزایش پیدا کند. در صورتی که ساختار سایت شما بر اساس اصول سئو و بهینه سازی طراحی شده باشد ، تاثیر مثبتی در افزایش رتبه و بازدید سایت فروشگاهی شما دارد.

نکته دیگر در طراحی سایت فروشگاهی این است که استفاده از یک ساختار ساده سبب می شود که موتور جستجوگر گوگل نیز اطلاعات شما را به راحتی پیدا کند و در نتیجه ، دسترسی به سایت شما راحت می شود ، همچنین آمار بازدید سایت شما نیز افزایش پیدا می کند.

یکی دیگر از روش های که سبب تقویت ساختار سایت شما می شود ، استفاده از    search box در قسمت بالای سایت شما است. این گزینه به کاربران کمک می کند که به راحتی بتوانند به محصول مورد نظر خود دست پیدا کنند. البته استفاده از  search box    یکی از شاخصه های اصلی در سئو سایت های فروشگاهی است.

  • سرعت سایت فروشگاهی را بهینه سازی کنید.

یکی از مواردی که تاثیر زیادی در افزایش رنکینگ و بازدید سایت فروشگاهی شما دارد ، بهینه سازی سرعت است. زمانی که ساختار و سبک سایت شما ساده و روان باشد ، سرعت سایت شما نیز افزایش پیدا می کند. زمانی که سرعت سایت افزایش پیدا کند ، کاربران مدت زیادی در صفحه سایت شما باقی می مانند.

از قالب   mobile-friendly در طراحی سایت فروشگاهی استفاده کنید.

در این قالب می توانید از تصاویر کم حجم و اطلاعات بهینه سازی شده در سایت خود استفاده کنید. سعی کنید در روند طراحی سایت فروشگاهی به این نکته توجه کنید.

سایت خود را Responsive Design کنید.

Responsive Design  به این معنی است که صفحه سایت شما در همه  دستگاه ها مانند: تلفن همراه ، لپ تاپ ، تبلت و…. نمایش داده می شود. این امر سبب می شود که کاربران زیادی بتوانند از خدمات سایت شما استفاده کنند. برای اینکه بازدید سایت فروشگاهی خود را افزایش دهید ، می توانید از تم ها و استیکرهای جذاب در طراحی سایت فروشگاهی استفاده کنید.

  • از کلمات کلیدی صحیح و مناسب در سایت خود استفاده کنید.

یکی از نکات مهم در طراحی سایت ها استفاده از کلمات کلیدی مرتبط است. در صورتی که  در طراحی سایت فروشگاهی خود از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید ، می توانید عملکرد بهتری داشته باشید.

برای اینکه بتوانید کلمات کلیدی خوبی پیدا کنید می توانید از ابزارهای تحقیقی استفاده کنید. برای این کار ، می توانید کلمات کلیدی خود را جستجو کنید و بهترین و مؤثرترین آن را انتخاب کنید.  علاوه بر این ، می توانید از کلمات کلیدی که گوگل به شما پیشنهاد می دهد نیز استفاده کنید تا بتوانید بهترین کلمات کلیدی را انتخاب کنید. هنگام انتخاب کلمات کلید خودتان را به جای کاربران قرار دهید و کلمه کلیدی را انتخاب کنید.

  • صفحات فروش محصولات خود را بهینه سازی کنید.

برای بهینه سازی محصولات خود ، ابتدا یک ساختار ساده به همراه کلمات کلیدی مناسب برای سایت خود انتخاب کنید. در مرحله بعد ، اطلاعات و تصاویر محصولات خود را با استفاده از کلمات کلیدی خود ، بهینه سازی کنید. این مراحل را در صفحه اصلی سایت خود انجام دهید. در طراحی سایت فروشگاهی ، این صفحه ها از صفحات اصلی و پربازدید سایت ها هستند.

پس از مشخص کردن ساختار و کلمات کلیدی سایت ، دسته بندی محصولات را انجام دهید و همچنین عبارت کلیدی اصلی را برای سئوی سایت خود انتخاب کنید.

  • از لینک سازی مناسب برای سایت استفاده کنید.

استفاده از یک لینک مناسب سبب می شود که ارزش سایت شما در موتورهای جستجوگر گوگل بالا برود.

استفاده از لینک صحیح و مناسب سبب می شود که سئوی سایت شما به خوبی بهینه سازی شود. استفاده از لینک از اصول سئوی خارجی سایت نیز به شمار می رود.

  • از روش بازاریابی محتوا برای سایت خود استفاده کنید.

استفاده از محتوا و متن مناسب ، از جمله عوامل اصلی است که سبب ورود کاربر به سایت می شود. به این نکته توجه کنید که دیسکریپسن با محتوای سایت تفاوت دارد. استفاده از محتوای مناسب ، تاثیر زیادی در سئوی سایت شما دارد. سعی کنید از افراد ماهر و حرفه ای برای ایجاد محتوای سایت فروشگاهی خود استفاده کنید و به آن توجه کنید.

کاربران و بازدیدکنندگان سایت شما ، قبل از خرید محصولات ، ابتدا اطلاعات محصول را مطالعه می کنند تا بتوانند به نتیجه مورد نظر خود دست پیدا کنند. در صورتی که محتوای شما یونیک و منحصر به فرد باشد ، سبب تقویت روند خرید و همچنین بهینه سازی سئوی سایت شما می شود.

برای ایجاد محتوای مناسب ، نکاتی که سایت های فروشگاهی دیگر در زمینه بهینه سازی محتوای خود به کار می گیرند را بررسی کنید و در روند طراحی محتوای سایت فروشگاهی خود استفاده کنید. معمولا سایت هایی که محتواها و اطلاعات خوبی در مورد محصولات خود دارند ، از رنک و رتبه بالاتری برخوردار هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *